Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har en liten undran. Det säljs latextejp till t.ex. bett på olika ställen. Är denna tejp menad att linda runt bettet och på så sätt få...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Got2Be
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en begagnad dressyrsadel (max 10 000 kr, men helst 5000 kr) till mitt halvblod -09, knappt 170 cm, normal i...
Svar
2
· Visningar
1 149
Senast: Jocke
·
Utrustning Letar efter en dressyrgjord/ eventuellt en kort magplatte gjord till dressyrsadeln, Vill ha en bred anatomisk gjord med öglor för en...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Buck
·
Utrustning Har idag ett umesläp b50 -07 ett sådan släp där hästarna åker baklänges. I stora drag är jag jättenöjd det är gott om plats och även...
Svar
13
· Visningar
3 597
T
Utrustning Hur sköter jag min oljerock bäst? Den är så stel...:cool:
Svar
11
· Visningar
18 432
Senast: palle
·
Utrustning Jag kör min ardenner med postkandar. Jag tycker dock att kedjan är aningen för tajt, vet någon om det finns olika storlekar på själva...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: svea
·
Utrustning Funderar på att byta ut transport och bil mot en b-kortslastbil. Det som hittills talar emot är att de flesta (?) verkar vara...
Svar
14
· Visningar
2 586
Senast: lil-sis
·
Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln...
2
Svar
23
· Visningar
9 870
Senast: Andrii
·
Utrustning Tänkte att jag skulle tipsa er om att denna läckra variant av hökasse nu finns i butikerna, med tanke på att många missade förra året...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
19 951
Senast: miiiiiiia
·
Utrustning Är rambo det slitstarkaste täcket på marknaden eller finns det lika slitstarka billigare alternativ? Har en täckesslaktare i hagen som...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Bison
·
Utrustning Som rubriken, är en Whitaker One från 2008 (lite osäker på året då den inte är min) ändringsbar i vidden? Är det någon som vet hur de...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: glitter
·
Utrustning Hej, man har ju hört att man kan lägga sitt träns i olja och att det då blir mjukare och smidigare! Många i vårt stall har gjort det på...
Svar
13
· Visningar
7 711
Senast: Gimlan
·
Utrustning Tänkte skaffa benskydd till pållen som han kan ha i hagen. Nu har vi haft 2 sparkar (med sår och blod) på en veckas tid,och i dag när...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Eller SS14 som det så fint kallas. Allteftersom kollektionerna kommer ut tycker jag vi kan diskutera dem här. Vad hoppas ni på? Vad...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: _Peplis_
·
Utrustning Är på väg att köpa en bruksnordis, en bred kille. Finns det någon chans att få på en "vanlig" sadel på ett brett kallblod, eller måste...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: mimosan
·
Utrustning Behöver tips. Vi har en klippmaskin från Jula. Den funkar bra, men låter så hemskt mycket. Skulle behöva tips + pris på tystgående...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Sibylla
·
Utrustning Varför har alla nosgrimma? Särskilt den nedersta som trycker upp bettet mot tänderna? Är bettet rätt anpassat och hästen är lugn i...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 091
Utrustning (Snart) är det dax för en utav årets höjdpunkter! Själv har jag inte några biljetter dit. Men undrar om man kan komma in på mässan...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning gillar ni bäst och varför? Erfarenheter av pullar- träns och dess för och nackdelar?
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Pussmule
·
Utrustning Hej! Undrar om någon har ett tips på ett hållbart vintertäcke med MINST 1200 D men HELST däröver. Mina Krav är: Halvhals...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp