Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig med tips på dressyrsadel som kan passa min tinkerdam med bred rund rygg. Vidd minst 120 grader...
Svar
7
· Visningar
2 543
Senast: StallLojo
·
Utrustning Får bomlös sadel ha löngre anläggningsyta en hästens sadelläge? Min häst ca 44-45 , bomlös : 54. Blir den för stor?? den enda...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Niela
·
Utrustning Jag fryser redan nu om tårna, trots sulor gjorda i fårull och då är det bara ett par minus här än så länge. :( Funderar på att...
2
Svar
38
· Visningar
10 923
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Plockade fram min jättevarma stalloverall som jag köpte begagnad för flera år sedan och som har varit mitt absolut bästa köp vad gäller...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 918
Senast: sthu
·
Utrustning Har boots fram på min häst vid arbete. Har hittills haft "vanliga" gummiboots med kardborreknäppning. Upptäckte efter passet igår att...
Svar
5
· Visningar
970
Utrustning Hejsan! Jag har på senare tid kläckt massor av idéer för designer av träns som jag inte riktigt kan släppa. Jag är väldigt sugen på att...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Agneswi
·
Utrustning Letar febrilt efter en hoppsadel till min kära häst och har hittat en Bruno Delgrange med vid bom som är av intresse. Sadeln i frågan är...
Svar
2
· Visningar
5 441
Senast: Lemeie
·
Utrustning ännu också! Dottern har använt dem nu säkert 10-15 gånger och äntligen börjar VI få på dem utan blåsor i händerna och svett och...
Svar
9
· Visningar
1 160
  • Låst
Utrustning Hur ofta smörjer ni sadeln? Motivera gärna varför ni gör som ni gör.
Svar
2
· Visningar
987
Utrustning Är på jakt efter en brun lädersadel till shettis 14" kanske? Inget billigt hööks/börjes, utan en lite finare sadel. Någon som har något...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Liten
·
Utrustning Behöver tips och ideer vad för bett som man skulle kunna testa på en kallblodstravare. Han trivs bra på kimblewick, men är inte tillåtet...
Svar
12
· Visningar
3 415
Senast: Flixies
·
Utrustning På sid 59 i nya katalogen, se man bild på ett par gaiters (och ryttarens ben). Bakom benet ser man en svängd gjord, anatomisk...
Svar
3
· Visningar
2 444
Senast: remmis
·
Utrustning Bälte för ryttare Någon som vågar testa? ;) Själv tycker jag det verkar livsfarligt, hellre åka i backen än att sitta fastspänd...
Svar
16
· Visningar
2 383
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Hej Vilken dressyrgjord rekommenderar ni till häst som lätt får skav bakom armbågen? Neoprengjord har jag testat, han får skav...
2
Svar
20
· Visningar
11 083
Senast: skuggi
·
Utrustning Vart hittar man ett tåligt (lek och bus tåligt) 200 g vintertäcke med helhals? Jag har idag ett 200 g från Hööks, 600 D, men det är...
2
Svar
21
· Visningar
1 553
Senast: Magica
·
Utrustning Hej! Jag är ute efter en ny transport, om jag inte ska köpa nytt och bestämma vikten själv så är det svårt att hitta en, då min bil...
Svar
4
· Visningar
1 506
Senast: lil-sis
·
Utrustning Tog hem några sadlar idag för att prova och generellt hade jag likartade problem med alla. De låg inte riktigt an baktill. Vad brukar...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Marty
·
Utrustning Hur är de att rida i? Är de mjuka i sitsen, bra grepp i lädret? Är de ullstoppade? Kvalité?
2
Svar
24
· Visningar
12 044
Senast: Buck
·
Utrustning Jag undrar vad det är för skillnad på en äldre Prestige Versailles 17/32 om man jämnför mot en Prestige Green star 17/32 Lånar en...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Joyride
·
Utrustning Har någon erfarenhet av en sådan då?
Svar
4
· Visningar
2 402
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp