Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som måste ha med sitt efternamn som ogift i sitt namn på Facebook :arghh: Typ "Anna Larsson fd Svensson". Ingen. Jävel. Bryr. Sig.

Helt jävla orimligt att störa sig på men jag får fan en mindre hjärnblödning varje gång jag ser det.
Hahaha jag hatar också det!!!!! Blir tokig varje gång!

PS är nog för att folk som kände dom innan dom gifte sig ska hitta dom
 
Stör mig lite på att cykelaffären jag känner till som lagar cyklar har semesterstängt, hade hoppats de skulle ha andra öppettider under semestern. Så nu ska jag kolla om den lokala butiken i samhället, som säljer främst trädgårdsredskap och reparerar dom, de säljer även cyklar. Har jag tur kanske de kan laga min cykel, annars får jag åka in till stan och lämna in på en cykelbutik jag hittade där. Nåväl hoppas jag kan få min cykel lagad denna vecka, vore kul att kunna cykla till jobbet igen, annars lär jag störa mig på det. :D
 
Jag stör mig på att det är så fruktansvärt varmt inne :( Det var 30 grader inne igår när jag kom hem efter att det stått tomt några dagar. Lyckades få ner det till 28 under dagen/kvällen men nu är det tillbaka uppe på 30 :cry:
 
Stör mig på folk som tror att jag jobbar på de firmor vars reklam som sitter på bilen. Och att jag på något mirakulöst sätt kan svara på frågor om räkningar. En del babblar på som sjutton innan jag kan säja att jag bara har reklam på bilen för firmorna. Jag jobbar inte där.
 
Stör mig på att mina föräldrar lånade min bil. För ett år sedan! De har inte råd att skaffa en egen och lär aldrig få det heller, men de tycker att de ska ha min och jag ska snällt bara betala skatt och försäkring på den medan dem sliter på den. Så fort jag nämner något om att få tillbaka den så förstör jag deras liv, kraschar deras ekonomi eftersom styvfar då inte kan ta sig till jobbet osv osv. Kort sagt, det blir världens drama. :meh:
De tycker inte att jag behöver den eftersom jag jobbar på orten och vi har sambons bil. Nu har styvfar hjälpt oss med rust av garaget och tycker då att jag inte kan säga något. Suck. Vad gör man?
 
Stör mig på att mina föräldrar lånade min bil. För ett år sedan! De har inte råd att skaffa en egen och lär aldrig få det heller, men de tycker att de ska ha min och jag ska snällt bara betala skatt och försäkring på den medan dem sliter på den. Så fort jag nämner något om att få tillbaka den så förstör jag deras liv, kraschar deras ekonomi eftersom styvfar då inte kan ta sig till jobbet osv osv. Kort sagt, det blir världens drama. :meh:
De tycker inte att jag behöver den eftersom jag jobbar på orten och vi har sambons bil. Nu har styvfar hjälpt oss med rust av garaget och tycker då att jag inte kan säga något. Suck. Vad gör man?
Hämta hem den. Hårt mot hårt bara. Det är enligt min erfarenhet det enda som biter på folk som försöker guilttrippa sig till grejer.
Att han hjälp med garaget kan väl snarare ses som en (jävligt liten) gentjänst för att ha fått låna bilen i ett år redan som det är.
 
Stör mig på att mina föräldrar lånade min bil. För ett år sedan! De har inte råd att skaffa en egen och lär aldrig få det heller, men de tycker att de ska ha min och jag ska snällt bara betala skatt och försäkring på den medan dem sliter på den. Så fort jag nämner något om att få tillbaka den så förstör jag deras liv, kraschar deras ekonomi eftersom styvfar då inte kan ta sig till jobbet osv osv. Kort sagt, det blir världens drama. :meh:
De tycker inte att jag behöver den eftersom jag jobbar på orten och vi har sambons bil. Nu har styvfar hjälpt oss med rust av garaget och tycker då att jag inte kan säga något. Suck. Vad gör man?

Håller med @gul_zebra, hämta bilen snarast. Behöver inte blir drama, bara vägra lyssna och åk hem. Jobbar han kan han köpa en Blocket-rishög om det är omöjligt att ta sig till jobbet utan bil.
 
Hämta hem den. Hårt mot hårt bara. Det är enligt min erfarenhet det enda som biter på folk som försöker guilttrippa sig till grejer.
Att han hjälp med garaget kan väl snarare ses som en (jävligt liten) gentjänst för att ha fått låna bilen i ett år redan som det är.
Det har du helt rätt i, speciellt eftersom de sålde huset till mig fullt medvetna om felen som fanns på det. Med löften och fina ord om att de skulle såklart hjälpa mig att åtgärda det, jag var ung, nyseparerad och trasig och trodde dumt nog på allt de sade. Kan tilläggas att styvfar är både rörmokare och elektriker, men ingenting har hänt och det är först nu jag kunnat ta tag i det.

Jag vet, ni har helt rätt i det ni skriver. Jag borde bara ta tillbaka den rakt av. Drama eller inte.
 
Det har du helt rätt i, speciellt eftersom de sålde huset till mig fullt medvetna om felen som fanns på det. Med löften och fina ord om att de skulle såklart hjälpa mig att åtgärda det, jag var ung, nyseparerad och trasig och trodde dumt nog på allt de sade. Kan tilläggas att styvfar är både rörmokare och elektriker, men ingenting har hänt och det är först nu jag kunnat ta tag i det.

Jag vet, ni har helt rätt i det ni skriver. Jag borde bara ta tillbaka den rakt av. Drama eller inte.
Fy fan vad fult!

Heja! Jag har en förälder som gärna guilttrippar sig fram själv. Fick bland annat höra att hen minsann måste avliva hunden när jag vägrade sitta hundvakt mer. Gör det, sa jag. Nu några år senare lever han än, hen kunde såklart lösa problemet men det var enklare att guilttrippa för att slippa. Guilttrippar gör hen än men hen gör det inte lika mycket mot mig då det helt enkelt inte lönar sig. Ser det lite som att lära en hund att inte tigga vid matbordet, får den inte som den vill så lär den sig förr eller senare att låta bli.
 
Feber och värmen, feber i värmen. Orkar inte ringa 1177 för endera säger de att det är lugnt och säger de att jag ska söka vård orkar jag ändå inte. Känner mig jäkligt ynklig.
Låter inget vidare! Förstår hur du tänker, men oftast om de säger att en ska söka vård så bör en göra det :heart
(Men visst har jag stött på en del stolpskott på 1177 också tyvärr...)
Pepp till dig!
 
Feber och värmen, feber i värmen. Orkar inte ringa 1177 för endera säger de att det är lugnt och säger de att jag ska söka vård orkar jag ändå inte. Känner mig jäkligt ynklig.
Tog en Alvedon för 1,5 timme sedan och kände mig tillräckligt bra för att gå runt huset så hundarna fick kissa. Tänkte att nu, nu känner jag att febern gått ner. Det hade den 0.3 grader så nu har jag 39.6. :p
 
Sålt ett kameraobjektiv ikväll.
Startade med att jag tänkte att personen håller på att försöka lura mig.
Sen är personen oerhört omständig.
Sen får jag faktiskt betalt!
Lovar att skicka imorgon bitti med rek.
Får typ sjuttio-elva meddelanden till om att det är viktigt att det skickas imorgon.
Intygar typ tio gånger att jag ska skicka imorgon och säger godnatt.

Som sista meddelande får jag "och gud välsignar dig".

:cautious: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 854
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 459
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 223
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 728
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp