Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat .. Har ni något trick för att få bort det från händerna? Tvål och vatten räcker inte. Smaken av chilli kan jag leva med. Men ta ut...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Nu vill jag ha hjälp av alla kloka kvinnor härinne på vad man kan misstänka felas med mig - eller om det bara är såhär jag är. Jag har...
Svar
12
· Visningar
941
Senast: Ms_Antrop
·
Juridik & Ekonomi Det är någon som utger sig för att vara mig på Instagram, som använder samma namn som mig och min profilbild och använder det här...
2
Svar
23
· Visningar
3 661
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ När jag var 24 år blev jag rekommenderad att ta p-spruta då jag hade otroliga menssmärtor. Det är det bästa jag har gjort. Jag tar den...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Ja, hur var det nu med det? Vill man köpa det? Eller har djuren blivit dåligt behandlade? Hur vet man? Och skövlas bambun? Jag...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
5 944
Senast: Acto
·
H
Skola & Jobb Har ett stort dilemma. Jobbat på ett ställe i 7 år, har alltid fungerat förhållandevis bra tills vi fick en ny chef som tryckte ner mig...
Svar
17
· Visningar
6 970
Senast: sweep
·
Hemmet Jag är sugen på att pyssla lite och tänkte att såna där hårda bollar av tråd kanske skulle vara nåt. Har någon erfarenhet av att göra...
2
Svar
39
· Visningar
1 925
Senast: tott
·
Mat Jag ska baka till Sandvikengårdens julmarknad. Jag funderar på att bland annat baka mjuka pepparkakor men jag vill helst göra små, fina...
Svar
3
· Visningar
503
Senast: Murphy
·
Kultur Jag har ett minne av ett TV-program där kvinnor "tränade" sina män genom positiv förstärkning. De hade väl ledsnat på att tjata på att...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Är det någon som har det? Hur visar det sig och hur hanterar man det? Finns det någon behandling? Jag har inte haft så stora problem...
Svar
11
· Visningar
760
Senast: emma-vsm
·
Fritid Funderar över julklappar (tidigt kanske men vill vara ute i god tid) och skulle behöva tips till äldsta sonen. 13 år som synes i...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: lingonben
·
Mat Efter 6 månader på cytostatika säger dom "visst vet du att du inte bör äta yoghurt och banan". Nej det visste jag inte och googlade...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 128
Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 855
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Låt oss prata om vallningar, jag kan inte vara den enda här som plågas av det. Jag har både dagtid och nattetid. Det har hållit på i...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Okej Buke, jag behöver tips och idéer. Jag ska åka bort nästa vecka och min mamma ska passa min katt. Hon kommer att åka över till min...
2
Svar
23
· Visningar
1 807
Senast: Zinfernia
·
Kultur I en reklam för Prime video tror jag att det är, den med låten Smile av Nat King Cole, visas en kort sekvens ur en film/serie där två...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Gnapp
·
Mat Sambo ska få en glassmaskin i födelsedagspresent. Och jag är nyfiken på om ni här på Buke har några bra recept? Bombardera mig gärna!
Svar
4
· Visningar
690
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Era bästa tips mot spruckna nagelband? Jag får stora sprickor som går ner en bra bit på fingret, gör ont och blöder en hel del. Har...
2
Svar
33
· Visningar
1 361
Kropp & Själ Jag testar det nu och min hårbotten verkar gilla det. Men håret, not so much. Ni som använder Lactacyd för hårbotten, tvättar ni...
Svar
13
· Visningar
2 920
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Då var det dax igen. Haft en skitnatt där jag inte kunnat somna, trots att jag blundade inte tänkte på något och försökte slappna av. Va...
Svar
13
· Visningar
1 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp