Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hur hittar man ridsportförbundets stadgar? De har gjort en ny fin sida men tyvärr hittar jag ingen sökfunktion och efter att ha klickat...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Shaggy
·
A
Ekonomi & Juridik Jag har skrivit en tråd innan om min kompis häst som har puls... Nu har vi kollat upp hennes försäkring och hon är liv.försäkrad för...
2
Svar
31
· Visningar
2 621
Senast: arabia
·
M
Ekonomi & Juridik Visst är det enligt lag ett måste för dem som säljer en häst att den måste ha pass?? Hur kommer det sig då att man ser så många...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 877
Senast: Lantlolla
·
Ekonomi & Juridik Jag är helt grön på det här med foderhäst, har bara varit medryttare tidigare, så här kommer lite enkla (dumma?) frågor till nån som har...
Svar
6
· Visningar
3 371
Senast: incognito
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Har som vissa känner till, andra inte, så skaffade jag mig för 6 månader sedan en liten varmblodsvalack som inte längre kunde...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 359
M
Ekonomi & Juridik hejsan! jag ska hyra häst till nästa år och inget är säkert en men jag vill ändå räkna igenom hur mkt allt kostar. ska ha hästen...
Svar
6
· Visningar
1 136
Senast: Blomskan
·
Ekonomi & Juridik Jag sålde min häst förra månaden (privatperson till privatperson), nu ringde nya ägaren och hästen har tydligen varit halt i två veckor...
Svar
16
· Visningar
1 868
Senast: cili
·
A
Ekonomi & Juridik Jag och min sambo ska snart flytta till en gård som är helt perfekt för oss, och för mina hästar trodde jag.. vi ska börja med att...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: wolken fee
·
H
Ekonomi & Juridik Fodervärden skrev på köpekontraktet,vi kryssade i rutan att hästen köps om den genomgår besiktningen. Den har gått igenom ua,och de...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
17 481
Senast: Cec
·
Ekonomi & Juridik En person jag känner har ett problem och jag funderar nu på ifall h*n kan råka illa ut. I sommras tog denna person in några hästar på...
Svar
15
· Visningar
1 853
Senast: Nafayette
·
J
Ekonomi & Juridik Jag har hört att vid en olycka med häst inblandad så är det ALLTID förarens fel. Oavsett om hästen inte är trafiksäker för 5 öre, går...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 783
Senast: nepita
·
S
Ekonomi & Juridik Blir inte klok av alla försäkringar som finns. Varför är en häst som är född t.ex 2004 billigare att försäkra än en häst som är född...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: aninnossnoj
·
Ekonomi & Juridik Är lite nyfiken på hur bukefolket har sina hästar försäkrade. :) Hur mkt har ni i A1 (LIV) resp. i veterinärvård? Några...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 566
Ekonomi & Juridik Om man har en häst som inte har varit försäkrad på ca 2 år typ men vill försäkra den igen, finns uppgifterna kvar på hästen hos det...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: Miaa
·
G
Ekonomi & Juridik Försäkrade hästen 26/8, och sen tar det ju 30 dygn innan den träder i krafft.. Alltså 26/9.. Jag har aldrig behövt åka till klinik och...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: gogglen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vet inte om jag har hamnat i rätt forum här men jag chansar. Min kompis har jätteproblem nämligen och behöver hjälp...
2
Svar
20
· Visningar
5 054
Senast: Gry
·
Ekonomi & Juridik Det är väl ingen som kunnat undgå att Sveriges ekonomi är lite instabil för tillfället. Tror ni att detta kommer att påverka...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: ZOFUS
·
M
Ekonomi & Juridik Någon som vet om personskada ersätts eller om det bara är invaliditet efter personskada som ersätts.:confused:
Svar
4
· Visningar
1 507
Senast: Miaa
·
M
Ekonomi & Juridik Hej, Nu är det så att jag planerar att skaffa foderponny och har förstått hur viktigt det är att ha ett ordentligt kontrakt på hästen...
Svar
11
· Visningar
2 616
Senast: Milou
·
F
Ekonomi & Juridik Vet ej om det är rätt forum.. :crazy: men ni får flytta annars! frågan gäller ett korsningssto född 1997 (varmblod/fullblod) som jag...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp