Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning om hästen sparkar för att den är kittlig eller har ont??
Svar
11
· Visningar
993
Senast: sulan_88
·
Träning Hur håller ni er motivatin uppe? Ibland är jag jättemotiverad, sen när något går fel så tappar jag det. :crazy: Särsklit när mörkret...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: Yrja
·
A
Träning Hej,,jag köpte ett föl nyligen och mitt sto blev helt galen när jag skulle släppa ihop dom,,hon gjorde KRAFTIGA utfall och var hemskt...
Svar
7
· Visningar
1 757
Senast: martha
·
A
Ridning Jag är lite förvirrad när det gäller hjälperna för följande övningar: * Öppna * Volt * Öppna på volt * Böjd rakt fram. i följande fall...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Ewa
·
C
Träning Om ni kommer till stallet och ser er häst i hagen. Det har småregnat hela dagen så hästen är blöt på ryggen men liksom inte kall eller...
Svar
18
· Visningar
10 580
Senast: flyingelefant
·
Träning Ska jag ALLVARLIGT ta tag i saker och ting, jag känner att jag har varit alldeles för stressad och slapp med min stackars häst ! Jag har...
Svar
2
· Visningar
877
Träning Funderar ofta på vad som skiljer mina åsikter från andras. Varför jag hela tiden är snäppet "mjäkigare" hela tiden. Har nu börjat se en...
2
Svar
27
· Visningar
1 864
Senast: Yrja
·
S
Träning Snart 3 alltså och täcke och sadel går bra MEN ryggen "skjuter" hon alltid upp, ser ut som jag vet inte vad. Har nästan alltid gjort det...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Joyride
·
K
Träning när jag skulle rida ut förra veckan, så blev det kalabalik. kort version: hästen slet sig och sprang till vännerna i hagen. :o tur att...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: kjelin01
·
E
Träning Har aldrig haft problem med att stona blir jobbiga att ha o göra med när dom blir brunstiga förrän eventuellt nu. Var iväg och...
Svar
2
· Visningar
1 248
Senast: lil-sis
·
J
Träning Hejsan! Idag när jag vart i stallet så vart det två hästar lite längre bort som började bråka. Jag sprang dit och sade till dem, båda...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: phlikkan
·
Träning Många vill ha hjälp med ett problem men som jag ser det så är ju problemet vi ser egentligen en symptom. Om man har ett problem med sin...
2
Svar
20
· Visningar
1 955
Senast: Sammet
·
Träning Jag är i stort behov av hjälp! När jag ska tränsa den minsta shettisen så sänker hon huvudet nästan ner i marken så man står där och...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Shettisar
·
Träning Min häst har blivit bråkig mot de andra hästarna i hagen, och mot in boxgranne i stallet. Jag tar det från början. Vi har ett litet...
2
Svar
23
· Visningar
2 056
Senast: Noteca
·
P
Träning Det finns en annan tråd här om hästar kan läsa av rädsla, men den är så lång och rörig att jag startar en ny och utvecklar det hela lite...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: wild
·
R
Träning Det är ofta tal om ledarskap. Vad är egenskaperna som skiljer en bra ledare från en ledare som alla med hjärtanslust vill följa?
Svar
15
· Visningar
1 419
Senast: Rikkan
·
P
Träning Har nyligen upptäckt en massa brister i min ridning som jag inte märkt förut! En sak är att jag rider alldeles för mycket med handen...
Svar
13
· Visningar
2 020
Senast: Splittan
·
Träning Hur gör ni om ni känner er ärligt rädda för en häst? Hur "introducerar" ni hästrädda människor för er häst? Vad säger ni åt dom? Tror...
2
Svar
30
· Visningar
3 235
Senast: Mitrolle
·
S
Träning Har ett litet bekymmer med mitt varmblod. På en av mina skogsturer måste man passera över en liten porlande bäck för att komma vidare...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: Blobas
·
Träning Nån som träffat på en häst som varit mörkrädd? Fast de är nog inte mörkrädda som vi människor men kanske mer osäkra när det är mörkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 879
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp