Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag behöver skicka in en ansökan med blankett om separat faktura på fritidsavgift. Och att ansökan måste vara signerad av båda föräldrarna. Finns säkert en kanonanledning men eftersom anledning till att jag vill ansöka om separat faktura är för att pappan 1. Inte vill träffa mig och 2. Inte swishar över summan som jag ber om så känns sannolikheten att han skriver under ett sånt här papper = 0
 
Vädret! :rage:
Helt ok vårväder har nu bytts ut mot 5+ och äckelregn. Enligt prognosen ska temperaturen sjunka ytterligare och det ska övergå i snö. Sedan blåsa upp till 18 m/s. "Mina" stackars bin som var så glada över att äta krokus för någon timme sedan. :( De vill också ha vårvärme! Definitivt ingen snö iaf.
 
1000000307.jpg


På riktigt. Jag vet att det är helt normalt med sånt här väder i mars. Men jag är så jävla FÄRDIG med vintern nu, faktiskt! :arghh:
 
Här regnar det. Jag sitter och tittar ut på mina otroligt smutsiga fönsterrutor. I år får det väl bli en omgång rengöring. På ett fönster måste jag flytta skrivbordet och datorn och känner att jag inte orkar.
 
Håller nog på att bli deprimerad. Min kropp skulle nog må bra av att besöka termalbadet och bli mjuk. Men jag "orkar" inte. Har försökt övertala mig att åka dit idag men jag kom inte iväg. Blev bara sittande i soffan framför tv-n. Försöker peppa mig till att åka imorgon istället men det känns omöjligt.
 
Jag ska ha fest om ett tag.
Ett par gäster meddelade idag att de kommer, och dumt nog frågade jag om de har allergier/dieter.
Jag menade alltså dieter i formen etisk/religiös övertygelse etc.

Det tog några timmar och så fick jag långa listan över rätter/ingredienser de inte gillar.
Höll på att få en infarkt.
 
Jag ska ha fest om ett tag.
Ett par gäster meddelade idag att de kommer, och dumt nog frågade jag om de har allergier/dieter.
Jag menade alltså dieter i formen etisk/religiös övertygelse etc.

Det tog några timmar och så fick jag långa listan över rätter/ingredienser de inte gillar.
Höll på att få en infarkt.

Jag har synnerligen svårt för människor som inte äter det som serveras. Undantag för mig är allergier.
Att bete sig sådär när man blir bjuden på mat är inget annat än oförskämt.
 
Jag har synnerligen svårt för människor som inte äter det som serveras. Undantag för mig är allergier.
Att bete sig sådär när man blir bjuden på mat är inget annat än oförskämt.
Ja jag kunde faktiskt inte tänka mig att i övrigt trevliga och vettiga människor tycker det är adekvat att skicka en lista över vad de inte vill äta.

Hade god lust att skriva tillbaka att de kan äta hemma så får de precis vad de vill ha.:mad::devil:
Dessa lyckades precis degradera sig själva till att inte bli inbjudna nån mer gång.

Känner en del vegetarianer/veganer/folk som äter kosher och allt detta vill jag förstås beakta i min planering, samt allergiker givetvis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 337
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 129
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
6 676
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 930
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • GVFÖ 2024
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp