Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men går det inte att prata med vc då?

Förr använde jag doktor.se då var det gratis.

Det blev en väldigt lång tråd om det här receptet 😅 Men kortfattat - att vara ensam med 8-månaders och knappt kunna resa sig ur sängen för att medicinen är slut är en väldigt dålig tidpunkt att vara kreativ med andra lösningar.

Min VC har en uppringningsfunktion så de är inte så snabba att få tag på alltid, och jag har inte haft någon kontakt med dem alls gällande min graviditet tidigare så jag har svårt att se att de snabbt och smidigt skulle kunna skriva ut ett recept över telefon. Men vem vet. Nu har jag flera förslag på hur det kan funka billigare i framtiden! Men just idag hade jag nog inte supermånga alternativ.
 
Det blev en väldigt lång tråd om det här receptet 😅 Men kortfattat - att vara ensam med 8-månaders och knappt kunna resa sig ur sängen för att medicinen är slut är en väldigt dålig tidpunkt att vara kreativ med andra lösningar.

Min VC har en uppringningsfunktion så de är inte så snabba att få tag på alltid, och jag har inte haft någon kontakt med dem alls gällande min graviditet tidigare så jag har svårt att se att de snabbt och smidigt skulle kunna skriva ut ett recept över telefon. Men vem vet. Nu har jag flera förslag på hur det kan funka billigare i framtiden! Men just idag hade jag nog inte supermånga alternativ.
Jag uppfattar det inte som att det är hos dig det brister :heart Utan som att detta är ett typexempel på sånt som inte fungerar riktigt som det borde i vården.
 
Det är väl skillnad på utebelysning och prydnadsbelysning som är riktad i en smal kägla längs med fasaden?
Den lyset bara upp den där halva kvm rakt upp?
Och solcellslampor lär väl inte funka i skydd av en takfot?

Utebelysning fyller en funktion. Det gör väl inte prydnadsbelysning?
Jo dom får ofta tillräckligt med sol även under takfoten. Om dom inte har monterat lampan för högt då.
 
Inte vad jag vet? Jag kan se mina recept men bara att de är utgångna eller uthämtade. För alla recept krävs väl en läkarbedömning?
Nej?

När nåt av mina recept gårut så meddelar jag mottagningen via 1177.
Dvs recept som jag haft och ska ha.
Om du har läkemedel mot gravidillamående som tagit slut innan illamåendet gått över så borde de skriva ut mer utan några bekymmer.
 
Det blev en väldigt lång tråd om det här receptet 😅 Men kortfattat - att vara ensam med 8-månaders och knappt kunna resa sig ur sängen för att medicinen är slut är en väldigt dålig tidpunkt att vara kreativ med andra lösningar.

Min VC har en uppringningsfunktion så de är inte så snabba att få tag på alltid, och jag har inte haft någon kontakt med dem alls gällande min graviditet tidigare så jag har svårt att se att de snabbt och smidigt skulle kunna skriva ut ett recept över telefon. Men vem vet. Nu har jag flera förslag på hur det kan funka billigare i framtiden! Men just idag hade jag nog inte supermånga alternativ.
Är du inskriven på mödravården?
 
Valde ”förnya recept” som mötestid på Kry men det kostar ändå. Innan har jag enbart haft receptbelagda p-piller men behövt komma in vid förnyelse och ta blodtryck.

På 1177 kan jag inte se det alternativet.
Du måste först välja vilken vc du ska till. Sedan välja ''skicka meddelande '' eller förnya recept ''
 
Inte vad jag vet? Jag kan se mina recept men bara att de är utgångna eller uthämtade. För alla recept krävs väl en läkarbedömning?

Nej.
När jag väntade yngsta barnet så skrev vårdcentralen regelbundet ut lergigan comp och lergigan utan en enda läkarbedömning hos dom. Däremot skrev de inte ut så många uttag per gång till att börja med, det var först när de insåg att mitt graviditetsillamående inte gått över som de skrev ut mer uttag per gång.
 
Du måste först välja vilken vc du ska till. Sedan välja ''skicka meddelande '' eller förnya recept ''

Nej.
När jag väntade yngsta barnet så skrev vårdcentralen regelbundet ut lergigan comp och lergigan utan en enda läkarbedömning hos dom. Däremot skrev de inte ut så många uttag per gång till att börja med, det var först när de insåg att mitt graviditetsillamående inte gått över som de skrev ut mer uttag per gång.

Hänvisar till tidigare svar!
 
Stör mig på chefer (inte min) inom organisationen som uppfinner nya arbetsrutiner utan att förankra det med min chef eftersom det till stor del gäller mina arbetsuppgifter, dvs denna chef har uppfunnit 13!!! nya arbetsuppgifter åt mig... och det skickas ut på en fredag och ska börja gälla i närtid :mad::rage:

Jag vet precis vad vårat veckomöte ska få handla om på måndag :devil:
 
Att sonen emot min vilja beställde en studentmössa för nästan 2000 kr. Han får därför betala den själv. Det som är störande är att sonens pappa, som aldrig betalat något, frågade om jag kunde betala hälften för jag skulle ju ändå ha behövt köpa en studentmössa? :meh::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 771
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 010
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 692
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 382
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp