Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att du inte har råd är ju en sak, men mina mörkläggningsgardiner är puderrosa och inte det minsta fula och tråkiga. Utan dem hade det varit besvärligt att sova!
Hittills så har jag inte hittat några fina. Dessutom vill jag ha tunna och skira gardiner nu. Och det funkar ju inte om dom inte ska släppa igenom ljus.
 
Att det inte går att sova ordentligt längre. Jag har sömnstörningar sen innan men det blir inte bättre nu när det blir ljust redan vid 3-4 på morgonen och dom satans befjädrade asen börjar leva om. Har inte råd att åka och köpa fula tråkiga mörkläggningsgardiner heller och jag måste ha öppet fönstret för det blir som en bastu annars.

Du kan inte köpa en sovmask? Jag köpte precis en och vaknar inte längre runt 04-05!
 
Ska säga upp min hyresrätt innan 31 maj och ringde bostadsbolaget i fredags för att kolla om det gick att lämna i en postlåda vid deras kontor (vågar inte lita på att det hinner fram med posten). Ja då, sa damen jag pratade med, de hade en låda! Idag lastade jag in barnen och åkte 1,5 mil dit, och då är hela fasaden inklusive dörrar inplastade. Brevinkastet också.
Suck.
 
Blir galen 🤯
Vi har föräldramöte imorgon, trodde vi. För det står på en lapp. På en annan lapp står tisdag 31/5. Men den 31/5 är på onsdag!!

Så, är det imorgon, på tisdag eller onsdag?? 😖

Tillägg: VARFÖR upptäcker man detta på en söndag?
Kolla med läraren? Beroende på lärplattform/kontaktväg och lärare så kanske han/hon svarar idag? Det brukar jag göra om någon förälder kontaktar mig på helgerna... :)
 
Kolla med läraren? Beroende på lärplattform/kontaktväg och lärare så kanske han/hon svarar idag? Det brukar jag göra om någon förälder kontaktar mig på helgerna... :)
Provade att ringa (men trodde inte på det egentligen), och har pratat in ett meddelande. Han börjar skolan till hösten så vi är lixom kvar i förskolan än… men ska kolla appen om det går, tack för tips!
 
Jag har både mörkläggningsrullgardin och skira gardiner. rullgardinen sitter i karmen och syns knappt när den är uppe (min är vit, som fönster/vägg) om det skulle kunna vara ett alternativ 🙂
Det skulle kunna funka i tv-rummet. Blir väl svårt i sovrummet. Ett mindre fönster ihop med balkongdörr
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 437
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 301
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 455
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 925
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp