Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådana där människor som det på något vänster alltid är mest synd om, och som alltid blir mest orättvist behandlade (oavsett hur verkligheten ser ut egentligen).

Skulle de vinna huvudvinsten på lotto så skulle det banne mig antagligen vara orättvist det också åt dem, på något vis :mad:
 
Jag stör mig på att vi i natt fick 25 cm snö och att det ska bli plusgrader och snöblandat regn om några dagar.

Ge fan i min snö!!

6A691045-74C2-4BCE-BF79-0C097A6029AC.jpeg
 
Någon (inga namn:o) körde iväg bilen utan att ta loss motorvärmarkabeln.

För den som undrar så går det utmärkt att köra med dubbdäck över elsladd utan ett spår av åverkan ifall det ligger tillräckligt med nysnö under... (missade själva kontakten med 3 cm, den misstänker jag inte är lika tålig)
 
Och för att spä på glädjen så har "låsflärpen" till bakluckan fastnat i stängt läge. Hur den nu kunnat hamna i det läget när jag strax innan öppnade luckan och det gick utmärkt bra då. :confused:
Har tills vidare skjutit problemet genom att intala mig att det går utmärkt bra med balsnöre istället. :angel:
(lyckades passa min tandläkartid med 30 sek. tillgodo) Tänker tillbringa resten av kvällen i full förnekelse...
 
Jag har ju min monsterfinne/böld först. Sen så får jag blåsor på tungan om jag har det lite stressigt - check. Brukar försvinna på cirka en vecka. Har känt av ett litet skav i ögat ett tag, så jag gick förbi optikern, hon gissade på en bakterieinfektion och sa åt mig att åka till VC. Imorgon kanske jag halkar och bryter ett ben, det vore ju rimligt med tanke på allt annat. :cautious:
Jag tog ett glas vin och struntar i allt resten av kvällen, det har jag förtjänat.
 
Stör mig på:

- Personer som inte förstår att Cissi Wallin INTE blir dömd för grovt förtal för att hon anmält en våldtäkt utan att hon spridit namn i sociala medier.

- Personer som uppmanar till insamling av pengar för att betala summorna CW ska betala (visst, CW säger att hon ska skänka motsvarande summa till välgörenhet, men ändå).

- Diskursen om att denna dom nu kommer leda till att tjejer/kvinnor inte kommer våga anmäla sina våldtäkter och övergrepp. Sluta sprid denna falska bild, återigen, det är inte på grund utav anmälan hon blir dömd!

- Uppmaningarna om att det bör ske en lagändring, alltså i princip en förslappning av gällande lagstiftning kring förtal med hänvisning att detta borde (enligt vissa) gå under yttrandefrihet.
 
Bebis är milt sagt svår att lägga varenda kväll, somnar inte förrän vid midnatt trots att hon börjar bli trött redan vid 18. Sedan får man kommentaren av folk "men herregud det går ju inte! Det måste ni ju börja träna på!" :meh:🙄 Ursäkta men hur fan då? Som att vi inte redan provat allt
 
Stör mig på att jag trodde klockan ringde, så jag masade mig upp, släppte ut hundarna, satte igång motorvärmaren, var på toaletten och insåg att klockan var 01. :meh:
Drog ur motorvärmaren, släppte in hundarna och jag och katten lade oss under täckt igen. Nu försöka sova ett par timmar till. :cautious:
 
Stör mig på att jag trodde klockan ringde, så jag masade mig upp, släppte ut hundarna, satte igång motorvärmaren, var på toaletten och insåg att klockan var 01. :meh:
Drog ur motorvärmaren, släppte in hundarna och jag och katten lade oss under täckt igen. Nu försöka sova ett par timmar till. :cautious:
Åh, nej, vad hemskt!
 
Stör mig på att jag inte kan sova å klockan ringer 05:45...
Stör mig på att det tog en stund att somna och sedan vaknar jag runt 4 när jag sover som bäst, så kissenödig, upp på toan, sen lögn i helvete att somna om, för att upptäcka att mensen är på gång, mensvärk check.... upp å fixa med det, sen tillbaka å försöka vila ögonen lite, glöm att somna om.

När jag väl ska åka till jobbet har bilen frösit. Fick ej upp dörren. Fick klättra in genom bakdörren och sen trycka upp dörren inifrån.
Skrapa rutor, borsta taket fritt från snö, för att upptäcka att rutorna är frusna på insidan också....

Lär bli en spännande dag idag.... eller inte....
 

Jag läste snabbt och trodde ditt svar var till detta;

Jag har ju min monsterfinne/böld först. Sen så får jag blåsor på tungan om jag har det lite stressigt - check. Brukar försvinna på cirka en vecka. Har känt av ett litet skav i ögat ett tag, så jag gick förbi optikern, hon gissade på en bakterieinfektion och sa åt mig att åka till VC. Imorgon kanske jag halkar och bryter ett ben, det vore ju rimligt med tanke på allt annat. :cautious:
Jag tog ett glas vin och struntar i allt resten av kvällen, det har jag förtjänat.

Ändå rimligt på något vis. 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 548
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 182
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 029
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 963
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp