Bukefalos 28 år!

Tv-serier!

True detective är mitt tycke bland det bästa som gjorts på evigheter. Bara en säsong än så länge.
Dominion har jag just börjat kolla, verkar ok.
Rome är ett annat förslag.
Continuum tänkte jag kolla in, kompisar som rekommenderat.

Being human gillade jag också
 
Senast ändrad:
Just nu tittar jag på:
The Affair
Downton Abbey
Historieätarna (men var inte imponerad av första avsnittet av säsong 2)
Boardwalk empire

Andra favoriter:
True Detective
Fargo
 
Tittar just nu på:
Arrow - helt okej, men nog mest för att jag följt den länge
Elementary - gillar den, lättsam men ändå liiite tyngd
Person of Interest - gillar enbart Finch typ, men han lyfter allt
The Blacklist (är säsongsuppehåll nu snyft, sååå bra serie)

Favoriter:
Gossip Girl
Sex and the City
Outlander
Hannibal
Dexter
Sherlock
Game of Thrones

Har även försökt mig på:

Hart of Dixie - gillar den, men lite för upprepande
Mistresses - helt okej, men lite för mycket drama

Skulle vilja titta på nån ny serie i stil med Gossip Girl/Sex and the City, men tycker det mesta är rätt segt.
 
Jösses vad ni alla tittar mycket på Tv, förresten! ;) Hur har ni tid?? Eller ro?

Jag har varken tid eller ro ;)

När jag jobbar brukar jag har två skärmar. En skärm med jobb och den andra skärmen är uppdelad i två där en del är film och den andra surf ex Bukefalos.
Ska jag ha hela mitt fokus på enbart film så måste jag nog gå på bio.
 
Jag har varken tid eller ro ;)

När jag jobbar brukar jag har två skärmar. En skärm med jobb och den andra skärmen är uppdelad i två där en del är film och den andra surf ex Bukefalos.
Ska jag ha hela mitt fokus på enbart film så måste jag nog gå på bio.
Samma här. Man får mycket jobb gjort med en lagom halvdålig serie på andra skärmen!
 
  • Gilla
Reactions: No1
Jag gillar överlag inte serier men brukar se:
Brottskod Försvunnen
The Closer
Frasier
Jims Värld

Ja...typ dem :D Frasier sänds inte just nu.
 
Säsong fem har börjat! Kanal 9. på lördagar!

Vet inte ens om jag får in den (eller några kanaler överhuvudtaget :o).

Jag kan vänta, jag har så många andra serier att titta på (har precis upptäckt NCIS LA och Hawaii 5-0 :D).

Först tyckte jag att NCIS LA verkade tramsig (såg något enstaka avsnitt på TV hos min moster) men tänkte att jag kunde väl testa första säsongen när jag fick köpa den billigt och fastnade. Fast NCIS är fortfarande bättre.
 
Vet inte ens om jag får in den (eller några kanaler överhuvudtaget :o).

Jag kan vänta, jag har så många andra serier att titta på (har precis upptäckt NCIS LA och Hawaii 5-0 :D).

Först tyckte jag att NCIS LA verkade tramsig (såg något enstaka avsnitt på TV hos min moster) men tänkte att jag kunde väl testa första säsongen när jag fick köpa den billigt och fastnade. Fast NCIS är fortfarande bättre.

Gillar båda dom två!
 
Gillar båda dom två!

Just nu väntar jag på "Criminal Minds" säsong 9 och "NCIS" 11.

Jag har precis lyckats sälja in särbon på Arrow så jag får snällt vänta med 2:an tills vi är tillsammans :D. Grimm 3 och Vikings 2 ligger också och väntar plus att vi väntar otåligt på att SOA 8 och GoT 4 ska släppas!
 
Kollade nyligen klart på Kyle XY. Enligt mig sjukt spännande serie och man kan inte sluta titta. Skulle rekommendera den om det inte var för att serien slutade helt abrupt och oplanerat. Jag är inte en sån som följer serier egentligen och nu när jag faktiskt för en gångs skull fastnade för något och inte kunde fortsätta så blev jag uppriktigt ledsen. Känns aningen fånigt faktiskt. :o
 
Kollade nyligen klart på Kyle XY. Enligt mig sjukt spännande serie och man kan inte sluta titta. Skulle rekommendera den om det inte var för att serien slutade helt abrupt och oplanerat. Jag är inte en sån som följer serier egentligen och nu när jag faktiskt för en gångs skull fastnade för något och inte kunde fortsätta så blev jag uppriktigt ledsen. Känns aningen fånigt faktiskt. :o

Join the club :meh: När Fox dödade Firefly var jag så förbannad.
 
Jag har varken tid eller ro ;)

När jag jobbar brukar jag har två skärmar. En skärm med jobb och den andra skärmen är uppdelad i två där en del är film och den andra surf ex Bukefalos.
Ska jag ha hela mitt fokus på enbart film så måste jag nog gå på bio.
Jag har jättesvårt att ha fokus på bara ett ställe så det är egentligen bara The Walking dead jag ser ett helt avsnitt av utan att göra en massa annat (förutom i reklampauserna då jag gör en massa annat :)

TVn är dock på 4-5 kvällar i veckan, mest för sällskapets skull och utan att jag på riktigt tittar. Kastar några getögon då och då, men orkar inga längre stunder.

Men är det så man gör när man tittar så förstår jag att man hinner med många serier, då har man ju inte koncentrationen på bara ett ställe! Ungefär som att ha musik på medan man jobbar lite, verkar det som? :)
 
  • Gilla
Reactions: No1

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 210
Senast: Silver Girl
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 442
Senast: EZMK
·
Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 867
Senast: mandalaki
·
Äldre Då var sommarens serier slut och ännu har inte vinterserierna dragit igång. Jag har under sommaren följt True Blood, Teen Wolf och...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
44 297
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp