Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Kom till stallet i morse och blev mött av hästen (10 månaders föl) som stod i dörröppningen och ville inte gå ut i hagen så jag vände...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Nafayette
·
B
Hästvård Jag har bara en fråga om när det är bäst att vaccinera mot botulism?? :confused:
Svar
4
· Visningar
662
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min ena häst har skadat sitt öga i hagen. Det högra ögat är alldelses grått och ögonvitan är röd, hon är svullen runt om men håller ögat...
Svar
17
· Visningar
11 288
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård Varför använder man det igentligen?
Svar
3
· Visningar
710
Senast: beapea
·
R
Hästvård Hur bör en häst med kostaterad spatt ridas/tränas? Syns endast på röntgen, ingen hälta eller stelhet. :confused:
Svar
14
· Visningar
1 806
Senast: GUSTUR
·
A
Hästvård Hur många av er har tempat era hästar så att ni vet vad normal kroppstemperatur är?
2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Filou
·
G
Hästvård Vad finns det för tips och trix för att hålla skimmeln vit och fin och hur tar man bort fläckar på ett bra sätt??? Har precis skaffat en...
Svar
12
· Visningar
923
Senast: explosiv
·
Hästvård Pållen har markerat till och från sedan i våras men inte längre stunder. Drog av sig en sko i somras och överbalastade (antagligen)...
Svar
15
· Visningar
1 007
Senast: mirage
·
M
Hästvård Hur vanligt är det att gamla hästar sliter ner tänderna så att de har svårt att få i sig den man de behöver? Känner en häst som är...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: absolut
·
Hästvård Skulle ha fixat stelkrampssprutan före feb. Det var då 3 år sen senaste. Men glömde så klart..! Har redan gjort om grundvacc. och hoppas...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: miss_kala
·
Hästvård Har en häst som har varit lite halt till och från i ca en månad, han är även svullen och varm ibland, vissa dagar är han mer svullen och...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: Lilltufsan
·
S
Hästvård hur mätte man för att ta reda på hästens vikt med ett måttband?? var det där sadeljorden ska sitta??? var det någon annanstans oxå??
Svar
6
· Visningar
728
Senast: Issa
·
Hästvård Jag upptäckte just att vi glömt vaccinera kusen i tid. Nån som vet hur det fungerar, måste man ta flera sprutor när man passerat...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: mimmipigg
·
N
Hästvård Vad går veterinären egentlingen igenom vid en vet. besiktning? eller borde gå igenom iaf. Undrar eftersom vi ska göra vet. bes. på...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Nitra
·
T
Hästvård Hur får en häst mugg???
Svar
1
· Visningar
957
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Min väns shettis nu sju år gamal, kasterades när han var sex, har ett väldigt underligt betende, jag har aldrig sett de förr. Han sätter...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Bambe
·
S
Hästvård Jag skall skaffa mig en stor tinker nu om ett litet tag, undrar om det är någon som kan svara på om han hade kunnat gå ute ? Han hade...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: skjootan
·
F
Hästvård Vi har vid flera tillfällen sett en av våra ponnier äta bajs? Kan det finnas någon anledning till att hon börjat med det? Någon sa...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: Frågvis
·
Hästvård Kryptisk rubrik, men svårt att formulera en vettig. Valacken är sprutad med celeston i mellersta karpalleden på bägge framknäna på...
Svar
4
· Visningar
816
Hästvård Hej Jag fick ett sms från min bästa kompis . Jag har haft all nytta av henne hon har haft hästen 17år.Hon kunde allt. Min häst är DÖD...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Dragonfruit_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp