Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Är den värd sitt pris? Vår häst är lite omusklad / ojämt i ryggen och tänkte att denna pad skulle göra arbetet skönare för hästen. Kunde...
Svar
15
· Visningar
10 208
Senast: sandrafors
·
Utrustning Jag rakade min häst igår, han har alltid haft vinterpäls så jag är inte så erfaren på den fronten. I alla fall, jag äger ett regntäcke...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Rouise
·
Utrustning Har äntligen hittat ett täcke som passar min pållas smala hals. Hon har ni ett Horseware Amigo Mio. Skulle vilja komplettera...
Svar
5
· Visningar
2 536
Senast: Buck
·
Utrustning Appropå två andra trådar som snurrar just nu, så undrar jag: Vilka saker tycker ni är mest prisvärda? Har ni tillexempel hittat något...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Fiorano
·
Utrustning Letar efter ett prisvärt dressyrträns dvs gärna lite bredare nosgrimma. Lädret ska vara mjukt och tränset ska vara svart med...
Svar
6
· Visningar
1 500
Senast: Daredevil
·
Utrustning Sadeln, som suttit bra tidigare, glider nu omkring lite på hästen som inte ridits på tio veckor. Ryggmuskulaturen har minskat. Kör nu...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Har en häst som är lite känslig i ryggen och lätt bli öm. Har funderat på att köpa en Ogilvy padd, för att göra det bekvämare för...
Svar
3
· Visningar
1 311
Utrustning http://www.atl.nu/h-st/vad-v-ljer-h-sten-i-vinterkylan-t-cke-eller-inte Intressant studie, kul att det verkar komma lite studier...
2
Svar
20
· Visningar
1 952
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Några som är lite mindre (kortare) än Veredus M och passar korta skenor, vad finns då? Gillar att Veredus är lite mjukare än tex...
Svar
0
· Visningar
426
Utrustning Har en treårig valack som kliver av sig skorna varje vecka. (bara skodd fram) Han ömmar mycket utan skor och ska jag rida/gå med honom...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: Nickelodion
·
Utrustning Läste just på Facebook om att de i England nu får ha fegisremmar på dressyrtävlingar, och då var det också reklam för en special halsrem...
2
Svar
24
· Visningar
3 003
Senast: Buck
·
Utrustning Hej! Jag går och funderar på om man skall köpa ett par Rectiligne stövlar över nätet. Därför undrar jag om det finns någon som har...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: Anzzie
·
Utrustning Som rubriken lyder. Såg en tjej sälja tio schabrak som är "otvättade ochbara använda ca 2-3 ggr" vilket fick mig undra lite vad som är...
2
Svar
27
· Visningar
4 556
Senast: Niela
·
Utrustning Undrar om det finns någon sadel som ser ut som hekla dressyrsadel? den passar min häst men vill ha djupare säte och mer stöd vid knäna...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: Magica
·
Utrustning Jag har samlat på mig en många handdukar tillstallet, såna man int vill ha hemma. Men blev här i dagarna att fundera, vad använder man...
2
Svar
23
· Visningar
2 310
Senast: Mitrolle
·
Utrustning Hej! Har ni någon erfarenhet av Atec Starline transporter? Går lite i planerna på att köpa en i aluminium, men har aldrig varit inne i...
Svar
3
· Visningar
4 371
Senast: Deimion
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 305
Senast: fetange
·
Utrustning Breda fötter i strl 39, höga fotvalv och smala vrister och vader. Finns det några stövlar som passar eller är det måttsytt som gäller?
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Suskiv
·
Utrustning Ja, om man lägger ett löst koppjärn direkt på hästens rygg (tre fingrar bakom bogbladet), kan man då se om det är rätt vidd på det eller...
Svar
4
· Visningar
1 922
Senast: Dandylinn
·
Utrustning Någon som vet hur dom är i storleken? Har provat ett par Covalliero Detroit i dansk storlek 38 som satt rätt bra. Men som jag förstått...
Svar
1
· Visningar
1 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp