Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Dotterns welsh är av det hetare slaget, och jag skulle behöva ha lugnande tips till våra uteritter. Min häst är lugn och stabil, och...
Svar
14
· Visningar
5 390
Senast: amkm
·
S
Träning Ur min hästs (en tvååring med tandfällning, växtvärk och trotshumör) synvinkel kan vi sammanfatta gårdagens endagsclinic såhär: "Får...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: alazzi
·
P
Träning Har funderat lite över det här... Om en häst som inte riktigt litar på människor visar upp sig som "sur" och "bitsk" i stallet (kanske...
2
Svar
21
· Visningar
1 901
Senast: höstmåne
·
K
Träning Är det någon som har förslag på hur man får sin häst att stå still i transporten??? Min häst åker jätte snällt på väg till t.ex...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: kakan79
·
S
Träning Jag skulle vara tacksam för alla tips för hur jag enklast ska få min förut snäll-lastade fjording som börjat vägra att gå in i...
Svar
19
· Visningar
1 221
Senast: SofiaH
·
K
Träning Hej! Är det någon som vet om det finns några (bra) övningar man kan göra med hästen när man longerar? Eller om ni brukar göra några...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Kaka
·
Träning Ja hos mig själv då! Jag är en väldigt morgontrött människa och vill gärna göra det så enkelt som möjligt för mig på morgonen! :o...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Sablar22
·
B
Träning Jag vill löshoppa mitt varmblod, men då jag inte har tillgång att göra en löshoppningsbana så funderar jag på om jag skall longera honom...
Svar
10
· Visningar
1 661
Senast: blondi3958
·
H
Träning Vad jag skulle vilja veta är hur era hästar betet sig när de landat hemma igen?? Tacksam för alla svar!
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Rejält_felskapad
·
Träning Jag har fått hem en ponny som jag ska rida till. Det jag vet är att den kommer i från Danmark 8 år, sto, gick bra att rida i början men...
Svar
7
· Visningar
1 406
Senast: Yrja
·
K
Träning Vet inte om jag är helt bakom flötet men när jag hade min travare så skritta vi i uppförsbackar.klättrade men travade eller galopperade...
Svar
8
· Visningar
2 343
Senast: Sesselja
·
Träning Har själv en 4-åring som har växt ca 4-5cm på 2månader, den stackarn!! Har mest skrotat i hagen, fast han är inte direkt den som bara...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: lil-sis
·
A
Träning Hoppas ni kan ge mig lite tips... jag har en ny häst sedan 1 1/2 vecka och allt har fungerat bra, men jag har ett bekymmer när jag...
Svar
7
· Visningar
1 572
Senast: Centaur
·
N
Träning hästarna förstås... På morgonen står lillhästen o sparkar bakut i boxen medans jag leder ut gammeln (det är ca 20 m från stallet till...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Carolrita
·
J
Träning Läst tråden nedan om "tramsig häst" men känner att jag behöver skriva en ny. Min fodervärdshäst skyggar och beter sig ibland när vi är...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Bri
·
Träning Ponnyn jag rider på ridskolan går för det mesta bakom hand, eller det känns åtminstone som det. Förvisso har min ridlärare aldrig sagt...
Svar
15
· Visningar
1 723
D
Träning vad är bra att ha för uppgifter för hästen när man löshoppar ska det va kombination/studds eller bara vanligt rättuppstående/oxer...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Donalds
·
S
Träning Tidigare var allt frid och fröjd. De två stona gick för sig och det två valackerna gick för sig. När min valack kom till stallet för tre...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: Sirisiri
·
E
Träning Ett delikat problem. Vi har fått en ny ponny till stallet. När t.ex. jag går fram till min häst i hagen så kommer alltid denna ponny...
2
Svar
24
· Visningar
2 308
Senast: älgen
·
J
Träning Vet inte om jag skriver på rätt forum nu (ursäkta om jag är fel ute :confused:)... men är det någon som har bra tips på en eller flera...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: mystar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp