Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

O
Utrustning Jag funderar på att köpa ett till bett, som variation till det tredelade... det jag har funderat mest på är ett rakt muffbett, men jag...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har köpt en gammal (8 år) begagnad Kieffer hoppsadel. Jag vet dock inte vad modellen heter. Den har mocka på säte och knä, samt...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Fiorano
·
C
Utrustning (nej dock inte martingalstoppen) men så har man uppfunnit något innom hästvärlden som kan vara NÖDVÄNDIGT!! täckes-bog-breddaren! För...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: caballus
·
M
Utrustning Hej! Är det någon som vet om det går att ändra bommen på denna sadel? Vad kostar en sådan i nypris? Tacksam för alla svar.
Svar
17
· Visningar
3 489
Senast: caballus
·
J
Utrustning Täcke med \"magvärmare\" Vart finns dessa att få tag på? Hittar bara stalltäcken och exemtäcken med magvärmare. Tacksam för lite...
Svar
3
· Visningar
1 162
E
Utrustning Jag har en Newforestponny som går på lösdrift, jag bor på västkusten och det har börjat snöa här uppe nu.. det är just nu nollgradigt...
Svar
14
· Visningar
1 195
Senast: neywaz
·
H
Utrustning Funderar på att köpa ett schabrak till min medryttarhäst i julklapp(försenad julklapp blir det. :p) Men vilken färg passar till ett...
Svar
8
· Visningar
756
Senast: horsemaniac
·
S
Utrustning Fick hem reklamblad från börjes igår. Jag funderar på det ljusbruna bomullsshabraket för 100:- Hur är det med kvalié och så på det? Sen...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Fiorano
·
J
Utrustning Lite fel placerat inlägg kanske men hitta ingen tråd ang kläder.. Vill iaf få tag på en extrem vinter jacka Mira.. Någon som har koll...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: Jaija
·
S
Utrustning Är det verkligen så stor skillnad mellan stövlar och stövelskaft? Vad tycker ni är bäst? Om ridstövlar vilket märke? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: spoff
·
J
Utrustning Läser ju en hel del här om olika bett, och undrar lite om ngn kan beskriva hur bitless bridle fungerar, hackamore, pessoa, rakt bett mm...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Korven
·
D
Utrustning Var finns de? Jag blir tokig! Ska ha ett värmande svettäcke med kryssgjordar (helst även bensnören) och gärna med en 'glatt' utsida så...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: _Dieldi_
·
L
Utrustning Är det någon som har en äldre modell av Albion Comfort? Vad är det för en sadel (dressyrsadeln)? Hur är den att rida i. Har blivit...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: lilla_busan
·
L
Utrustning Jag funderar på att sy lösa halstäcken till mina hästar. Tänker sy dem av bävernylon med teddyfoder, kardborr under halsen samt hakar...
Svar
7
· Visningar
1 623
Senast: LuddeLump
·
Utrustning Jag har hört av någon att fleecetäcken inte är bra... De andas inte som andra tyger. Jag tror nog det stämmer man märker det själv när...
2
Svar
22
· Visningar
1 551
Senast: Sunnan
·
Utrustning vad är bästa sättet att laga ett trasigt utegångstäcke med en reva i??
Svar
2
· Visningar
696
J
Utrustning Finns det flera än Hööks som säljer dessa bekväma bandage? Jag har fått rådet att linda min häst varje natt (med arnika-liniment...
2
Svar
24
· Visningar
2 630
Senast: _LeLLe89_
·
T
Utrustning Har hittat en dressyr sadel som jag funderar på att köpa. I vanliga fall har jag 16½", denna är det 17½" på. iof är den rätt djup i...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Sirisiri
·
S
Utrustning Hur gör man rent en sammetshjälm som har varit i ett kvarkasmittat stall??
Svar
4
· Visningar
971
Senast: sara
·
Utrustning lite smått nyinhandlade täcken. urgullig idom =). fast måste byta storlek på det ena, de hade inte 125 så chansade på 135 men det var...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: beauspirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp