Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2
Dag 6: Powerwalk 30 min
Dag 7: Snöig promenad 60 min
Dag 8: Nyårskicken pass 3
Dag 9: Nyårskicken pass 4
Dag 10: Promenad 60 min
Dag 11: Promenad 80 min

Dag 12: Promenad 60 min + Nyårskicken pass 5

Inte mindre än 21 865 steg på stegräknaren idag :up: Bra dag med rörelse!
 
Enbart blivit promenader två dagar, utöver det jag rör mig på jobbet, men jag har fått ihop mina 90 minuter. Ikväll hade jag nästan en halvtimme kvar, så det blev på med brodd-skorna, täckkjol och varma vinterjackan på hundpromenaden då det plötsligt blivit snö och minusgrader. Men när vi väl kommit ut var det ganska skönt.
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
Dag 7 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 14min promenad
Dag 8 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 9 - 38min promenad
Dag 10 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 11 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 12 - vila
Dag 13 - 27min Fokuspromenad
Dag 14 - 25min Fokuspromenad

Glömde uppdatera igår 🙈
 
Dag 15 ❌ Hann inte ens äta frukost innan dagens två första möten var avklarade. Känns sådär att sitta och äta gröt i videomöten så jag fick helt enkelt vänta.
Dag 16 ✅ Idag fick jag både sova till jag själv vaknade, äta frukost och hinna både tänka och skriva innan dagens aktiviteter snart drar igång. En skön helgmorgon 💕
 
Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2
Dag 6: Powerwalk 30 min
Dag 7: Snöig promenad 60 min
Dag 8: Nyårskicken pass 3
Dag 9: Nyårskicken pass 4
Dag 10: Promenad 60 min
Dag 11: Promenad 80 min
Dag 12: Promenad 60 min + Nyårskicken pass 5

Dag 13: Promenad 60 min

Missade uppdatering igår. Hade ingen ork att göra något mer på kvällen även om jag egentligen var sugen på ett minibands-pass.
 
Ledig idag, så lätt att uppnå 90 minuters aktivitet. Nådde målet med enbart hundpromenader. Men har också gjort 30 minuters yinyoga, provade ett pass inriktat på nacke och axlar, och det kändes att det behövdes.
 
Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2
Dag 6: Powerwalk 30 min
Dag 7: Snöig promenad 60 min
Dag 8: Nyårskicken pass 3
Dag 9: Nyårskicken pass 4
Dag 10: Promenad 60 min
Dag 11: Promenad 80 min
Dag 12: Promenad 60 min + Nyårskicken pass 5
Dag 13: Promenad 60 min

Dag 14: Nyårskicken pass 6 + 15 min styrketräning för rygg/axlar med vikter.

Det var som vanligt kallt att promenera ihop mina 10k steg så passade på att träna när jag kom in för att få upp värmen och slippa frysa resten av dagen. Kul också att träna rygg/axlar, jag har haft det som ett problemområde (av många...) i flera år och tror det är bra att komma igång lite. Jag tränar mestadels Sandra Fribergs pass och hon har några där man kan köra ett eller flera varv, det passar mig bra. Idag körde jag pass från hennes Nyårskick först så nöjde mig med ett varv men nästa gång jag gör det passet så försöker jag nog köra två :)
 
Dag 13 och 14 har gått helt ok. Idag är det mulet och nollgradigt ute, mao glashalt. Det blev en försiktig promenad med kameran, måste ha sett ut som en skröplig 90-åring mest hela tiden :p
 
Idag har jag skottat åt pappa, skottat nästan hela taket på carporten och styrketänat. 💪🏻 Torsdag kommer mest troligt bli första dagen utan "rörelse" på grund av många mil i bil.
 
Dag 13 och 14 har gått helt ok. Idag är det mulet och nollgradigt ute, mao glashalt. Det blev en försiktig promenad med kameran, måste ha sett ut som en skröplig 90-åring mest hela tiden :p
Jag säger bara - broddar. Innan jag köpte mina broddskor för två år sedan fattade jag inte hur bra de är. Även om de knappt användes förra vintern då det aldrig blev någon vidare snö.
 
Mål: 90 minuters aktivitet dagligen.

Idag fick jag ihop det dubbla då det var fint väder. Ett par minus, vindstilla och lite snö. Så långtur med både hund och häst (ej samtidigt) resulterade i strax över tre timmars aktivitet.
 
Jag säger bara - broddar. Innan jag köpte mina broddskor för två år sedan fattade jag inte hur bra de är. Även om de knappt användes förra vintern då det aldrig blev någon vidare snö.

Sålde mina ice bugs förra året eftersom vi aldrig har vinter här :p Det här är första ordentliga snön/ishalkan på typ 10 år, gissningsvis har allt regnat bort inom en vecka.

Jag var mest rädd om kameran, rör mig obehindrat i övrigt :D
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
Dag 7 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 14min promenad
Dag 8 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 9 - 38min promenad
Dag 10 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 11 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 12 - vila
Dag 13 - 27min Fokuspromenad
Dag 14 - 25min Fokuspromenad
Dag 15 - vila, migrän 🙄
Dag 16 - 1 timmes pulkadragning
 
ag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2
Dag 6: Powerwalk 30 min
Dag 7: Snöig promenad 60 min
Dag 8: Nyårskicken pass 3
Dag 9: Nyårskicken pass 4
Dag 10: Promenad 60 min
Dag 11: Promenad 80 min
Dag 12: Promenad 60 min + Nyårskicken pass 5
Dag 13: Promenad 60 min
Dag 14: Nyårskicken pass 6 + 15 min styrketräning rygg/axlar

Dag 15: Promenad 80 min + Lågintensivt träningspass 20 min

Hade tänkt kötta lite mer idag men har sovit typ hela förmiddagen 🙈 tog en promenad sen, fastnade i en grej och missade livsträningen jag tänkt vara med på så nöjde mig med 20 min lågintensivt. Det känns i kroppen även om jag inte är helt slut efteråt.
 
Dag 17 och 18 ✅
Igår med lite mer tid och eftertanke än i dag, men det var ju det där med att hålla tiderna på morgonen på arbetsdagar 🙈
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 160
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 669
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp