Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smakade ett vitt och sen ett svart vinbär idag och har så sjukt äcklig smak i munnen sen dess. Trots att jag försökt dämpa det med cola, mjölk och godis :wtf:.
 
Sålt ett kameraobjektiv ikväll.
Startade med att jag tänkte att personen håller på att försöka lura mig.
Sen är personen oerhört omständig.
Sen får jag faktiskt betalt!
Lovar att skicka imorgon bitti med rek.
Får typ sjuttio-elva meddelanden till om att det är viktigt att det skickas imorgon.
Intygar typ tio gånger att jag ska skicka imorgon och säger godnatt.

Som sista meddelande får jag "och gud välsignar dig".

:cautious: :rofl:

Amen och halleluja :D Hen kanske bad för paketet med tanke på PostMord... :cautious: :rofl:
 
Vad är det för "folk" som skriver rubrikerna i en av våra största kvällstidningar? Ingen språkkänsla öht, prepositioner hoppade de nog över i skolan. Bara ett exempel :devil:
 
Folks OBEFINTLIGA arbetsmoral.
Nu idag har en vikarie uteblivit igen - utan att höra av sig, då han uteblev även igår utan att höra av sig så hade jag redan beordrat in personal utifall att. Vikarien svarar inte när vi ringer så idag har vi ringt närmast anhörig för att kolla att han inte är död eller nåt. Nejdå, de skulle be honom återkomma - det gjorde han inte. Och uteblev. Men ingen fara på taket, min ordinarie personal kan jobba över 7h igen, det fixar de.... (obs -ironi).
Sen ringer de för en stund sen och berättar att vikarien som skulle komma 15:30 har ringt och meddelat att han inte HINNER komma in idag. Inte "jag är sen" eller nåt - utan jag HINNER inte komma.
:banghead::turd:
Jag har ringt Bemanningsenheten (för vikarierna är deras) och sagt att han SKA komma in idag, jag skiter i när, han SKA komma för de klarar inte kvällen idag.

JÄVLA PACK till att sätta andra i skiten ärligt talat. Hur fan kan man göra såhär?
 
Jag stör mig så förbannat på representationen av MS i film och tv-serier. Det är så jäkla ofta som det är den utlösande faktorn till kriminalitet, tex. i första säsongen av Happy Valley där en kidnappning "motiveras" för att gärningsmannen har det tajt ekonomiskt sett hemma eftersom att frugan har MS. Eller i Marcella där någon före detta yrkesmilitär eller liknande har fått diagnosen och i hopplösheten blivit kriminell. Det finns förvånansvärt många fler som jag inte kommer på på rak arm, jag antar att det är för att det är en kronisk diagnos och att det är först de senaste typ tio åren forskningen gått framåt så bilden av sjukdomen är spontant någon som sitter i rullstol. Nu såg jag iaf på Luther och i tredje säsongen så är det ungefär samma skit, "Min fru har MS. Om hon förlorar mig, så har hon förlorat allt." "Då dör hon ensam" osv. Jag är inte den som tycker att något ska censureras, det är inte det, men det är svårt att hantera när man har en riktig pissig dag och vill försöka distrahera sig med annat.

(En dag som inte är en dålig dag så tycker jag mer att det är intressant, och jag ska försöka läsa lite handikappvetenskap för att få mer kött på benen utöver mina littvetstudier så jag åtminstone kan skriva något paper om saken iaf.)
 
Stör mig på att denna gubbe dyker upp överallt
386B289E-AC79-46F1-A7C8-12A9FC92795F.png
 
Folks OBEFINTLIGA arbetsmoral.
Nu idag har en vikarie uteblivit igen - utan att höra av sig, då han uteblev även igår utan att höra av sig så hade jag redan beordrat in personal utifall att. Vikarien svarar inte när vi ringer så idag har vi ringt närmast anhörig för att kolla att han inte är död eller nåt. Nejdå, de skulle be honom återkomma - det gjorde han inte. Och uteblev. Men ingen fara på taket, min ordinarie personal kan jobba över 7h igen, det fixar de.... (obs -ironi).
Sen ringer de för en stund sen och berättar att vikarien som skulle komma 15:30 har ringt och meddelat att han inte HINNER komma in idag. Inte "jag är sen" eller nåt - utan jag HINNER inte komma.
:banghead::turd:
Jag har ringt Bemanningsenheten (för vikarierna är deras) och sagt att han SKA komma in idag, jag skiter i när, han SKA komma för de klarar inte kvällen idag.

JÄVLA PACK till att sätta andra i skiten ärligt talat. Hur fan kan man göra såhär?
Riktigt dålig stil, en sådan person blir inte långvarig på arbetsplatser. Synd att de personerna inte fattar att de sabbar för sig själva också, då det skapar dåligt rykte för framtida arbetsplatser.
 
Folks OBEFINTLIGA arbetsmoral.
Nu idag har en vikarie uteblivit igen - utan att höra av sig, då han uteblev även igår utan att höra av sig så hade jag redan beordrat in personal utifall att. Vikarien svarar inte när vi ringer så idag har vi ringt närmast anhörig för att kolla att han inte är död eller nåt. Nejdå, de skulle be honom återkomma - det gjorde han inte. Och uteblev. Men ingen fara på taket, min ordinarie personal kan jobba över 7h igen, det fixar de.... (obs -ironi).
Sen ringer de för en stund sen och berättar att vikarien som skulle komma 15:30 har ringt och meddelat att han inte HINNER komma in idag. Inte "jag är sen" eller nåt - utan jag HINNER inte komma.
:banghead::turd:
Jag har ringt Bemanningsenheten (för vikarierna är deras) och sagt att han SKA komma in idag, jag skiter i när, han SKA komma för de klarar inte kvällen idag.

JÄVLA PACK till att sätta andra i skiten ärligt talat. Hur fan kan man göra såhär?

Jag anställde en tjej i vintras när vi var i ett riktigt krisläge vilket jag informerade henne om. Hon sjukskrev sig hela sin upplärningsvecka, dagen innan hon skulle ha sitt första riktiga pass (som jag fått ta in extra personal på för att kunna lära upp henne) meddelar hon att hon fått ett nytt jobb... Nu när vi sökte personal över sommaren skrev hon att hon ville jobba med typ tio glada smileys... vad tror hon egentligen?
 
Jag anställde en tjej i vintras när vi var i ett riktigt krisläge vilket jag informerade henne om. Hon sjukskrev sig hela sin upplärningsvecka, dagen innan hon skulle ha sitt första riktiga pass (som jag fått ta in extra personal på för att kunna lära upp henne) meddelar hon att hon fått ett nytt jobb... Nu när vi sökte personal över sommaren skrev hon att hon ville jobba med typ tio glada smileys... vad tror hon egentligen?
Fy vilken dålig stil!
Stör mig på att jag tappat bort min namnskylt som jag har på jobbet
 
Det har du helt rätt i, speciellt eftersom de sålde huset till mig fullt medvetna om felen som fanns på det. Med löften och fina ord om att de skulle såklart hjälpa mig att åtgärda det, jag var ung, nyseparerad och trasig och trodde dumt nog på allt de sade. Kan tilläggas att styvfar är både rörmokare och elektriker, men ingenting har hänt och det är först nu jag kunnat ta tag i det.

Jag vet, ni har helt rätt i det ni skriver. Jag borde bara ta tillbaka den rakt av. Drama eller inte.
Alltså, jag begriper inte varför du skulle låta bli? :confused:
 
Jag stör mig på att antalet emojis varje person har inte är begränsat. Skulle vilja ha en sorry men du har tömt veckans emojikvot-funktion.

I en grupp där jag är med finns en person som har en blogg i ämnet som inte är dålig, men som jag inte orkar läsa pga alla emojis. Allt hen funderar över kompletteras med 🤔🤔🤔 och allt hen gillar med 🔝🔝💯🔝. Det är som att läsa en messengerkonversation.

En fb-kommentar kan se ut såhär. Jag blir lite matt av det hysteriska intrycket.

19A11559-1636-4F93-ACFF-46A78F24BD75.jpeg
 
Jag stör mig på att antalet emojis varje person har inte är begränsat. Skulle vilja ha en sorry men du har tömt veckans emojikvot-funktion.

I en grupp där jag är med finns en person som har en blogg i ämnet som inte är dålig, men som jag inte orkar läsa pga alla emojis. Allt hen funderar över kompletteras med 🤔🤔🤔 och allt hen gillar med 🔝🔝💯🔝. Det är som att läsa en messengerkonversation.

En fb-kommentar kan se ut såhär. Jag blir lite matt av det hysteriska intrycket.

Visa bifogad fil 34097
En del människor tycks ha ett väldigt intensivt känsloliv.
 
Jag stör mig på fatshaming och att folk tror att det är deras jävla plikt att berätta för tjocka människor hur de blir av med sin övervikt (de ska säga skrällen - ät mindre rör dig mer) som om tjocka människor är lite dumma i huvudet liksom.

Jag citerar en person på fejjan (för att göra det mindre sökbart lägger jg inte lite *)
"Underligt...fettma leder till kortare liv och stora kostnader i vården liksom rökning. Att f*rbjuda barn att r*ka och att tjata på någon att sluta r*ka , det är helt legitimt men att uppmana ett barn eller en vuxen att sluta trycka i sig för mycket av allt - då är man trackaserande....lite tr*g, f*rstår inte skillnaden!"

Jag svarade att hen är trög.
 
Jag stör mig på att antalet emojis varje person har inte är begränsat. Skulle vilja ha en sorry men du har tömt veckans emojikvot-funktion.

I en grupp där jag är med finns en person som har en blogg i ämnet som inte är dålig, men som jag inte orkar läsa pga alla emojis. Allt hen funderar över kompletteras med 🤔🤔🤔 och allt hen gillar med 🔝🔝💯🔝. Det är som att läsa en messengerkonversation.

En fb-kommentar kan se ut såhär. Jag blir lite matt av det hysteriska intrycket.

Visa bifogad fil 34097
Värre än mitt barnbarn 8 år som smsar mig ibland med en massa hjärtan och roliga rörliga bilder med text också ska tilläggas.
 
Jag tänkte vara duktig och lägga in dotterns fritidstider för hösten. Det gick absolut skitdåligt eftersom Vklass schema-funktion definitivt inte tänkte spara något schema. Jag blev sur och mejlade till någon sorts ansvarig att då får de klara sig utan fritidstider och ta emot barnet när hon kommer dit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 813
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 427
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 187
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 709
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp