Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har funderat lite på den här hingsten, och funderar på hur säljbar en sådan avkomma skulle vara om den produceras nu. Hans avkommor går...
Svar
3
· Visningar
1 221
Senast: Jealle
·
Avel vad tycker ni om dessa hingstar? vilka ston passar dom till? hur är dom? vad jag har sett på bilder och läst så tilltalar dom mej...
Svar
6
· Visningar
2 468
Avel Detta gäller INTE någon av mina högt aktade och älskade skrutthästar :D:p utan om en bekants häst. Lite bakgrund: Stoet (ett hbl) har...
Svar
16
· Visningar
5 232
Avel Idag tittade jag på fölvisning och blev imponerad av ett föl efter JJ Rayban samt ett föl efter Heartbeat! Ska se om jag kan ladda över...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
20 363
Senast: Victovie
·
Avel Har betäckt mitt sto för första gången för både mig och hästen. Men jag har planer på att flytta henne till en lösdrift då jag inte...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Nausea
·
Avel Hur gör man? vart börjar man? Hur går en utställning till? Olika moment? Jag kan inget om hur detta fungerar :)
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: tesora
·
Avel Nu är det ju dax för Kvalitetsbedömningarna landet runt. Vilka ska visa och vart? Vad är det för stam på hästen som ska visas? Hur...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 705
Avel Jag har nu under en tid funderat på om jag skulle betäcka mitt ponnysto, dock är hon av okänd härstamning. Är det då dumt att ens tänka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 288
Senast: sicx
·
Avel Om stoet är 148cm och hingsten är 130cm, kan man utifrån dessa siffror se om fölet beräknas bli C- eller D-ponny?
Svar
7
· Visningar
946
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 789
Senast: tanten
·
Avel Blev lite nyfiken på den här hingsten, ni som har erfarenheter av honom eller hans avkommor? /U
2
Svar
24
· Visningar
4 007
Senast: pastejja
·
Avel Har ett hingstföl efter en Frieserhingst. Hingsten är SH godkänd och avkomman registreras hos Svenska Hästavelsförbundet med full...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: KickiH
·
W
Avel Hej! Har börjat små kika lite på hingstar till mitt sto nu till våren. Är det någon som vet om Damino SD kommer vara verksam i Sverige...
Svar
13
· Visningar
3 715
Senast: monell
·
J
Avel Hej! Jag har en stallkamrat som har tänkt att betäcka sitt irländska fullblod nästa år. Stoet är modig och hoppar med bra teknik. Bra...
Svar
9
· Visningar
2 023
Senast: ancan
·
Avel :devil: Skogstokig, ja det är bara förnamnet. I dag har jag nästan skjutit ett hästskrälle. Men bäst att ta det från början. Men...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
53 584
Avel vi köpte ett sto dräktigt och vi står som registrerad ägare på ASVH. Nu ska vi registrera fölet. Behöver vi fylla i överlåtande om...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Yttik
·
Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 236
Senast: Estivuz
·
Avel Jag undrar hur dessa för Sverige "nya" raser bär sig åt, exempelvis Nokotahästen och liknande udda raser. Har de egna stamböcker här i...
2
Svar
28
· Visningar
2 879
Senast: Sylvatica
·
Avel Tidiga tecken på dräktighet. Fram med dom nu. Hur ser ni på stoet att hon är dräktigt? Alla tecken är välkomna. medicinska, kliniska...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
40 801
Senast: norrsol
·
Avel Finns det någon kunskap om när hästar kan gå med "olika" åldrar på sitt hagsällskap? Man säger ju att unghästar ska gå med någon/några i...
Svar
0
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp