Bukefalos 28 år!

Skolstrejk för miljön (utbruten ur Störiga saker vi stör oss på del 10)

Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.
Återigen så hänger du upp dig på skolan. Verkar i mitt tycket sm ren hangup. Varför är just det att hon - med skolans godkännande - inte tillbringar de där få timmarna i skolbyggnaden så upprörande??

Det är inte grejen!! Grejen är hennes opinonsbildande. Det hon åstadkommer. Vilket är imponerande.

Nu ville hon göra det på dagtid när folk arbetar och är i rörelse. Dagtid går man i skolan, så hon tar tid från sitt skolarbete och sköter det hemma istället.

Hon bildar opinion. Och hon lyckas göra det på ett effektivt och bra sätt. Hon får genomslag i hela världen. Världens ledare lyssnar och vanligt folk lyssnar. Är inte det imponerande av en tonårstjej?
 
Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.
Men hur kan du fortfarande inte förstå det här? Du är ju en fullkomligt normalintelligent person så varför är det här så omöjligt att förstå? Du har ju fått det förklarat hur det hela fungerar. Ingen har hävdat att skippa skolan x dagar = y påverkan på miljön så varför fortsätter du på det spåret?
 
Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.

Alltså, kan nog inte förklaras simplare än på det här viset.

Att sitta hemma och tänka att det vore bra om folk brydde sig om miljöfrågor kommer inte göra någon skillnad.

Att sitta framför en byggnad fylld med politiker och berätta om hur det vore bra om folk brydde sig om miljöfrågor kan göra en skillnad, och har uppenbarligen gjort en skillnad.

Sitter man framför en byggnad fylld med politiker för att berätta om klimatet och miljön så blir det svårt att gå i skolan. Och varför ska hon gå i skolan när världen ändå går åt helvete eftersom att folk inte bryr sig om miljön? Folk verkar vara mer bekymrade över att ett barn inte går i skolan än att världen är på väg rakt åt skogen. Det är väl kanske lite det hon vill ha fram med sin skolstrejk med.
 
Suck. Igen, jag tycker att debatten är jättebra och har inget emot den. Jag tycker bara inte att skolk är rätt väg att gå. Jag jobbar på en skola och hör hur ungarna resonerar. De tänker inte på miljön kan jag ju säga.
 
Suck. Igen, jag tycker att debatten är jättebra och har inget emot den. Jag tycker bara inte att skolk är rätt väg att gå. Jag jobbar på en skola och hör hur ungarna resonerar. De tänker inte på miljön kan jag ju säga.

Men hjälp. Tror du att Greta "skolkar" för att hon inte vill vara i skolan? Skitsamma vad andra ungar gör. Hon kan väl knappast vara ansvarig för att det finns latmaskar som skolkar? För hon skolkar inte. Hon kan inte vara i skolan för att hon har viktigare saker att göra. Hon vill inte sitta hemma och spela WoW och äta doritos liksom.
 
Suck. Igen, jag tycker att debatten är jättebra och har inget emot den. Jag tycker bara inte att skolk är rätt väg att gå. Jag jobbar på en skola och hör hur ungarna resonerar. De tänker inte på miljön kan jag ju säga.
Men tror du att någon tror att skolk generellt förbättrar miljön? Återigen: hur kan du fortfarande inte förstå? Har du läst länkarna och inläggen som förklarar?
 
Nej jag tror inte att skolk förbättrar miljön. Jag har sagt motsatsen. Jag tror det är dåligt för miljön att ungdomar inte utbildas.
Och jag hör ungdomar tycka att de borde slippa skolan "i miljöns namn". Är det bra?
 
Nej jag tror inte att skolk förbättrar miljön. Jag har sagt motsatsen. Jag tror det är dåligt för miljön att ungdomar inte utbildas.
Och jag hör ungdomar tycka att de borde slippa skolan "i miljöns namn". Är det bra?
Men det är ju inte hennes fel? Återigen (det har redan skrivits i tråden): hon ansvarar knappast för vad andra gör.

Dessutom lär det knappast vara ett särskilt utbrett problem.
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 306
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 272
Senast: Hedinn
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 065
Senast: Jeffery
·
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp