Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här. Hur skulle hästens vikt ensam kunna bestämma hästens behov av vitaminer och mineraler? Det står dessutom "Ett dagligt tillskott av Pavo Vital enligt riktlinjerna räcker för att stödja kroppens processer hos din häst/ponny optimalt och innehåller alla de vitaminer och mineraler din häst behöver." Idioti.
20231216_064118.jpg
 
Det här. Hur skulle hästens vikt ensam kunna bestämma hästens behov av vitaminer och mineraler? Det står dessutom "Ett dagligt tillskott av Pavo Vital enligt riktlinjerna räcker för att stödja kroppens processer hos din häst/ponny optimalt och innehåller alla de vitaminer och mineraler din häst behöver." Idioti.Visa bifogad fil 134441

Innhåller inte Pavo dessutom abnorma mängder järn?

(Märket kommer från Nederländerna där man har väldigt ont om järn i grovfodret och därför behöver tillsätta)
 
Det här. Hur skulle hästens vikt ensam kunna bestämma hästens behov av vitaminer och mineraler? Det står dessutom "Ett dagligt tillskott av Pavo Vital enligt riktlinjerna räcker för att stödja kroppens processer hos din häst/ponny optimalt och innehåller alla de vitaminer och mineraler din häst behöver." Idioti.Visa bifogad fil 134441
Fast är det så himla konstigt? De vitaminer som vi människor äter baseras ju i regel inte på en uträknad foderstat där man har analyserat maten vi stoppar i oss (som såklart hade varit optimalt). Jag tänker att det här är något av en riktlinje bara, som ger hyfsade mängder vitaminer och mineraler utan att för den skulle förgifta hästen. Men jag kan ha fel såklart.
 
Fast är det så himla konstigt? De vitaminer som vi människor äter baseras ju i regel inte på en uträknad foderstat där man har analyserat maten vi stoppar i oss (som såklart hade varit optimalt). Jag tänker att det här är något av en riktlinje bara, som ger hyfsade mängder vitaminer och mineraler utan att för den skulle förgifta hästen. Men jag kan ha fel såklart.
Ja du har fel. Hästar äter en extremt ensidig kost jämfört med människan. Det går därför inte att jämföra. Att tillsätta vitaminer och mineraler utan att ha koll kan (är) vara dumt hälsomässigt även för människor men är människan vuxen gör hen som hen vill. Det här handlar om djur som är helt utelämnade till att människan bryr sig tillräckligt för att ge hen det hen behöver. Den här innehåller inte ens i närheten av tillräcklig mängd av den väldigt viktiga vitaminen e och inte av den viktiga mineralen selen heller förren du ger den dubbla rekommenderade mängden. Går hästen i mer än lätt arbete får du höja än mer.
 
Jag ska boka tid för cellprov när mitt ben är okej. Fick avboka tiden jag hade fått. Så tänkte fråga om det då
Måste man boka tid för cellprov? Jag brukar bli kallad med ett visst intervall, vilket iofs borde vara snart då senast var under pandemin (hemtest).
 
Måste man boka tid för cellprov? Jag brukar bli kallad med ett visst intervall, vilket iofs borde vara snart då senast var under pandemin (hemtest).
Jag fick avboka tiden jag hade eftersom jag bröt benet så hade inte möjlighet att gå på den så måste därför boka en ny tid annars får jag väl vänta några år innan det kommer en ny kallelse
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 307
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 290
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 114
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 785
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp