(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker snarare att Klara fört leken framåt på ett bra sätt, hon har skrivit en del kring hur brevbäraren kan ha resonerat bland annat. Det gör att jag vill ha henne mer åt goda sidan, så vad är det som är fel med att lägga en avvikande röst? Om hon nu trodde att quarter var god?

Som sagt, det var läget rösten kom i som gjorde mig misstänksam.

Sitter och försöker få någon rätsida på FiaM, det som talar för henne att hon är ond är att vissa indicier pekar på att hon kan ha lagt fårulvsrösten. Ganska svaga indicier i min värld. Det som slår mig annars är att hon flera gånger betonar att hon inte hade koll på fårulvsrösten, det i sig är anmärkningsvärt, åtminstone så går jag genast till rollistan och kollar vad det kan bero på. Det var då ganska uppenbart vad konstigheterna berodde på.

Min uppfattning om FiaM är att hon brukar ha hyfsad koll på sånt.

Ja, jag har också funderat på FiaM. Just det där att hon inte tänkte på den falska/dolda rösten igår. När hon var med och diskuterade kring det efter DL1. (skrev om det i mitt inlägg om henne igår) Det känns... fel. Men jag vet inte vad jag ska göra av det. :crazy: Tycker inte jag hittat så mycket annat som pekar henne åt det onda hållet.

Jag vet att jag brukar ha bättre koll men i går och egentligen fram till för ett par timmar sedan hade jag verkligen inte tid med leken alls. Jag trodde från början inte ens att jag skulle ha tid att skriva några direkta teorier igår och jag sedan skulle rösta fanns inte tiden att leta efter förklaringar i rollistan. Jag vet att det är ett svagt försvar men det är det enda jag har. :(

inlägg 3
Nu börjar batteriet tryta så jag måste rösta, det ser ju oroligt ut för mig men jag hoppas alla tänker en runda till för vi har väl knappt råd att göra fel :(
Eftersom jag tror hon är med i ulvarnas försök att göra slut på detta på rekordtid genom att rösta ut mig idag, och eftersom jag vet att goda q hade misstankar där och det redan har kommit in en röst och jag tror det är viktigt att samla med tanke på att det håller saker med rösterna bakom kulisserna.

Gabby Ossi röstar på LindgrenV

Jag vet att jag brukar ha bättre koll men i går och egentligen fram till för ett par timmar sedan hade jag verkligen inte tid med leken alls. Jag trodde från början inte ens att jag skulle ha tid att skriva några direkta teorier igår och jag sedan skulle rösta fanns inte tiden att leta efter förklaringar i rollistan. Jag vet att det är ett svagt försvar men det är det enda jag har. :(
Nu tog du dig tid att skriva, det hade tagit kortare tid att kolla upp :)

Nu tog du dig tid att skriva, det hade tagit kortare tid att kolla upp :)
Ja, men nu sitter jag hemma och har tid för leken, när jag röstade satt jag på jobbet och hade egentligen inte tid att leka alls. Anledningen till att jag röstade tidigt var för att jag inte visste om jag skulle komma åt att rösta innan DL annars.

Jo, jag vet ju att du haft ont om tid, och det har jag full förståelse för. Det är ju det som gör mig så tveksam till betydelsen av din miss. :)

Gaaah! Kompis ringde så vi pratade bort 45 min av min lektid! Skall försöka få någon rätsida av det som skrivits hittills, men jag vet inte om jag hinner innan 22. :(

Blacksmithfarm är på min OBSlista också, det känns som hon försöker hitta något att teoria kring och konstruerar upp förtrollningen och Q, missar på punkten att Q inte kan ha varit trollad pga ändrad röst.

Jag regerar också på att hon går ganska hårt åt Q, men skulle man verkligen lägga fjärderösten som ulv och befästa drevet. Jag är tveksam.

Mirtai har, precis som jag, aviserat att hon har dåligt med tid. Av det hon har skrivit kan jag inte hitta något som gör att jag misstänker att hon har päls. Jag kan heller inte känna att hennes spelstil stämmer med hur hon spelade vid en tidigare lek där vi satt i lyan tillsammans. De här sakerna gör att jag vill sätta henne åt det goda hållet.

LindgrenV är en helt ny bekantskap för mig. Jag tycker att tankarna mot henne känns ganska rimliga och jag kan inte hitta något som är skrivet av henne som gör att jag kan slå bort dem. Helt klart en person att hålla ögonen på.

Cirkus resonerar vettigt som vanligt. Jag tycker att hennes funderingar kring LindgrenV och Gabby_Ossi låter rimliga. Tanken på LindgrenV som ulv i fårkostym lanserade hon(?) ju redan omedelbart efter att Snurrfian blev lynchad dag ett. Jag vet att jag var med i misstankarna när det gäller den rollen men jag kan garantera att jag inte har päls, varken krullig eller sträv…
Så, var har jag cirkus? Helt ärligt vet jag inte just nu, hon känns god men hon är samtidigt så skicklig att hon kan lura mig vart hon vill, neutral mot god tillsvidare får det bli.

Edit, radbrytningar

Ska ta och rösta, har kalas med 7 stycken nioåringar så gäller att passa på när det är lugnt en kort stund ;)

Mirtai röstar på Klara

Det gör jag dels för att jag inte är bekväm med att lägga en tredjeröst på G_O när det känns som teorierna mot henne ändå är hyfsat svaga men främst för art jag rycker Klaras röst igår kom i en situation där det är väldigt bra att kunna säga att man inte röstat på en god

Vaaad hände nu!? :eek:

Det här är en kommentar jag hängt upp mig på lite. Det är LV:s respons på att snurrfian1 åkte istället för koppen. Jag upplever det som att LV försöker att låtsas som att hon inte alls förstod vad som hände, när hon egentligen lagt sin dolda röst på snurrfian1 som fårulv. Vill ha det noterat, även om jag inte är 100 % säker eftersom LL missade LV:s röst i tråden.

Lobelia röstar på FiaM

Det är inte mycket jag har på henne, men det är en gnagande känsla jag får kring förklaringarna att hon inte har koll på fåret. Baserat på röststatistiken kan hon möjligen vara fårulven

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 076
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 039
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 178
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 733
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka