Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skärmen på min telefon har blivit helt galen. Den blinkar fram och tillbaka mellan helt mörk och att jag kan se det jag är inne på. Jag har googlat och det verkar inte helt ovanligt på Google Pixel så jag hoppas att det är något fel från tillverkaren och inte att jag råkade tappa den tidigare idag. Den har tjockt gummiskydd och jag ser ingeb skada men om det är pga av att jag tappat den lär jag få stå för det själv.

Vill inte behöva byta telefon, är så jobbigt 😭
 
Löser korsord på en sida, varje gång jag ska starta i en ny ruta så måste jag toucha touchpaden på exakt rätt ställe, annars markeras inte rutan. Oftast måste jag toucha 2-3 ggr innan jag hittar rätt punkt. Störigt som f*n.
 
Att det nu igen på något vis blev mitt påtvingade ansvar att ta hand om folks psykiska hälsa, som inte har något som helst intresse av att ta hand om sin psykiska hälsa :meh:
Och nu pratar vi om vuxna normalbegåvade människor med en massa resurser tillgängliga i form av bland annat pengar att köpa sig privat vård och hjälp, men inget duger. Utan jag ska bli uppringd hela tiden :cautious:
 
Stör mig på beskrivningar av serieavsnitt på Netflix som avslöjar alla de väsentliga sakerna som kommer hända i avsnittet :banghead:
Försöker att inte "se" texten när jag klickar in för att fortsätta kolla på min serie, men ibland råkar man ju läsa lite.. :(
 
"Det är ju julbord så det finns något för alla att äta"

Erm? Nej? Inte på ett klassiskt svenskt julbord
Jag undviker julbord där inte jag och mina närstående fixat maten. Annars är det totalt värdelöst för någon med multipla allergier (och såklart för veganer/vegetarianer).
Sist jag var på julbord, var när en av sambons släktingar bjöd på det när hen fyllde jämnt.
Samma argument som det du skrev.
Vissa saker tog slut och allt jag kunde äta då var kokt potatis. Smarrigt...
 
Jag vet ju att jag inte borde ta åt mig, men ändå blir jag ledsen varje gång. Älde ensam släkting som har ångest och dricker. Vill inte ha vård. Ringer mig, sluddrar, och mellan sluddrandet bland annat ojar sig över hur tokiga julklappar jag brukar ge, och skrattar åt hur löjligt jag var klädd på en viktig fest då jag var i tioårsåldern.
Och är ledsen över att jag tar kontakt så sällan. Vi har pratat tre gånger den här veckan.
 
Jag vet ju att jag inte borde ta åt mig, men ändå blir jag ledsen varje gång. Älde ensam släkting som har ångest och dricker. Vill inte ha vård. Ringer mig, sluddrar, och mellan sluddrandet bland annat ojar sig över hur tokiga julklappar jag brukar ge, och skrattar åt hur löjligt jag var klädd på en viktig fest då jag var i tioårsåldern.
Och är ledsen över att jag tar kontakt så sällan. Vi har pratat tre gånger den här veckan.

Måste du svara när hen ringer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 285
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 265
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 090
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 760
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp