(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta och rösta, har kalas med 7 stycken nioåringar så gäller att passa på när det är lugnt en kort stund ;)

Mirtai röstar på Klara

Det gör jag dels för att jag inte är bekväm med att lägga en tredjeröst på G_O när det känns som teorierna mot henne ändå är hyfsat svaga men främst för art jag rycker Klaras röst igår kom i en situation där det är väldigt bra att kunna säga att man inte röstat på en god

Och jag får en känsla av att du försöker slå ifrån dig teorierna från tidigare idag att ulven i fårakläder la sin röst på någon annan än Q igår. :confused:

Röstslista DL3
16.56 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
(x10:p men bara en räknas )
19.43 LindgrenV röstar på Gabby_Oss
20.38 Cirkus röstar på LindgrenV
21.28 Gabby Ossi röstar på LindgrenV
21.38 Mirtai röstar på Klara
21.42 Lobelia röstar på FiaM

Gabby-Ossi 2
LindgrenV 2
Klara 1
FiaM 1

Evert (vem kom på smeknamnet? Det var ju klockers :D) röstade samtidigt som Klara. Lobelia hade inte röstat än och Klara gav G_O andra rösten. Det innebär att Evert och Lobelia också hade kunnat rösta på G_O i det läget som Klara röstade. Då hade det kunnat bli 4-4 (eller 4-5 då det var troligen att G_O skulle rösta på Evert). Men med tanke på fårulven också finns så hade det mycket väl kunnat bli lottning mellan G_O och Evert. Det är alltså inte alls spikat att scenariot skulle bli som det blev när Klara skrev.
Gabbys telefon, tror jag ? :p

Jag velar idag mellan att hålla fast vid min röst på G_O från igår och att rösta på Mirtai som just nu verkar vilja kasta misstankar mot mig för att få bort dom från sig själv.

Blacksmithfarm är på min OBSlista också, det känns som hon försöker hitta något att teoria kring och konstruerar upp förtrollningen och Q, missar på punkten att Q inte kan ha varit trollad pga ändrad röst.

Jag regerar också på att hon går ganska hårt åt Q, men skulle man verkligen lägga fjärderösten som ulv och befästa drevet. Jag är tveksam.
Jag la tredjerösten, om det nu spelar någon roll för dig. :)

Och trollningen tänkte jag fel kring. Jag räknade bort röständringen eftersom den var ogiltig och så glömde jag den när jag funderade på om hun kunde vara trollad.

I dl1 försöker fårulven FiaM få ut en god, men röstar på koppen/habina2 öppet för att lura oss att tro att koppen/habina2 är ond. I dl2 röstar hon tidigt i ett försök att låtsas vara storbonde och ha siat quarter som ulv, sedan visar det sig att quarter är god. Därför tror jag att FiaM är fårulven och därmed får hon min röst idag. Att inte storbonden protesterar mot FiaM, kan som någon nämnde bero på att det finns en sia till (från brevis), så storbonden kan absolut ha siat någon annan som god och inte ha en aning om ifall quarter var siad av FiaM eller inte.

Habina röstar på FiaM

Röstslista DL3
19.43 LindgrenV röstar på Gabby_Ossi

21,46 Habina röstar på FiaM

Gabby-Ossi 2
LindgrenV 2
Klara 1
FiaM 2

Min röst hamnar på LindgrenV idag eftersom jag misstänker att hon kan ha någon form av päls. Tanken som väcktes efter DL1, att hennes röst inte räknades på grund av att hon är fåret är något som jag inte kan släppa.

FiaM röstar på LindgrenV

Jag velar idag mellan att hålla fast vid min röst på G_O från igår och att rösta på Mirtai som just nu verkar vilja kasta misstankar mot mig för att få bort dom från sig själv.

Misstankar mot mig? Nu får du nog läsa om, tror nämligen aldrig jag varit såhär omisstänkt någon annan lek ;)

Röstslista DL3

21.51 FiaM röstar på LindgrenV

Gabby-Ossi 2
LindgrenV 3
Klara 1
FiaM 2

Och jag får en känsla av att du försöker slå ifrån dig teorierna från tidigare idag att ulven i fårakläder la sin röst på någon annan än Q igår. :confused:

Har jag slagit ifrån mig det? Var då?

Tycker snarare det känns som ett vettigt scenario och det är väl knappast ett argument som gör dig mindre misstänkt i så fall ;)

Nu sitter jag vid datorn!

Jag vill förklara till @Lobelia
När du ansåg mig skum så gjorde du det för att jag inte tog andra scenarion med i beräkningen. DÅ vid den tidpunkten fanns inget annat möjligt scenario för den som inte är ulv och som måste vetat vilket som var falsk röst rsp dold röst. Därför tänker jag mig att du r en möjlig ulv.

Min röst kvarstår - tack LL för att den gills även om jag inte kunde feta

Alltså jag känner mig väldigt tveksam nu, jag har ingen som sticker ut så där extremt utan jag velar mellan flera stycken, men jag tycker att det är mer som talar emot FiaM än G-O, möjligtvis skulle LindgrenV kunna vara en ulv också men jag tycker att jag har sett för lite av henne för att kunna avgöra.
Men FiaMs sätt att dels framstå som om hon inte förstår den hemliga rösten och dels hennes dåliga försvar av sig själv gör att min röst hamnar där idag. Jag blir ledsen om det bara är bristen på tid som gör att hon framstår som skum...
Snurrfian röstar på FiaM

Klara röstar på Gabby_Ossi.

En röst på Mirtai idag skulle inte göra någon skillnad. Därför hamnar min röst på G_O. Hon har inte gjort något idag som fått mig att ändra åsikt om henne. Hennes sätt att kasta misstankar på alla andra som röstat som hon (på goda) känns som ett sätt att försöka rentvå sig själv.

Röstslista DL3

21.51 FiaM röstar på LindgrenV
21.54 Snurrfian röstar på FiaM
21.55 Klara röstar på Gabby_Ossi.

Gabby-Ossi 3
LindgrenV 3
Klara 1
FiaM 3

Nu är det spännande!

Ledningen vill meddela att en av mellanakterna är klara!

Det blir *trumvirvel*

Lordi, som tillsammans med Carola skall framföra någon slags Hard rock halleluja fångad av en stormvind inspirerad låt. :D

Min röst hamnar på LindgrenV idag eftersom jag misstänker att hon kan ha någon form av päls. Tanken som väcktes efter DL1, att hennes röst inte räknades på grund av att hon är fåret är något som jag inte kan släppa.

FiaM röstar på LindgrenV
Om jag hade varit fåret hade ju LLs miss inte gjort någon skillnad, då hade den ju inte ens behövts skrivas ut i tråden. Vi vet ju att Koppen hade majoritet egentligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 076
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 040
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 178
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 735
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka