Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag hittade den här bilden och nästan blev lite gråtfärdig eftersom jag känner igen mig i så många delar. Stör mig på att jag är sådan här, att jag blivit sån trots uppväxt med föräldrar och syskon som har betydligt mer pondus, självrespekt och integritet. Ibland har jag nog lite för mycket av min älskade mormor i mig... Visa bifogad fil 102323
aj, den träffade rätt djupt här med… :(
 
Att min medicin är slut och jag var helt säker på att läkaren sa 2 uttag, men när jag var på Apoteket igår visade det sig att de bara hade skrivit ut för 1 uttag. Så nu måste jag betala 250:- för ett nytt läkarbesök för att få köpa en ny burk :mad:

Om man antar att personer är gravidillamående till v. 12 (jag lite längre) hur kan man då skriva ut bara 1 burk med 30 tabletter och säga 4 tabletter om dagen vid behov, i v. 8.
 
Att min medicin är slut och jag var helt säker på att läkaren sa 2 uttag, men när jag var på Apoteket igår visade det sig att de bara hade skrivit ut för 1 uttag. Så nu måste jag betala 250:- för ett nytt läkarbesök för att få köpa en ny burk :mad:

Om man antar att personer är gravidillamående till v. 12 (jag lite längre) hur kan man då skriva ut bara 1 burk med 30 tabletter och säga 4 tabletter om dagen vid behov, i v. 8.
Kan du inte bara be om en receptförnyelse? Det brukar vara gratis.
 
Kan du inte bara be om en receptförnyelse? Det brukar vara gratis.

Gjorde det men alla samtal kostar tydligen 250:- 🤷‍♀️ Hos Kry i varje fall. Sa att jag tyckte att det var konstigt att de bara skrev ut ett uttag sist, maxdos räcker ju bara en vecka. Så nu skrev han ut två uttag men ja, är ju inne på sluttampen nu så behöver nog bara en till.
 
Gjorde det men alla samtal kostar tydligen 250:- 🤷‍♀️ Hos Kry i varje fall. Sa att jag tyckte att det var konstigt att de bara skrev ut ett uttag sist, maxdos räcker ju bara en vecka. Så nu skrev han ut två uttag men ja, är ju inne på sluttampen nu så behöver nog bara en till.
Du räcker alltså inte med att receptförnya på 1177?
 
Njae
Finns det inte förnya recept?
Så brukar jag göra har inte sett en läkare eller pratat med en på några år nu

Valde ”förnya recept” som mötestid på Kry men det kostar ändå. Innan har jag enbart haft receptbelagda p-piller men behövt komma in vid förnyelse och ta blodtryck.

På 1177 kan jag inte se det alternativet.
 
Valde ”förnya recept” som mötestid på Kry men det kostar ändå. Innan har jag enbart haft receptbelagda p-piller men behövt komma in vid förnyelse och ta blodtryck.

På 1177 kan jag inte se det alternativet.
Jag brukar göra det via 1177 och det kostar en hundralapp tror jag
Ingen vill veta mitt blodtryck men det beror väl på vilket läkemedel det handlar om
 
Extra mycket irritationsmoment om rubriken utlovar ett FANTASTISKT RECEPT med ENDAST TVÅ INGREDIENSER, och så är det nån jävel som typ blandar köpt kaka med färdig frosting. :meh:
Det nyaste verkar vara att köpa färdiga tårtor med grädde/frosting, skrapa av den och eventuellt ta bort eller mecka med fyllningen också, gärna kombinera 2 olika tårtor och skära bottnarna i fantasifullare former, färga frostingen på nytt, och dekorera tårtan med denna "nya" frosting/ grädde. För mig helt obegripligt.
 
Extra mycket irritationsmoment om rubriken utlovar ett FANTASTISKT RECEPT med ENDAST TVÅ INGREDIENSER, och så är det nån jävel som typ blandar köpt kaka med färdig frosting. :meh:
Ett tag tyckte jag det var mycket chocolate chip-glass & self-raising flour (alltså mjöl med bakpulver redan i tror jag) 🙄
 
Gjorde det men alla samtal kostar tydligen 250:- 🤷‍♀️ Hos Kry i varje fall. Sa att jag tyckte att det var konstigt att de bara skrev ut ett uttag sist, maxdos räcker ju bara en vecka. Så nu skrev han ut två uttag men ja, är ju inne på sluttampen nu så behöver nog bara en till.
Jag betalar inget om jag skriver via 1177, eller om jag ringer min vc. Kry och andra nätdoktorer tar däremot alltid betalt.
 
Det nyaste verkar vara att köpa färdiga tårtor med grädde/frosting, skrapa av den och eventuellt ta bort eller mecka med fyllningen också, gärna kombinera 2 olika tårtor och skära bottnarna i fantasifullare former, färga frostingen på nytt, och dekorera tårtan med denna "nya" frosting/ grädde. För mig helt obegripligt.
Räknas det som hemmagjort? Verkar jobbigt både åka och handla och göra eget. Enklare att göra allt själv i så fall. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 771
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 010
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 692
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 382
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp