Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har en nyfiken fråga till er som gått från "vanlig ridning" till akademisk ridning. Har ni märkt att era hästar fått en annan...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 031
Senast: Spider84
·
P
Ridning Siter och funderar lite över årets upplägg av lektioner. Hur ofta tränar ni för instruktör och tycker ni det är för lite/ för mycket...
Svar
11
· Visningar
1 562
Senast: knyttet
·
Ridning Kan ni läsa (och se) om här: http://www.parc-camargue.fr/Francais/upload/Courrier_selle.pdf Det står på franska, men för er som inte...
2
Svar
22
· Visningar
4 084
Senast: Spider84
·
T
Ridning Någon här som är bra på det? Tipps? Vartannat går väl bra men i varje.. jisses säger jag bara :crazy: (och tränaren lär inte dyka upp...
Svar
9
· Visningar
1 763
Senast: MaLinn
·
Ridning Hade lite problem idag, eller jag har haft det innan oxå men funderade mer på det idag. I slutan från marken så vänder jag mig nästan...
Svar
8
· Visningar
1 674
Ridning Iberiska sadlar (höga framvalv) + \"lågt utbildad\" häst = bra/dåligt ?! På en häst som är i början av sin utbildning där man jobbar...
Svar
6
· Visningar
2 653
Senast: psychogrrl
·
T
Ridning Har fått för mig ni borde vara experter då detta. Jag har en nybliven femåring som fattar rätt galopp i båda varven men som oftast efter...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: Rikkan
·
T
Ridning Är barockridning och klassisk dressyr samma sak? (bara en parentes, det va inte det jag skulle fråga egentligen) Min egentliga fråga...
2
Svar
38
· Visningar
3 516
Senast: tralopp
·
B
Ridning hej har problem med att lära min häst rörelsen sluta . vi har klarat av öppnan för hand galant men nu kommer problemen när jag gör som...
Svar
7
· Visningar
1 604
Senast: Zora
·
M
Ridning Hej! Jag skulle vilja veta vad för slags sadlar man använder vid denna ridning. Jag blev mkt intresserad av denna ridstil i och med att...
Svar
7
· Visningar
1 741
Senast: knyttet
·
F
Ridning vad säger ni om faktan som framställs av dr Robert Cook om alla bettets skadliga effekter? Jag köper det faktiskt. All info finns på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 159
Senast: Spider84
·
J
Ridning Jag har precis fått min häst att förstå att han ska lyfta bakbenen när jag "duttar" med spöt på rumpan. Han har även kopplat att han...
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: emindy
·
F
Ridning hur ska man gör om man vill ha en 4åring låg i formen (sänka huvet och höja ryggen,och slappna av)?just nu går han bara i den höga...
Svar
14
· Visningar
1 814
Senast: Antti
·
H
Ridning Jag började träna akademiskt i slutet av sommaren för att jag tycker om filosofin bakom ridningen. Min häst har visat stora framsteg sen...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: sante
·
Ridning Blev under hantering länkad till ”Markträning” här på Barock av Spider. Läste tråden och tittade på Spiders informativa (iaf för mig som...
2
Svar
32
· Visningar
3 056
Ridning Jag skulle vilja veta vad ni har för åsikter om det igångsättningsprogram som jag fick av veterinären nu efter att min häst...
Svar
12
· Visningar
5 657
Senast: Sar
·
S
Ridning Min häst är lite märklig, jag vet inte om det är självförtroendet eller vad det är... Hon vägrar prova något nytt. Säg att man rider på...
Svar
6
· Visningar
1 397
Senast: sanwan
·
U
Ridning Min dam har blivit turbopigg på sistone - ännu piggare än vanligt... Och då får jag lite svårt med hur jag ska göra. När hon ångar på...
2
Svar
34
· Visningar
2 532
Senast: Rikkan
·
M
Ridning När jag och pålle rider och ska försöka träna så går det vanligtvis käpprätt åt helvete. Om jag barockar på ängen, för jag har ingen...
Svar
16
· Visningar
1 697
Senast: Fifflan
·
G
Ridning Jag har följt debatterna om uppvärmning på de olika trådarna. Och tittade bakåt i Barockfumet och hittade inte något som bahandlade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 282
Senast: tottenham
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp