Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som envisas om att skriva till en på sociala medier när man specifikt bett om att de ska smsa om de vill ha snabba svar. Och när de sedan klagar på att "du svarar ju aldrig!" eller "kan du inte börja svara snabbare någon gång?", jag känner mest; men nej! Vill du ha snabba svar av mig, smsa! Sociala medier har jag för nöjes skull och är endast inne där när jag vill/orkar/känner för det.
 
Jag stör mig på när vi har två kunder varav den ena är erfaren ryttare och har dragit med sig sin kompis som aldrig riditoch har i förtid berättat för den erfarna att "galopp är minsann mer bekvämt och lättare än trav, inte lika stötigt".

Vilket betyder att vi på våra turer sätter erfarna ryttare frmst och de kan ha ett par galopper medan vi erbjuder nybörjare att prova trav och vi gör vårt bästa för att de ska få in lättridningen alternativt stå upp om dom inte får till rytmen.

Och så kommer frågan "min kompis säger att galopp är enklare. Kan vi galoppera nu?"

:banghead:
 
Jag stör mig som fan på folk som vägrar kommunicera.
Typ folk som vill köpa nånting. Som när de har två olika fraktalternativ bara skickar en tumme upp. Flera gånger.
Liksom, jag fattar att du är dum i huvudet men jag kan ändå inte läsa dina tankar :banghead:
 
Stör mig på att jag hastigt och lustigt blev tvungen att åka till Nora fram och tillbaka. Var ju inte vad jag hade planerat idag nej, den här dagen blev plötsligt mycket stressigare än den hade behövt vara.
 
Den här:

r.jpg


En helt vanlig liten oskyldig takros, kan tyckas. Och den är ju fin och så, om det inte vore för att den är det enda som står i vägen för mig och den fina lampan jag köpte på Ikea. Och så stör jag mig på Ikea och deras lampor rent generellt - det är andra gången i rad som vi snubblar på målsnöret med en taklampa p.g.a detaljer som man inte får reda på förrän man kommer hem och packar upp lådan. Nu måste vi åka tillbaka en tredje gång :arghh:
 
Stör mig på folk som svarar på min hästannons. Det står "ej lämplig för nybörjare" och jag får på riktigt flera mail i stil med "min dotter är 11 år och har ridit tre år på ridskola". Jadå, hon är säkert väldigt rutinerad.
 
Igår störde jag mig på att förhållandevis erfarna kollegor som borde vetat bättre hade missat stort i planeringen av ett rätt stort utomhusjobb, och helt förträngt/negligerat risken för regn. Och det regnade.

Idag stör jag mig litet grann på parkeringsappar. Inte att de finns, för det är smidigt att slippa fippla med kort eller kontanter imho. Men på att det finns *så många* appar, man stöter alltid på någon ny som man måste ladda ner och registrera konto hos när man är sådär småstressad och bara vill betala.
Och på att SMS-park, som är utbredd åtminstone här i Västsverige, inte har något alternativ för direktbetalning.
 
Folk med den här inställningen: "I'm doing my bit, i.e. spreading the word about the diet. It's just a shame that no-one really believes me."

Med andra ord: Folk som försöker pracka på andra sitt sätt att äta, som tycker sig ha rätt att påpeka för folk vad det enda rätta sättet att äta är, och sedan tar på sig offerkoftan när "ingen tror på dem". NEJ, det har ingenting att göra med huruvida folk "tror" på dig eller ej. Bara för att en diet funkar för dig innebär det inte att alla andra borde prova den. Grrrr.
 
Jag stör mig lite på mig själv :cautious: spiller överallt på lunchen och nu satte jag nästan i halsen av teet :grin: Jag är inte säker idag.
 
Stör mej på att min häst är så svår att fotografera. Långsmalt huvud och långa öron men inget oproportionerligt om du inte råkar vinkla kameran en millimeter fel. Då blir det åsneöron och älgnäsa. Den andra blir inte alls så extrem.
När jag tänker efter så blir det likadant när jag tar en selfie. Bilden blir jättekonstig om man råkar vinkla en millimeter fel
 
Och sen så stör jag mej på att det ska vara så förbannat svårt att hitta en sadelutprovare som inte bara säljer sadlar för 20 000 och uppåt. Det finns ett ställe men dom är hopplösa att få tag på. Har bara försökt i snart 3 veckor...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 743
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 729
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 323
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 029
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp