Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur lång tid tar det innan hingstbeteende försvinner efter en kastration? :banana:
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Domaren
·
M
Träning Köpte en häst till i våras och det enda som gjorde mig fundersam när jag var och tittade på honom var att han ideligen, jag menar...
Svar
14
· Visningar
1 901
Senast: AlexH
·
Träning Nu har fölisen flyttat! Och allt gick jättebra, hon gick rakt in i transporten och stod på benen hela vägen, var dock lite svettig vid...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Mitrolle
·
Träning Någon som har bra tips på hur en man kan "lära" en häst att stå still vid uppsittning? Jag blir snart galen på att han inte vill stå...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: _Peplis_
·
Träning Nu vet jag inte om tråden ligger rätt men jag tar chansen... Mina tre hästar står inhyrda på en lokal ridskola. Privatstallet består av...
2
Svar
21
· Visningar
2 829
Senast: goliat
·
H
Träning tänkte höra efter när kan man börja tömköra sina fölisar? :banana:
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Bia
·
H
Träning sitter ni in era halvblod som 2åringar som ni ska visa på 3 års testet? sitter ni bara på dem eller skrittar ni? :banana:
Svar
4
· Visningar
840
Senast: lil-sis
·
Träning En bekant till mig kopte nyligen ett 5-manaders fol som hittills gatt i en flock pa hundratalet hastar, hon har alltsa inte hanterats...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: pimy
·
T
Träning Eftersom min häst varit konvalesent under en längre tid och nu är under långsam uppbyggnad har jag (istället för att skritta uppsutten)...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: pimy
·
Träning Skall provrida ett 11 årigt halvblod nästa vecka. Hästen är utbildad msv. dressyr men kan inte byten. Därmed så säger dom L:a utbildad...
Svar
7
· Visningar
3 749
Senast: eldhroka
·
Träning \"Personlighetsförändringar\" efter flytt?? Hej! Denna tråd borde eg ligga på ett forum för "hästpsykologi" men i brist på ett sådant...
Svar
14
· Visningar
2 223
Senast: Rikkan
·
K
Träning En unghäst jag precis börjat träna hantering med tål inte att jag kammar manen. Han är ett halvblod och är 3 år gammal. Han har inte...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Kokopelli
·
Träning En sak jag undrade lite över idag på jobbet, var hur ni uppfostrar föl? Det brukar ju komma efter ett tag att lillskiten bits endel pga...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Sequoia
·
E
Träning Provar att skapa en tråd här istället. Ibland får min häst för sig att han inte vill gå. Det händer ibland när man leder honom, men då...
2
Svar
21
· Visningar
2 498
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Nu får ni ge mig alla tips i världen! Jag har 1 shettis som inte är välkommen in i hagen. I dag var det tredje gången som hon blev...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Vet inte om den ska ligga här eller på NH? Jaja. :p Iallafall så verkar det som om min pålla har börjat testa mej lite igen. Köpte...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: eldhroka
·
Träning Vi har en islandshäst på sex år som vi tränar NH med. Men det problem jag haft med honom är när man ska backa! Att vifta med repet...
Svar
6
· Visningar
2 569
Senast: goliat
·
Träning Idag ska vi släppa ihop 2 års hingsten med vår 2 åriga welshmountin valack. De har gått i hagarna bredvid varandra i ca en månad utan...
Svar
9
· Visningar
1 086
Träning Har en shettis åring som hela tiden välter ut vattenbaljan i hagen. Provade med badkar o då drog han ur pluggen så allt vatten rann ut...
2
Svar
23
· Visningar
1 879
Senast: arabia
·
K
Träning Finns det några föer bukafalister som klickertränar sina hästar? Skulle vara kul att ha någon att bolla idéer och tankar med. För...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp