Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min häst har en enda nackdel, han lutar sig mot luckan o bajsar ner precis hela bakdelen när han åker släp. Såklart har han kritvit...
Svar
13
· Visningar
1 825
Utrustning Letar jag dåligt eller är det helt ute? Ponnyn har sin grimma på sig i hagen och jag skulle vilja alternera med en grimma som INTE har...
Svar
9
· Visningar
1 360
Utrustning Råkade köpa på mig ett baucher bett idag :angel: Letade efter något som skulle vara stadigt för hästen, och vara godkänt i dressyr...
Svar
2
· Visningar
2 813
Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 207
Senast: phie
·
Utrustning Behöver köpa nya boots men har inte hittat några som passar. De ska vara bruna, ha en rejäl och tålig utsida och finnas i stl xl...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Luzzan
·
Utrustning Någon som har ett bra tips jag kan prova? Min kuse har fått skav av sitt tränssidostycke på "benknölen" som sitter under örat, ovanför...
Svar
4
· Visningar
1 399
Senast: aramis
·
Utrustning Jag är nyfiken på om någon ridit i en Pfiff Friese? Funderar på denna dressyrsadel till min Boulonnais. Den ska ju vara speciellt...
Svar
0
· Visningar
1 042
Senast: Taranis
·
Utrustning Jag ska köpa en eldriven skottkärra för att underlätta mockningen i vinter. Vi har 6 boxar och gödselstacken står en bit bort, så nu...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Antingen så är hästen smällfet eller så är stropparna jätte korta på hoppsadeln. Oavsett så är min 150 gjord ca 5cm för kort för att...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Buck
·
Utrustning Hej hörrni! :) Jag har en fråga, (kanske dum, kanske inte) men tänk er en sadel som är för tight/trång under vulstret. Alltså där på...
Svar
10
· Visningar
1 328
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Vilka täcken finns att köpa med löstagbart foder, förutom Horseware med sitt liner-system? Bu eller bä om dessa täcken?
Svar
12
· Visningar
3 293
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är gjorden för kort? Sadeln ligger tillfälligt med fårskinn under, så stropparna kommer ju längre ner sen. Men sadelgjordens placering...
Svar
10
· Visningar
2 730
Senast: Buck
·
Utrustning Har någon provat Hööks hagskydd? Jag har klämt på dem i butik när de kom men var inte så imponerad då. Några andra förslag? Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 346
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Söker ett vändbart Shabrak som inte har några band och med hål för manken. Har ridit hästar i England med dessa och de är super, för de...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: Cilva
·
Utrustning Är nyfiken på de här sadlarna. Är det någon som har provridit eller har köpt en? Har ni märkt skillnad i ridningen? Är framför allt...
Svar
1
· Visningar
1 670
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Har fått något märkligt sug efter new-tan färgat läder - det skulle ju bli så snyggt på min skimmel! :D Problemet är bara att jag inte...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: lizzie
·
Utrustning Beställde biljetterna nyss, och har så smått börjat fundera på vad jag ska köpa. Är jag ensam om det? ;) Så, vad planerar ni att köpa...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 496
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har en Röösli från ca 1992-93 som är permanentstoppad och den ligger som en smäck på alla mina hästar enligt sadelutprovaren , men...
Svar
1
· Visningar
1 469
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Känner att mitt Hööks läderbalsam inte riktigt håller måttet, utan skulle vilja uppdatera mig. Men frågan är ju till vad. Mitt Hööks...
2
Svar
39
· Visningar
4 316
Senast: Piraja
·
Utrustning Fenomenet "vinter" har nu även drabbat Stockholm och Dressyrtjejen. Kom till stallet idag, klädd i kläder anpassade för ungefär 0.C...
2
Svar
31
· Visningar
2 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp