Bukefalos 28 år!

(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är jag som har spelat fruktansvärt illa, jag har inte haft tid och därför fått panik och ifrågasatt även sådant som jag trodde att jag var säker på som tex cirkus. Förlåt!

Haha, som om jag spelade bättre! Bet mig fast vid dig istället för att leta bland alla + att jag glömde bort att jag var säker på cirkus som brevbärare, bara för att komma på det först idag. Sorry @cirkus borde ha tänkt ett varv till där... Men jag kom ju av mig lite när jag blev käkad första natten och släppte leken.
 
Ja, tack för ett riktigt roligt tema @Paddington och @bollen__ Jag spelade uselt men kommer minnas leken som riktigt rolig. :) Tyckte faktiskt det blev lite lättare att ha "tvånget" att teoria om minst två varje dag, även om jag hakade upp mig på FiaM. ;)

Nu kommer jag ta lekpaus ett tag då jag skall på ft-läger följt av en intensiv period med hästarna, men jag följer nog lekarna lite på ett hörn ändå. ;)
 
För övrigt hade jag lite panik när jag skulle försöka få ihop ett vettigt testamente med min korkade telefon samtidigt som jag satt och åt middag hos mormor och morfar (hade inte ens hyfs att gå iväg och låsa in mig på toaletten ;) ), men bra att de flesta fattade vilka som var siade i alla fall :p.

Och jag försökte faktiskt bli lite lagom misstänkt med flit i början för att inte bli käkad. Hade dock planerat att hinna med alla mina tre sior innan jag blev lynchad, men det sket sig ju lite eftersom mobilen dog och jag inte kunde följa med i röstningen :yuck:
 
Jaha, jag var i allafall inte sämst på att skicka brev O_o

Fan så irriterande att jag inte höll kvar vid Snurrfian igår. Och jag känner mig bra som i allafall fattade att hon var fårulven tillslut.

Dagens strategi för mig var att se vad som hände om jag la en annan röst än FiaM - uppenbart var att de onda bara behövde en enda som la sin röst på samma som dom så var saken biff.

Jag bugar för en skicklig lya., Även om jag misstänkt er allihop mer eller mindre. ja inte Klara då'rå. Hon var den som jag tyckte teoriade extremt bra - nästan så jag bliev misstänksam bara för et.
Tack. :o
 
Jaha, jag var i allafall inte sämst på att skicka brev O_o

Fan så irriterande att jag inte höll kvar vid Snurrfian igår. Och jag känner mig bra som i allafall fattade att hon var fårulven tillslut.

Dagens strategi för mig var att se vad som hände om jag la en annan röst än FiaM - uppenbart var att de onda bara behövde en enda som la sin röst på samma som dom så var saken biff.

Jag bugar för en skicklig lya., Även om jag misstänkt er allihop mer eller mindre. ja inte Klara då'rå. Hon var den som jag tyckte teoriade extremt bra - nästan så jag bliev misstänksam bara för et.
Tack för paketet, lyckades du förstå vad jag fått reda på?
 
Men BSF, det var ju den enda jag var säker (eller ja, 98%) på var ond, hur kommer det sig att ingen annan misstänkte henne ens litegrann??

bsf och klara var de jag hade svårt att misstänka - de var så bra på att teoria.

Jag som alltid brukar tycka att bsf är skum när hon är god och då rösta ut henne...kanske var jag rädd att råka rösta på en god bsf IGEN
Det är jag som har spelat fruktansvärt illa, jag har inte haft tid och därför fått panik och ifrågasatt även sådant som jag trodde att jag var säker på som tex cirkus. Förlåt!

Vilken spionrad fick du? Fick du den att dolda rösten låg på Gabby_ossi? För i så fall noterade jag det och det var därför jag trodde du var god. Ända tills jag glömde bort det idag...

TACK för en jätterolig lek och en fruktansvärt skicklig lya - inga förluster är ju fantastiskt

Balansen är lite återställd känns det som ;)
 
Jag tycker faktiskt att det var rätt så befriande att onda sidan vann. Har ju känts länge nu som att det är hopplöst att vinna som ond, men nu är vi motbevisade.

Drömmer fortfarande om hur leken skulle ha utvecklat sig om jag fått veta redan första natten att FiaM var välsignad och Mirtai ängel... ;)
 
facit är att onda spelade djäkligt bra!
:bow:
och där ser man vad ett (med betoning på ETT ) lyckat käk betyder för lyans chanser att vinna;)
För med spionen med hade det nog inte gått lika lätt!:D
(och det går att översätta till att goda kan lyckas få ut en ond roll i första lynchen)
så där apropå alla funderingar på hur lekar ska balanseras upp för att det ska vara ovisst!
Jag tyckte det var skitkul att inget egentligen veta eller fatta och även om min sida förlorade denna gången så visst är det tjusningen? Att inte riktigt veta?:)
 
En av anledningarna till att jag tyckte att habina var bra käk berodde på att cirkus och Q verkade komma fram till att habina inte var ond.
 
fast då var det faktiskt den välsignade som var käket :p

Jag var rätt säker att det var en av de tre gångerna som de prickat den välsignade istället. Det var lite jobbigt, det gjorde att jag inte kunde vara säker att den jag skyddad faktiskt var den som skulle bli käk
 
Ja, vi hade ju onekligen en väldig tur som blev av med spionen.

Och vi var lätt frustrerade på alla misslyckade käk. :D Inte förrän igår med det misslyckade käket på Fia lyckades vi få ihop vem av er som hade vilken roll.
 
Ja, vi hade ju onekligen en väldig tur som blev av med spionen.

Och vi var lätt frustrerade på alla misslyckade käk. :D Inte förrän igår med det misslyckade käket på Fia lyckades vi få ihop vem av er som hade vilken roll.

Hade ni räknat ut att jag var Storbonde innan jag åkte?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 846
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 924
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 176
Senast: malumbub
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 594
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp