Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

M
Hundavel & Ras vi (jag och min pojkvän) går i hundköpartankar. Inte just nu kanske, men om något år. Jag vill ha en lite mer livlig och samarbetsvillig...
2
Svar
31
· Visningar
2 910
Senast: Ceta
·
Hundavel & Ras Jag vill höra era erfarenheter kring Dobermann, främst inom hälsan och mentaliteten idag. Jag har länge varit väldigt säker på att...
2
Svar
29
· Visningar
4 058
Senast: Ammon
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har fått reda på att en föder upp blandraser och sedan sätter dessa på foder. Fodervärdarna får sen själva ha valpkullarna...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Grannarna har köpt valp. Jag såg redan på en gång att den var väldigt liten, men det var på håll så jag funderade inte så mycket på det...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 571
Hundavel & Ras Jag upplever att det ofta är så att folk som känner en ras har en uppfattning och folk som inte känner en ras har en annan. När det...
Svar
18
· Visningar
2 091
Senast: urkella
·
U
Hundavel & Ras Jag har funderingar på att skaffa en Australien shepherd. Det man läser mycket om är hur der skiftar mycket i mentaliteten hos dom. Och...
Svar
17
· Visningar
1 212
Hundavel & Ras Jag har bestämt mig för att den dagen jag skaffar hund, helst inom de närmaste åren, så ska det bli en pudel. Dels tycker jag de är...
Svar
8
· Visningar
3 325
Senast: jappisen
·
A
Hundavel & Ras Har här på forumet läst att det tyvärr är många som fått en väldigt negativ bild utav rasen dvärgpinscher. Jag håller med om att en del...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 348
Senast: amarillo
·
Hundavel & Ras Vad är eg skotten avlad för från början? Någon som har en sådan här? Berätta gärna lite om dem i så fall
Svar
3
· Visningar
2 014
Hundavel & Ras Behöver hanen ha testikelintyg för att det ska vara en godkänd parning (SKK) och valparna kan reggas? Han är utställd i JUNKL och UHKL...
Svar
10
· Visningar
6 758
Senast: Bebben
·
Hundavel & Ras Jag har försökt googla, men hittar inte något svar. Jag har för mig att jag någonstans läst om att det finns en begränsning på hur...
2
Svar
21
· Visningar
2 037
Senast: Kamomilla
·
G
Hundavel & Ras Så säger man tydligen om alla små raser! Men det är precis det jag söker. En mini-brukshund i sällskapsform som inte klättrar på...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
16 300
Senast: theresesandberg
·
M
Hundavel & Ras Jag och sambon har funderat ett tag på om det finns en ras som har huskyns snabbhet och vilja att dra, men som samtidigt är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 266
Senast: KungTulle
·
Hundavel & Ras Är kass på att söka, någon som har länken?
Svar
2
· Visningar
773
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Är det vanligt att renrasiga hundar inte reggas i SKK? och varför? Jag ska åka och titta på en rottweiler valp, renrasig, som inte är...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 861
Senast: weasel_
·
Hundavel & Ras Ja som rubriken säger, hur många grejer kan en och samma hund vara bra på? Själv är jag tex intresserad av att med nästa hund; ställa...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: Brandgul
·
Hundavel & Ras Har en valp på foder som fått ett krokigt öra. :( Vi har kikat på bilder och sett att det fattas lite lite päls på ett ställe mitt på...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Rose
·
Hundavel & Ras Har nu kommit på namn till 4 av valparna. Men en är kvar så jag ber er på Buke om hjälp! Det är en hanne som ska ha ett namn. De...
2
Svar
24
· Visningar
1 833
Senast: Kamomilla
·
Hundavel & Ras Jag skriver för min kompis räkning här bredvid mig då hon själv inte är medlem på Buke ( å så klart har ja tvingat henne att bli de...
2
Svar
28
· Visningar
2 794
Senast: Generalen
·
E
Hundavel & Ras Jag har länge funderat över hur de är att ha hona och hane tsm, kan tiken få valpar efter hon löpt eller måste hon vara i 2-3 v i...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp