Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad äter du till?

Jag brukar bara snabbsteka en blini typ (men en stor, mer som en pannkaka för att rymma mycket löjrom ;) sen toppar jag den med löjrom, en klick smetana eller cremefraise och så rödlök till. Löjrom är så gott så det får inte blir för mkt meck liksom, rena smaker!

Lökhackningen underkänd här men notera att jag arbetade under stark abstinens!!!

IMG_6391.jpeg
 
Det är vanligt (?) att ett ben är kortare men det behöver inte betyda att själva benet är kortare utan att man roterat bäckenet (?) så det ena ser kortare ut. Att det är "funktionellt" kortare.
Sägs det.
Mitt ena ben är kortare av den anledningen, har jag fått höra. Smärtan i högerbenet minskar om jag väger över lite på vänster. Det högra är alltså "längre" och tar upp mer vikt.

Är det "strukturellt" kortare så är det själva benet som är kortare.
Tips att gå till kiro om man upplever som att ena benet är kortare. Ska bara ta ett besök att lösa.

Jag får så ibland och sambo, kiro, löser det direkt.
 
Vaknade på sennatten att regneländet slog mot rutan (så onödigt med väderomslag!) men åtminstone en solglimt på förmiddagen under tiden jag tog med ungkatten ut några vändor till vedboden innan det mulnade igen ☺️. I stallet bestämde jag mig för att testa den nya dressyrgjorden vi fick av älsklingen; mycket bättre än den enkla jag haft till bomlösa sadeln! 🤩. Skrittade någon halvtimme varav en kort stund på ridbanan men då det ju var tung snö så fortsatte vi istället den korta svängen på skogsvägen bakom stallet som var plogad; pållan tyckte ju skritt var för långsamt men med tanke på det kluriga underlaget fick vi nöja oss så men härligt med piggelin häst och så kom en solglimt fram igen före solnedgången 😍.
Hemma slängde jag ihop en omgång rocky road igen till nyårshelgen varav hälften är bortlovat till mamma och särbon 😊 och när älsklingen kom hem blev det tacos och soffhäng till Virgin River, härlig fredag med andra ord 🥰.
 
Något halvslumrande och skrollande på mobilen. Plötsligt knackar det på dörren till min uteplats. :nailbiting:
Utanför står en okänd man som skulle hämta sina hundar hos en granne som bor på våning ovanför. Hon svarade visst inte i telefon eller liknande så han undrade om jag kunde gå och öppna ytterporten åt dom.
Skönt att jag bor på mindre ort, hade varit mer oroligt att bo på bottenvåningen annars och att inget allvarligare hänt, som jag trodde först.

Nu ska jag försöka få ned pulsen och bli lite mindre skakis, så jag kan lägga mig och sova. Ska komma ihåg att sätta upp brandvarnaren i taket igen efter att jag "provat" att den fungerat tidigare idag i samband med matlagning. Händelserik dag... 😅
 
Läser om oväder å översvämningar i Queensland. Vet ju inte vart @Seabaz bor riktig mer än just Queensland.. så hoppas allt bra!
Jag bor på Magnetic island, 25 min med färja från Townsville. Hittills har vi klarat oss då vi är precis mitt emellan den senaste tidens stormar, oväder och översvämningar

Tack som frågar och tänker på oss. Vi tänker i vår tur på de drabbade. Många familjer har fått sina hus förstörda och eller sin business
 
Vaken, ställde klockan. Ska handla nu på morgonen tänkte jag. Blev väckt av barnet vid tretiden och han har ett sånt jäkla humör då! Skulle sen försöka somna om och började tänka på helt orimliga saker som jag inte kan göra något åt, speciellt inte mitt i natten 🙄 Men somnade tillslut. Blev brutalt väckt av väckarklockan nyss :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
92 93 94
Svar
1 878
· Visningar
55 127
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 513
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 307
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 598
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp