Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur många tänker igentligen på säkerheten. JAg kommer aldrig glömma min hjälm någonsin mer. Vill gärna dela med mig av lite händelser...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 910
Senast: Chriistiina
·
Träning Jag skulle behöva lite hjälp. jag rider en welsh på 4år, blir 5 i maj, och hon är nog ganska exakt 130 hög. Själv är jag ungefär...
2
Svar
22
· Visningar
1 589
Senast: dotzie
·
D
Träning Ja,då har jag varit ute och ridit mitt trevliga vblsto i det fina vädret! Hon har lätt för att stressa men det är inga problem det har...
2
Svar
21
· Visningar
2 503
Senast: Maddu
·
D
Träning Tänkte ställa en fråga som kanske är lite svår att svara på, men ungefär hur lång tid kan det ta att lära sig dressyr - Lätt B samt...
Svar
17
· Visningar
1 873
Senast: Mirre
·
P
Träning Någon som ska dit? Vore skoj att höra lite förväntningar och tankar då det är första gången han har en steg II-kurs i Sverige som jag...
2
Svar
37
· Visningar
2 146
Senast: Lilahnee
·
P
Ridning Jag behöver veta, går courbetten upp ur en samlad piaff också, så som levade gör? om inte, var i ligger startpunkten för courbetten...
Svar
9
· Visningar
1 471
Senast: PAC
·
J
Ridning Finns det 'vanliga' dressyrsadlar där man hamnar mer i hängsits (alltså på mellersta sittbenen á la AR), eller måste man gå till...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 825
Senast: Polly_Mulle
·
Träning hej.. jobbigt probelm.. det är så att jag skafat en medryttare för första gången.. för att ajg behöver lite ekonomisk hjälp. har...
2
Svar
22
· Visningar
1 814
Senast: Shimzy
·
Träning jag har hittat världens bästa häst på internet och ska åka och provrida! :banana: Vad ska man tänka på för att göra ett så bra intryck...
Svar
16
· Visningar
1 388
Senast: Armani__
·
L
Träning Hej.Jag sitter här och funderar på hur ni tänker angående hjälptyglar. Om ni brukar använda er av det vilken typ av hjälptyglar brukar...
2
Svar
29
· Visningar
2 099
Senast: X_tremless
·
Ridning Har ni också märkt det symptomet? När ingen ser på, då går det kalas. När kameran är med i manegen, då uppnår man på sin höjd halvkassa...
2
Svar
34
· Visningar
2 954
Senast: Emmah.S
·
W
Träning Var inne och tittade här för några dagar sen och blev lite nyfiken på klicker till häst. Undrar hur ni har gjort för att " Klicka in...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Myy
·
L
Träning Läser mycket här om att man ska lära en häst arbeta rätt med rygg etc då den böjer på nacken. Och att man ska "fånga upp" hästen och ge...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: ujent96
·
E
Träning Hej! Jag behöver hjälp med min häst och mig själv!? Jag har en varmblodig travare som är hur cool som helst. jag har "fläng ridigt"...
Svar
11
· Visningar
1 033
Senast: Immer
·
L
Träning Har en femårig kallblodstravare, som jag köpte för sex månader sedan. Han är snäll och rar och för det mest kommer vi bra överens. MEN...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: murran
·
F
Träning Snälla hjälp mig! Jag har en travare som inte är som hon borde. Jag har haft henne i 4 år och hon har inte blivit bättre i hagen...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: nexxa
·
Träning När det nu börjar bli dags för fölis att flytta till sitt nya hem . Hur gör vi med transporten? Hon har åkt uppbunden ihop med mamma...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 862
Senast: Svetlana
·
Träning Jag har en 1,5 åring som aldrig haft vattenkopp.Hur lär jag henne att dricka i den?Hon är inte ett dugg rädd elelr så men jag tror inte...
Svar
14
· Visningar
1 182
S
Träning Hej! Jag är en 31-årig nybörjare i hästvärlden. Jag har ridit på islandshäst som precis nybörjare (2001) och då red jag två gånger i...
2
Svar
38
· Visningar
2 424
Senast: Sassa_S
·
Träning I mitt stall står jag med mina. Ett sto på 14 år & min "bäbis" på 1,5 år +ett varmblod på 17 år & en shettis på 3,5 år. Unghästarna går...
2
Svar
20
· Visningar
1 779
Senast: Bounce
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp