Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick på långpromenad efter jobbet och fick stanna och äta. Stör mig på att idioterna på bordet snett bakom mig sitter och raljerar om att de inte är vaccinerade mot covid. :banghead::banghead::devil::rage:Alla felaktiga uppfattningar om vaccinet man kan ha kommer ur deras munnar. Idioter tyvärr meningslöst att ta en diskussion med för där spriten går in går vettet ut. Sitter iallafall på säkert avstånd.
 
Att jag blir så jävla känslig när jag mår dåligt. Har just nu fruktansvärt dåligt samvete.

En kollega tog ledigt i förrgår till på tisdag. Vi delar på vissa arbetsuppgifter och nu mailade en kund mig (eftersom kollegan hänvisar till mig då hen är borta) med frågor om ett jobb på måndag. Jag har inte fått någon vetskap om detta jobbet så jag kan inte svara.

Kollegan har varit borta väldigt mycket under lång tid nu på grund av privata (rimliga) skäl. Det här området tillhörde inte tidigare mina arbetsuppgifter men gör det nu just för att kollegan behöver vara borta mycket och behöver avlastning. Jag har därför blivit lite inkastad i detta där allt är nytt och jag inte kan så mycket. Jag har tidigare fått kollegans privata nummer för just sådana här situationer, då hen helt enkelt är den enda som kan svara på en del saker.

Så igår skickade jag ett sms med uppgifterna och frågan, så att jag kan återkomma till kunden eftersom detta måste ske innan kollegan kommer tillbaka till jobbet. Fick svaret jag behövde men det lades också till att hen tagit ledigt för att koppla bort jobbet, och absolut inte tänker besvara något mer på sitt privata nummer.

Jag mår extremt dåligt över detta övertramp just nu. Samtidigt vet jag ju rationellt att jag fått detta nummer för just sådana här situationer, och jag kan ju inte veta att min kollega plötsligt ändrat sig. Jag inser också att det egentligen är upp till kollegan att loopa in mig i saker om hen vill kunna gå på ledighet med kort varsel.

Kan ändå inte släppa detta och det är så jävla irriterande.
 
Att det tar sån tid på labbet. Marsvinet Wilmer var hos veterinären för drygt två veckor sedan och tog ett antal biopsier, för att vi ska kunna bli kloka på varför han har sådana problem med sin pälsbotten. Fortfarande inget svar därifrån. Det är jobbigt att vänta.
 
Såg nyss genom fönstret en granne som går ut med några hundar och rastar de 2-3 meter från porten, går några meter på uppfarten men tillbaka in igen sen! Vi är mitt i ett stort bostadsområde som kryllar av barn och de leker utanför vårat hus! Visserligen lär kisset spolas bort nästa gång det regnar men 2-3 meter från porten är lite väl fräckt :mad::rage: Varför hen inte kunde gå några meter åt sidan så det inte var mitt framför porten iaf, det vette tusan :mad:
 
Stör mig också på alla inlägg i sociala medier om hur sorgligt det är med en ung artist som avrättats inatt. Det är sorgligt med unga som dras in i gängkriminalitet, jag är uppväxt i samma områden som sagda artist och jag har sett den delen av orten. Men vi är många som lyckades hålla oss undan, även de som var rätt insyltade själva till en början. Det är alltid sorgligt med unga som dör och det är sorgligt att insatser inte når alla så de kan komma ur den där soppan. Verkligen. Men jag ser inte att detta mord är annorlunda från de andra, förutom att han var vit och känd. Jag förstår att pressen skriver om det, men varför mina bekanta verkar anse att detta är mer sorgligt än någon annan skjutning stör mig.
 
Stör mig också på alla inlägg i sociala medier om hur sorgligt det är med en ung artist som avrättats inatt. Det är sorgligt med unga som dras in i gängkriminalitet, jag är uppväxt i samma områden som sagda artist och jag har sett den delen av orten. Men vi är många som lyckades hålla oss undan, även de som var rätt insyltade själva till en början. Det är alltid sorgligt med unga som dör och det är sorgligt att insatser inte når alla så de kan komma ur den där soppan. Verkligen. Men jag ser inte att detta mord är annorlunda från de andra, förutom att han var vit och känd. Jag förstår att pressen skriver om det, men varför mina bekanta verkar anse att detta är mer sorgligt än någon annan skjutning stör mig.

Jag håller med.

Men det visar ju bara att de som är högst upp på rangordningen är vita, gärna medelklass... som i de allra flesta fall är totalt ignoranta vad gäller deras status och automatiska privilegier i samhället :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 768
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 162
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 034
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 766
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp