Bukefalos 28 år!

(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker faktiskt att det var rätt så befriande att onda sidan vann. Har ju känts länge nu som att det är hopplöst att vinna som ond, men nu är vi motbevisade.

Drömmer fortfarande om hur leken skulle ha utvecklat sig om jag fått veta redan första natten att FiaM var välsignad och Mirtai ängel... ;)

Jag tänkte också att det vore ju skumt om du hade fått komma in i lyan med vetskapen om att du fått en sia i paket...som du inte hade kunnat nyttja. Därför höll jag dig som försiktigt god.

Mitt problem var Klara och bsf som spelade så rasande bra.
@Gabby_Ossi varför misstänkte du bsf?
 
bsf och klara var de jag hade svårt att misstänka - de var så bra på att teoria.

Jag som alltid brukar tycka att bsf är skum när hon är god och då rösta ut henne...kanske var jag rädd att råka rösta på en god bsf IGEN


Vilken spionrad fick du? Fick du den att dolda rösten låg på Gabby_ossi? För i så fall noterade jag det och det var därför jag trodde du var god. Ända tills jag glömde bort det idag...

TACK för en jätterolig lek och en fruktansvärt skicklig lya - inga förluster är ju fantastiskt

Balansen är lite återställd känns det som ;)
Nu har ju @Paddington redan svarat att jag fick full spioninfo. Det jag försökte få fram var den dolda rösten på q och att Mirtai var siad. Eftersom ulvarna försökte käka henne den natten var det ju ganska lätt att gissa att hon var god. :D
 
Nej. Det var ingen som skrev ut det i alla fall, om det var någon som misstänkte det.

Cirkus som brevis var den vi gissade först tror jag. Eller, bsf gissade. :)

Mäh, varför då?
jag som försökte låta bli att det skulle synas. Enda gången jag bekräftade brev var ju när FiaM sa att hon visste att både vanliga och dolda rösten nog hamnade på q. Sen glömde jag bort det och dessutom insåg jag att även om brevet hamnat hos en ond så hade den ju vetat det. typ.
 
Ulv är så jäkla roligt just för att man kan strategia och inte bara teoria :D

men det var väldigt kul att vara så informationslös som jag kände mig i denna lek.
en av mina första kommentarer till LL:arna efter jag fått min roll var att det var skönt att ha en roll utan info, för man blir lätt lat annars ( och då hamnar man i dyngstan :eek:)
Utan info är man mer ursäktad :p
 
Mäh, varför då?
jag som försökte låta bli att det skulle synas. Enda gången jag bekräftade brev var ju när FiaM sa att hon visste att både vanliga och dolda rösten nog hamnade på q. Sen glömde jag bort det och dessutom insåg jag att även om brevet hamnat hos en ond så hade den ju vetat det. typ.
En känsla tror jag. :)
 
För övrigt hade jag lite panik när jag skulle försöka få ihop ett vettigt testamente med min korkade telefon samtidigt som jag satt och åt middag hos mormor och morfar (hade inte ens hyfs att gå iväg och låsa in mig på toaletten ;) ), men bra att de flesta fattade vilka som var siade i alla fall :p.

Och jag försökte faktiskt bli lite lagom misstänkt med flit i början för att inte bli käkad. Hade dock planerat att hinna med alla mina tre sior innan jag blev lynchad, men det sket sig ju lite eftersom mobilen dog och jag inte kunde följa med i röstningen :yuck:


Det var verkligen synd!
med facit på hand så var det ju inte svårt att läsa vilken roll du haft och vilka du siat.
 
Jag tänkte också att det vore ju skumt om du hade fått komma in i lyan med vetskapen om att du fått en sia i paket...som du inte hade kunnat nyttja. Därför höll jag dig som försiktigt god.

Mitt problem var Klara och bsf som spelade så rasande bra.
@Gabby_Ossi varför misstänkte du bsf?

Såhär skrev jag i mitt sista teoriinlägg:

Bsf har lika dålig röststatistik som jag, och har dessutom kommit med en del konstiga inspel, tex att q skulle varit trollad att rösta på LindgrenV. Känns som en ulv som försöker vända händelserna till sin fördel på något sätt. Dessutom ffunderar jag också fortfarande på om köket av Habina var ett försök att rikta blickarna mot mig, Mirtai och (?) Artline istället för Blacksmithfarm och/eller (?) Koppen.

Även om det kanske inte var anledningen till käket av Habina hade jag i alla fall 4/5 rätt på rollfördelningarna :p

För övrigt tyckte jag aldrig att hon teoriade vettigt, tyckte bara hon försökte förvrida allt :cautious:
Fast kanske mest efter att jag dött i och för sig :angel:
 
Det var verkligen synd!
med facit på hand så var det ju inte svårt att läsa vilken roll du haft och vilka du siat.

det pinsamma är att jag läste det hon skrev om mig först och tänkte bara "vad skönt att hon inte misstänker mig". Tog ett tag innan polletten trillade ner :o
 
:love:
SA JU ATT LINDGRENV VAR OND ( men hade fel om FiaM)
Resten av er torde vara Mirtai, klara och BSF?
Jag har suttit och undrat om du haft rätt eller inte. Hälften i alla fall :D

Ängeln skyddar Mirtai
Ulvarna äter FiaM
Mirtai skyddar Habina
Vi skulle valt cirkus:cautious:

Jag tänkte också att det vore ju skumt om du hade fått komma in i lyan med vetskapen om att du fått en sia i paket...som du inte hade kunnat nyttja. Därför höll jag dig som försiktigt god.

Mitt problem var Klara och bsf som spelade så rasande bra.
@Gabby_Ossi varför misstänkte du bsf?
Tack:love:

Mäh, varför då?
jag som försökte låta bli att det skulle synas. Enda gången jag bekräftade brev var ju när FiaM sa att hon visste att både vanliga och dolda rösten nog hamnade på q. Sen glömde jag bort det och dessutom insåg jag att även om brevet hamnat hos en ond så hade den ju vetat det. typ.
Tja. habina var ju solklart ängel:angel:
Mirtai välsignad - för hon visste att hon var skyddad räknade jag ut, minns inte hur.
FiaM och Lobelia var bybor :cool:
Alltså är cirkus brevbärare. Jag fick liksom känslan av att du visste saker som inte berodde på direkta sior sas;)
 
Vi blev väldigt glada igår när du gick ur först med en röst på en god. :D

Fy - om bara @Lobelia hade varit lite mer intresserad av att förklara det jag hakat upp mig på hade jag släppt henne. Det var mitt största misstag - att haka fast på en spelare )(har väl aaaaldrig hänt förut). Jag borde också insett att när rösterna trillade in på henne så borde det rimligen betytt att hon var god och då borde jag ändrat till Snurrfian även om det inte hade betytt ngt. Lätt att spela i efterhand
 
Fy - om bara @Lobelia hade varit lite mer intresserad av att förklara det jag hakat upp mig på hade jag släppt henne. Det var mitt största misstag - att haka fast på en spelare )(har väl aaaaldrig hänt förut). Jag borde också insett att när rösterna trillade in på henne så borde det rimligen betytt att hon var god och då borde jag ändrat till Snurrfian även om det inte hade betytt ngt. Lätt att spela i efterhand
Vi valde att vänta till precis på slutet med att rösta. Vi hade en teori om att du bara försökte kolla vilka som skulle haka på och sedan vända mot oss. :o:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 848
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 925
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 177
Senast: malumbub
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 594
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp