Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej! Jag är en 31-årig nybörjare i hästvärlden. Jag har ridit på islandshäst som precis nybörjare (2001) och då red jag två gånger i...
2
Svar
38
· Visningar
2 424
Senast: Sassa_S
·
Träning I mitt stall står jag med mina. Ett sto på 14 år & min "bäbis" på 1,5 år +ett varmblod på 17 år & en shettis på 3,5 år. Unghästarna går...
2
Svar
20
· Visningar
1 780
Senast: Bounce
·
Träning Jag flyttade mitt sto till ett nytt stall för ungefär två månader sedan där det redan fanns två hästar som gått ihop de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
2 966
Senast: Riley
·
F
Träning Vi har fâtt en ny häst i stallet, än sâ länge gâr den i hagen bredvid de andra 2. När jag nu ska rida min flippade fux sâ tar jag ut...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: fnorr
·
Träning På söndag bär det iväg till nytt stall för mig o hästis. Har inte flyttat någon häst tidigare o undrar därför hur man på bästa sätt...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Dudes Hollywood Star
·
A
Träning Jag har ett sto på 6 år, -00:a. Var bör jag ligga i hennes utbildning? Vad borde hon kunna? Jag har inga direkta tävlingsambitioner...
Svar
15
· Visningar
1 508
K
Träning Hej ! Min syster har precis köpt en häst som är jätte snäll och trevlig på alla sätt och vis. Men när hon galopperar henne så ha hon...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: trygga_rut
·
D
Träning Hej!! Har en häst som var med om en olycka som liten, han är inte livrädd för bilar men man kan inte lita på honom, ibland går han...
Svar
11
· Visningar
1 118
Senast: RealRelation
·
Ridning Mitt fullblod har bara blivit bättre och bättre i allt markarbete vi gör. Men nu har problemet kommit. Hon har blivit så fruktansvärt...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: flashlight
·
Träning Hej. Har ett problem med min häst som är att hon kan inte skritta tillbaka efter uteritt, det spelar ingen roll vad vi har gjort under...
2
Svar
35
· Visningar
2 636
Senast: TheHunted
·
Träning Yeah... Pållan ställer sig helt enkelt och blåvägrar att gå in i det nyrenoverade jättefina stallet. Innan det hade dom inget stall, hon...
2
Svar
22
· Visningar
3 991
Senast: QiHa
·
Träning Min lilla donna har idag gjort matte så förbannad att hon inte vet vart hon ska ta vägen...:devil: Tänkte tömköra lite, förra gånger...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 992
Senast: FUNNY
·
D
Träning hejsan. är det någon som kan förklara för mig vad skillnaden mellan låg och hög form är? :) /cissi
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: dezir
·
A
Träning Jag och min svägerska har fått hem en tillridningshäst som är 4 år och det är en jättetrevlig häst, förutom en sak - det går inte att...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Fnytt
·
Träning Har en del problem med att min häst är ganska okoncentrerad och väldigt tittig. Vad gör ni andra med samma problem? Limman har bott hos...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: 610
·
W
Träning Hur långa ridpass har ni på era treåringar, dvs de som nu ridits i snart 1 år? När ni rider vanligt? När ni tränar? När jag rider...
2
Svar
21
· Visningar
2 756
Senast: Willoxx
·
L
Träning jag ska anlägga bädd nu till vintern. har aldrig gjort det förut och behöver lite tips. om jag har försått det rätt så är det bästa att...
Svar
19
· Visningar
1 389
Senast: mackan
·
J
Träning Jag har en sköthäst, som då är väldigt jobbig. Hon är 4år och inte inrden. Men hon är inkörd. Hästen står mest i hagen och äter eller...
Svar
3
· Visningar
689
T
Träning En kompis fick hem en nordis för ca 7 veckor sedan. Det är så här att han får typ panik när han står inne i boxen. Jag gjorde misstaget...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Becca85
·
D
Träning En fråga till alla kloka hästmänniskor. Vi har en unghäst på 4 år som vi ridit i ca 6 mån nu. Hon var en del hanterad innan vi köpte...
Svar
13
· Visningar
1 428
Senast: Piggelurven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp