Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
....och när jag ändå är igång och stör mig.
Jag har tappat ca 10 kilo pga minskad aptit. Och fått massor av sladdrig hud. Det hänger! jag blir så irriterad.
 
Uppdatera gärna med hur lång tid det tog för honom att komma in i sin bil :D
Ca 20 minuter :angel:
Jag satt och åt frukost när han och hans två barn kom ner till parkeringen. Först stod han en lång stund och bara tittade på bilarna, precis som om han uttalade en förbannelse över bristen på svängyta för förardörren.
Efter att ha insett att det aldrig kommer att gå att hoppa in den vägen gick han till sist runt och öppnade dörren till passagerarsätet. Först fick han plocka ut barnstolen och ställa den bredvid, därefter fick han åla sig in till förarsätet under en minst sagt omständlig process. Han är som sagt rätt bastant och inte heller smidig som en katt så han fick sig nog ett redigt gympapass.

Efter att han äntligen kommit på plats fick han backa ut bilen medan barnen stod bredvid och väntade. När han hade backat ut och kunde öppna förardörren fick han gå runt bilen igen, sätta i bilbarnstolen och sedan packa in ungarna.

SEN kunde han åka! Han var nog en smula irriterad för han startade med en rivstart. Han verkade lite gnällig :angel:
 
Ca 20 minuter :angel:
Jag satt och åt frukost när han och hans två barn kom ner till parkeringen. Först stod han en lång stund och bara tittade på bilarna, precis som om han uttalade en förbannelse över bristen på svängyta för förardörren.
Efter att ha insett att det aldrig kommer att gå att hoppa in den vägen gick han till sist runt och öppnade dörren till passagerarsätet. Först fick han plocka ut barnstolen och ställa den bredvid, därefter fick han åla sig in till förarsätet under en minst sagt omständlig process. Han är som sagt rätt bastant och inte heller smidig som en katt så han fick sig nog ett redigt gympapass.

Efter att han äntligen kommit på plats fick han backa ut bilen medan barnen stod bredvid och väntade. När han hade backat ut och kunde öppna förardörren fick han gå runt bilen igen, sätta i bilbarnstolen och sedan packa in ungarna.

SEN kunde han åka! Han var nog en smula irriterad för han startade med en rivstart. Han verkade lite gnällig :angel:
Inväntar den ännu intressantare uppdateringen om hans parkeringsbeteende förändras...
 
Jag har också en stör-grej på tal om parkeringar.

Där jag bor har vi också väldigt små fickor. grejen är att min nuvarande bil är lite större än minigolfen jag hade tidigare. Min granne till vänster hyr ut sin lägenhet i andra hand just nu och hon som bor där för tillfället har ingen bil, alltså har jag alltid fritt åt det hållet.

Kruxet är att när min granne kommer tillbaka kommer jag inte längre kunna parkera alls. 4-5 dm är det mellan om bilarna är centrerade. Plus att min granne till höger alltid tenderar att ställa sig precis på linjen åt mitt håll, jag får sällan tillfälle att "rätta" honom också då han slutar jobbet tidigare än mig så bilen står alltid där när jag kommer hem.

Jag är också lite eh.. bastant var det? :D och har dessutom problem med ett knä så jag har väldigt svårt att liksom åla mig in i bilen.
 
Jag stör mig på att jag fått så infernaliskt svårt att somna!
Nu har jag legat i sängen i 2½ timme utan att ens slumra lite. Vad gör man?

Tänker inte inte be om insomningstabletter. Jag äter redan typ ett dussin olika mediciner för mig skröpliga kropp och vill inte ha fler.
Har du provat tyngdtäcke? Det hjälpte mig bra när jag hade sömnsvårigheter.
 
På tal om störiga parkeringar. Vi har en liten parkeringsplats som tillhör de två radhuslängorna där vi bor. Åtta parkeringar. MEN, mina grannar är så sjukt dåliga på att parkera att det oftast bara får plats sex bilar, ibland bara fem. De ställer sig snett och liksom en meter ifrån varandra. Tillslut ledsnade jag och ringde hyresvärden och påpekade problemet, varpå de kom och målade rutor. Tror ni det hjälpte? Vissa grannar, speciellt en, parkerar nu över två rutor som om rutorna inte fanns. Hen kör heller inte hela vägen fram så en meter av bilen sticker ut utanför rutan baktill. Alltså vad är det för fel på folk? :meh: :confused:
 
Stör mig på att i en hästtidning som av någon anledning kom hem i brevlådan häromdagen hade beskrivningen ”bork” som färg på en häst i ett reportage :cautious:

Tycker att de kunde få till färgen rätt om det är en modern hästtidning...

7315BC70-2B83-4440-988C-BC16007298FF.jpeg
 
Nu står det om asap Rocky igen. Han vill spela på kronobergshäktet.

Kan man blockera hans namn på nåt vis så man slipper se ”nyheterna” om honom? :arghh:
 
Jag stör mig på att jag helt tappat sugen på precis allt.
Jag orkar jobba och ta hand om djuren även om det är knappt. Jag är så trött, så trött.

För ett par dagar sen hade jag energi att sticka också men den har helt försvunnit.
Värst av allt är att jag verkar ha stickat mig en offerkofta - så jävla tagiskt
 
På min tandläkares efternamn. Llewellyn. Varje gång jag ringer för att boka tid tror jag att det här är gången då jag lyckas med uttalet, men icke! Jag har i alla fall slutat uttala det som det stavas, och kvinnan i receptionen tröstade mig med att hon hört mycket värre uttal än mitt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 491
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 136
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 986
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 954
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp