Bukefalos 28 år!

Tv-serier!

Förstår inte hur man inte kan lägga 40 minuter ett par, tre gånger i veckan på en bra tv-serie :).
Ursäkta om jag trampade på en öm tå eller något. :) Det "lät" bara som om det kunde bli rätt mycket tid framför TVn med tanke på alla serier, men antar det inte blir det egentligen. :)
 
Jag brukar göra en del annat på vissa serier, men jag kollar inte på tvn heller utan via datorn, så jag tittar när jag har tid :) ofta kollar jag när jag ska äta (bor själv så trevligt med nått sällskap :P )

Jag brukar också titta när jag äter middag. Det är lite mysigt och katterna gillar när jag sitter i soffan :D Om jag dessutom äter räkor är det extra plus enligt dem ;)
 
Ursäkta om jag trampade på en öm tå eller något. :) Det "lät" bara som om det kunde bli rätt mycket tid framför TVn med tanke på alla serier, men antar det inte blir det egentligen. :)


Kör oxå via datorn, pausar när jag vill och slipper reklamen. perfekt när man ska äta.
 
Tipsar om The Knick, såg hela första säsongen förra helgen, mycket bra! Men ät inte under tiden, mycket läskiga operationsserier :)
 
Serier jag älskar:

Vänner
Gilmore Girls
Supernatural
Desperate Housewifes
NCIS
Frasier
Dark Angel
Once upon a time
Ugly Betty

Serier jag tycker är väldigt bra:

Breaking bad
True Blood
The big bang theory
Criminal Minds
Game of thrones
Stargate atlantis
Sherlock
The walking dead
Modern family

Serier som är ett okej tidsfördriv:

Dexter
Fringe
Grimm
My name is Earl
Vampire diarys

Inte sett alla säsonger av alla.

Jag har säkert glömt nån också och så har jag sett en hel del som jag inte tycker är bra som jag inte skrivit upp.

Jag älskar att förlora mig i en riktigt bra serie. Det är lätt att hinna se en hel del då kroppen är risig och inte orkar annat. Tittar alltid när jag äter och så brukar jag alltid se ett avsnitt innan jag somnar, bra för att tysta hjärnan som har en tendens till att gå på högvarv annars.
 
Har faktiskt tittat på hela första säsongen av Under The dome! Helt okej serie faktiskt, jag är fast. Rekommenderas
 
Nu är det bara två avsnitt kvar på SoA och det känns väldigt jobbigt! Vad tror ni händer? Kommer Jax att döda Gemma? Eller blir det tvärt om?

Bästa, bästa SoA! Känns lite som när OC eller OTH tog slut... Tomheten är total.

Ryan, Seth, Sandy och Kirsten 4-ever... (Jäklar vad jag har nördat OC)
Och OTH... finns väl ingen serie man har gråtit så mycket till. Lucas, vilken kille!

Vill helt enkelt bara rekommendera OC och OTH som världens bästa serier. Och lite Gilmore Girls på det :)

Lite råare men väldigt bra: SoA, Walking dead och The following
 
Jag har sett en del Elementary och är jag någonstans där det går ett avsnitt på TV skulle jag helt klart titta. Jag tycker det är en intressant tolkning av Holmes, det har ju en helt annan infallsvinkel än brittiska Sherlock men det är inte något negativt som jag ser det. Sherlock Holmes är en mångfacetterad figur, och jag tycker båda gestaltningarna är "sanna" egentligen... Jag tycker nog egentligen Elementarys variant ger mig mer att fundera på, jag gillar att han är så sönder i den serien, och att hans problem moderniserats i större grad. (Missförstå mig rätt nu, Sherlock är den bättre serien ändå enligt mig. :p) Jag tycker också trådarna de dragit i med Moriarty och Mycroft var intressanta. Watson är dock något av en besvikelse, det får medges...

Och visst är den väldigt amerikansk! Men man får ta det för vad det är.

Har tittat på ett par avsnitt nu, men... nä. Jonny Lee Miller är bra, och Lucy Lius Watson funkar rätt bra som sparringpartner, men jag tycker den är för illa skriven, den känns lite väl cartoonish, så att säga, inte för att TV behöver vara realistisk, men de försöker inte ens. Lite för lättsam, och Holmes är inte tillräckligt smart, så poliserna måste ju vara dummare än tåget för att han ska kunna glänsa. Visst, helt ok underhållning, och man får väl ta det för vad det är, den känns inte lika påkostad som andra dramaserier eller som Sherlock.

Annars är det Homeland för hela slanten här just nu, jag har plöjt alla säsongerna - är just svårt att sluta titta när man väl börjat! Hade hört innan att bara den första säsongen skulle vara bra, sen skulle den bli väldigt mycket sämre säsong 2 och 3, men jag vet inte om jag håller med. Säsong 3 är lite svagare, visst, men säsong 2 är minst lika bra som säsong 1, tycker jag. Vad tycker ni andra?

Hur är det med Breaking Bad, borde man titta på den?
 
Jag håller med om Homeland, tycker också andra säsongen var lika bra som ettan. Men trean är lite seg, händer mest samma saker hela tiden. Fyran har jag inte sett än.

Alla som inte sett Mad men borde kolla på den, såå bra!
Annars tittar jag mest på gamla serier om igen, Ally McBeal, Sex and the city, The Tudors.
Har sett ett par avsnitt av House of Cards men har inte riktigt fastnat.
 
Annars är det Homeland för hela slanten här just nu, jag har plöjt alla säsongerna - är just svårt att sluta titta när man väl börjat! Hade hört innan att bara den första säsongen skulle vara bra, sen skulle den bli väldigt mycket sämre säsong 2 och 3, men jag vet inte om jag håller med. Säsong 3 är lite svagare, visst, men säsong 2 är minst lika bra som säsong 1, tycker jag. Vad tycker ni andra?
Jag plöjde säsong 1 -3 i somras och var helt fast vilket gjorde att jag hade svår abstinens fram tills den började gå på TV igen.
Jag tycker den håller stilen hela vägen och att den funkar även nu med de lite nyare rollerna.
 
Själv har jag House of Cards liggande och retar mig på att jag nte riktigt kommer loss i den. Jag tror dock att om jag bara sätter mig ner och trälar på ett par avsnitt till (jag har sett två) så kommer jag fastna, den har för hög kvalitet för att misslyckas liksom.

F ö längtar jag till imorgon när The Blacklist kommer igen.
 
Jag håller med om Homeland, tycker också andra säsongen var lika bra som ettan. Men trean är lite seg, händer mest samma saker hela tiden. Fyran har jag inte sett än.

Alla som inte sett Mad men borde kolla på den, såå bra!
Annars tittar jag mest på gamla serier om igen, Ally McBeal, Sex and the city, The Tudors.
Har sett ett par avsnitt av House of Cards men har inte riktigt fastnat.

Trean har ingen riktig motor, tycker jag, i ettan och tvåan är det ju relationen Carrie-Brody som driver alltihop, men i trean är han ju knappt med, och jag håller med om att det känns lite som omtugg, känns som att man har sett dem sitta lite för mycket i kontrollrummet medan det pågår nån aktion på skärmarna - med det sagt tycker jag nog det starkaste avsnittet var det när de ska försöka återföra Brody. Sen saknade jag David Estes också, det kändes som att man hade kunnat göra mer med den karaktären, istället för att Saul skulle ta över den positionen, och jag gillade den skådespelaren. Lite lustigt att det är så många britter i Homeland, serien känns ju väldigt amerikansk annars.

House of Cards (antar att du menar remaken?) tyckte jag var ok första säsongen, men lite seg, och kroknade jag i säsong två efter några avsnitt. Originalet däremot är en riktig klassiker, så den är ju väl värd att se, har sett den ett antal gånger.
 
Själv har jag House of Cards liggande och retar mig på att jag nte riktigt kommer loss i den. Jag tror dock att om jag bara sätter mig ner och trälar på ett par avsnitt till (jag har sett två) så kommer jag fastna, den har för hög kvalitet för att misslyckas liksom.

F ö längtar jag till imorgon när The Blacklist kommer igen.

Så var det med säsong 2 av House of Cards för mig, jag ville tycka om den, men efter att ha segat mig igenom ett par avsnitt insåg jag att jag uppenbarligen inte tyckte den var intressant nog för att verkligen ta mig tid för att se resten, för det blev liksom aldrig av att jag såg färdigt.
 
Jag plöjde säsong 1 -3 i somras och var helt fast vilket gjorde att jag hade svår abstinens fram tills den började gå på TV igen.
Jag tycker den håller stilen hela vägen och att den funkar även nu med de lite nyare rollerna.

Peter Quinn tycker jag är bra, honom ser man gärna mer av, men det var också en hel del folk som försvann lite oförklarligt i säsong 3, Mike Faber t ex, där hade man ju trott att han skulle flytta in hos Brodys omgående, men han var bara borta och dök upp lite random i en del avsnitt? Kändes som en budgetfråga nästan, att de hade sparat in och bara kontrakterat skådespelaren för ett fåtal avsnitt. Samma sak med Virgil och Max, får man nån förklaring till varför de plötsligt inte är med? Den nya tjejen (den unga iranska analytikern) tyckte jag inte tillförde något, tråkig roll och inte särskilt välspelad. Kan bero på skådespelaren, förstås. Sen var det också lite märkligt att när CIA visar sig behöva en kontakt i Teheran, då har de verkligen inte en enda kontakt, utan man måste börja ragga bland personalens släktingar?? Kändes inte rimligt alls - visst är det annat som kanske inte varit jätterimligt, men det var nog första gången som jag faktiskt tänkte på det, annars tycker jag storyn hänger ihop, man köper det när det händer, liksom, även om det vid närmare eftertanke kanske är lite konstigt.
 
Peter Quinn tycker jag är bra, honom ser man gärna mer av, men det var också en hel del folk som försvann lite oförklarligt i säsong 3, Mike Faber t ex, där hade man ju trott att han skulle flytta in hos Brodys omgående, men han var bara borta och dök upp lite random i en del avsnitt? Kändes som en budgetfråga nästan, att de hade sparat in och bara kontrakterat skådespelaren för ett fåtal avsnitt. Samma sak med Virgil och Max, får man nån förklaring till varför de plötsligt inte är med? Den nya tjejen (den unga iranska analytikern) tyckte jag inte tillförde något, tråkig roll och inte särskilt välspelad. Kan bero på skådespelaren, förstås. Sen var det också lite märkligt att när CIA visar sig behöva en kontakt i Teheran, då har de verkligen inte en enda kontakt, utan man måste börja ragga bland personalens släktingar?? Kändes inte rimligt alls - visst är det annat som kanske inte varit jätterimligt, men det var nog första gången som jag faktiskt tänkte på det, annars tycker jag storyn hänger ihop, man köper det när det händer, liksom, även om det vid närmare eftertanke kanske är lite konstigt.
Jag vet inte hur mycket jag kan säga, du hade väl inte börjat på säsong 4 än? Jag vill inte förstöra din upplevelse. :)
Men i just Mike Fabers (Diego Klattenhoff) fall tror jag helt enkelt att det handlar om att han i den vevan fick en bärande roll i The Blacklist.
 
Hur är det med Breaking Bad, borde man titta på den?

Borde man titta på den? Har påven en rolig mössa? Det borde vara obligatoriskt enligt lag att ta del av denna fantastiska serie. Jag såg den först efter "alla andra" och utan stora förväntningar tidigare i år. Men efter att ha plöjt fem underbara säsonger under lediga dagar, kvällar och på slutet en del nätter, så var jag helt tom inombords av saknad när den var slut.

Fortfarande kommer jag på mig själv med att tänka på karaktärerna lite nu och då, och jag blir så lycklig när jag träffar på något lika stort fan så att vi kan diskutera serien och gemensamma referenser. Jag har med stor behållning också sett om stora delar bara för att lite lindra tomheten och fånga upp småsaker som jag kanske missat första vändan, när jag nu vet hur det slutade.
 
Jag vet inte hur mycket jag kan säga, du hade väl inte börjat på säsong 4 än? Jag vill inte förstöra din upplevelse. :)
Men i just Mike Fabers (Diego Klattenhoff) fall tror jag helt enkelt att det handlar om att han i den vevan fick en bärande roll i The Blacklist.

Jo jag har sett säsong fyra också, men den är ju inte slut än, så man kan ju inte uttala sig om den som helhet än. Senaste avsnittet var ju en cliffhanger som hette duga!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 210
Senast: Silver Girl
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 442
Senast: EZMK
·
Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 865
Senast: mandalaki
·
Äldre Då var sommarens serier slut och ännu har inte vinterserierna dragit igång. Jag har under sommaren följt True Blood, Teen Wolf och...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
44 277
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp