Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Nu börjar pållarna i stallet brunsta lite lätt och min pålle är alldeles nerpissad och luktar (vallack). Så min fråga är: vad har ni för...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Buick50
·
Hästvård Överben... KAN överben växa bort? Har tyvärr inga bra bilder på det, men jag har i samband med många andra konstaterat att de rätt...
Svar
12
· Visningar
1 213
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Då min häst har fått diagnosen hovledsvrickning så är jag nyfiken på hur det har gått för andra med samma problem. Så berätta gärna om...
Svar
4
· Visningar
3 072
Senast: Inna
·
K
Hästvård Kan hästar gnissla tänder? Varför gör dom det i så fall, för att dom har ont? ellr för att dom är spända?
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: karinjuice
·
Y
Hästvård Vilket medel ska man använda? I en del böcker jag läst har jag fått fram att man ska avmaska mot blodmask och spolmask, stämmer det? Om...
Svar
16
· Visningar
2 292
Senast: yez
·
B
Hästvård Vilken månad kan vara lämpligt att skicka in träckprov? Mina två 3-åringar ska gå kvar hemma över sommaren då de tävlar, 2-åringen ska...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Vad kan man göra för att motverka att hästen skaver på svansen? Mitt halvblod skaver med ganska jämna mellan rum, dock inte oftare än...
2
Svar
22
· Visningar
3 235
Senast: Solvira
·
Hästvård Var mäter man enklast hästens puls utan något hjälpinstrument? Nere vid kotan? :confused: Jag tycker att det är svårt att känna/hitta den.
Svar
5
· Visningar
843
Senast: hjalle
·
Hästvård Fler har undrat hur det ser ut och hur stora sår det blir efter artroskopin i hasen etc. Så nu har jag försökt fota det. Skulle dock...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: maximilia
·
A
Hästvård Idag när jag skulle motionera min tre åring så är hon halt på vänter bak! :cry: Det var en ganska synlig hälta i vänter varv men inte i...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Inna
·
Hästvård Jag brukar massera min häst varannan dag. Jag masserar med arnikaliniment på rygg och rumpa. Brukar inte lägga på honom något täcke...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: unki
·
X
Hästvård Min häst har fått små "utbuktningar" på bakbenen. Den första fick hon för ca 3 månader sedan på insidan av vänster bakben. Sedan har hon...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: maja300
·
J
Hästvård om ni läser här vad en skribent på expressen skrivit efter att ha lyssnat på radions program om ämnet( nämndes i senaste ridsport) och...
2
Svar
21
· Visningar
1 722
Senast: joo
·
S
Hästvård Min häst har fått ett sår på ryggen, vid länden ungefär och hon är jätteöm. Skadan har tillkommit genom något sorts yttre våld, vet ej...
Svar
10
· Visningar
9 877
Senast: skjona
·
T
Hästvård Hur behandlar man svampinfektionen ringorm? :confused:
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Kati
·
L
Hästvård vet ngn hur man får bort en inc (vårta) från sin häst?
Svar
7
· Visningar
758
Senast: sanwan
·
S
Hästvård Da tenker jeg mest på rygg og magemuskler. Kan man se noe resultat allerede etter en måned hvis man forsøker så godt man kan? (ved å ri...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: sleepy
·
T
Hästvård Hur upptäcker man symptomen strålröta?? :bow: :d
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: Boj
·
Hästvård Eller vad säger ni? Angående hästtandläkare. Kan man göra en ordentlig munundersökning utan munstege? Alltså en sådan grej som sätts på...
2
Svar
38
· Visningar
2 976
Senast: Zaskia
·
Hästvård Så har host spöket tittat in (sucka). Novan har klarat hela vintern utan hosta men nu kommer den troligen pga att vitlöken har tagit...
Svar
12
· Visningar
936
Senast: amkm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp