Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Är det någon här som har erfarenhet av utlandsstudier? Kanske någon till och med har erfarenhet av EF (Education First)? Jag fyllde i...
Svar
12
· Visningar
3 363
Senast: Ackela
·
Skola & Jobb Hallon alla glada bukefalister. Jag blir lite nyfiken på hur många det är som jobbar som lastbilschaufför och håller på med hästar...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 831
Skola & Jobb En nyfiken fråga som jag hoppas någon vet svaret på: Är det lagligt att neka någon en anställning pga att det arbetar släktingar till...
Svar
8
· Visningar
2 577
Skola & Jobb Alltså mitt eviga problem är att komma på vad jag vill arbeta med. Av all min arbetslivserfarenhet (utan utbildning) så har arbetet i...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: martha
·
Skola & Jobb Letar jobb, och "springer" på de mest konstiga annonser... Kan vi försöka hjälpas åt att sålla bort s k stolpskott, samt hjälpas åt...
Svar
13
· Visningar
2 269
Skola & Jobb Min pojkvän har ett psykiskt mycket krävande jobb som sakta med säkert tar livet av honom. Han har haft jobbet i ett och ett halvt år...
Svar
18
· Visningar
2 817
Senast: Whirlie
·
Skola & Jobb När anser ni att ett lönesamtal ska äga rum och i vilket syfte? På enhetens veckomöte före semestrarna sade chefen att de som önskade...
Svar
15
· Visningar
2 081
Senast: Javan
·
Skola & Jobb Har nyss läst ett tekniskt basår och vid starten i höstas blev det en himmla massa klödd med csn, då jag hade "otillräckliga...
Svar
5
· Visningar
3 433
Senast: Libra
·
Skola & Jobb Jag har eventuellt ett extrajobb på lut. Visserligen inom äldreomsorgen, men var hittar man info om hur lönerna ligger just nu? Vill...
Svar
19
· Visningar
2 232
Senast: KungTulle
·
Skola & Jobb Ni som reser långt till jobbet varje dag, vad gör ni i bilen? När man reser med buss kan man ju läsa, se på film, lyssna på böcker...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Började på nytt jobb nu i förra veckan efter 16år på ett och samma ställe och det som skulle bli så bra känns inte så bra. Är det...
Svar
5
· Visningar
1 893
Senast: Lyrisk
·
Skola & Jobb En kompis håller på med en mattekurs och jag har inte ställt om hjärnan till sådan matematik :) Nån som kan hjälpa? Talen är:x-2y-8=0...
Svar
14
· Visningar
1 726
Senast: Anna_
·
Skola & Jobb Har beslutsångest! Har blivit erbjuden ett nytt jobb men velar som fasen :( Man vet ju vad man har, men inte vad man får... Det jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 350
Senast: pulkaskurk
·
Skola & Jobb På mitt nya jobb så ingår någon typ utav träningsbidrag från arbetsgivaren. De betalar upp till sjuttiofem procent av avgiften för min...
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: Eloise
·
I
Skola & Jobb Någon mer än jag som börjar skolan snart? Vad ska ni läsa? Jag är så nervös för jag känner ingen där och börjar en helt ny klass. Men...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: idarida
·
Skola & Jobb på mitt jobb har vi en egen pepparkaksgubbe. Jag vet inte vad han heter, men jag känner väl till hans viktigaste egenskap:D Han bor...
Svar
1
· Visningar
1 144
Senast: hermulen
·
Skola & Jobb Vad använder ni för skala när ni beskriver språkkunskaper i CV'et? Vilka adjektiv/ord använder ni och hur definierar ni dem? Jag...
Svar
0
· Visningar
4 401
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb "Hej, jag heter Sparrisen, jag tänkte fråga om ni möjligen söker personal nu?" Eller vad säger man för att låta seriös och bra? Och...
Svar
17
· Visningar
2 992
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Jag har helt kört fast och sitter här med gnisslande tänder! :( Håller på med en omtenta som ska in.. imorgon. Framförhållningen och...
Svar
0
· Visningar
2 126
Senast: sky_fly
·
Skola & Jobb Jag behöver få ventilera, och vilket ställe har fler kloka människor än buke? :D I höst kommer jag (förhoppningsvis) få CSN-lån. Jag...
2
Svar
37
· Visningar
4 188
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp