Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Fick precis upp en intressant annons på Fejjan. Det var för den här produkten som dessutom erbjöd en smart förvaring Last round Finns...
Svar
14
· Visningar
1 030
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Efter lång tid har jag insett att jag måste och vill ha hjälp med min "matproblematik". Några trådar har på Buke har verkligen fått mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 321
Samhälle Jag har så smått börjat titta efter en varseljacka. Vi behöver traska längs vägen när vi tar oss ut, hunden och jag. Och när det blir...
Svar
18
· Visningar
1 100
Senast: tanten
·
Tjatter Hur tidigt kan ni tänka er äta lunch på jobbet? Jag har lunch 10.09 i morgon och tycker det är alldeles för tidigt.
2
Svar
33
· Visningar
2 209
Senast: Glimra
·
Mat Jag har senaste tiden utmanat mig själv till att äta under tystnad. Innan har jag haft podd, video, eller något annat "roligt" under...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 849
Tjatter Hur brukar ni julpynta? Har ni julgardiner julhanddukar julpåslakan? Eller bara tomtar eller en gran? Berätta!
2
Svar
31
· Visningar
1 739
Kropp & Själ Hur gör man? Om ni inte läst min dagbokstråd jag skrev så är jag alkoholist. Vi har en andra dejt imorgon, vi ska äta godis, chips och...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
24 633
Senast: pepp
·
  • Omröstning
Mat Igår lyssnade jag på P4 Extra där Alexandra Zazzi lagat ostkaka som hon bjöd på. Till en serverades hjortronsylt men till den andra...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 772
Mat Kanske är det fel prefix, och det känns lite fånigt att starta en tråd om. Men jag råkade i alla fall får mer en bit plastfolie i...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: Linn-Nora
·
Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 300
Senast: Motacilla
·
Kultur Undrar över uttrycket bli eld och lågor. Har alltid tänkt att det betyder att man blir superexalterad över något men betydelsen förr...
Svar
9
· Visningar
1 332
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Hur säger man nej till sin chef på ett vettigt och sakligt sätt? Har hamnat i en jobbig sits. På min nuvarande enhet ska en tjänst...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 668
Senast: Mearas
·
Skola & Jobb Jag har nu möjlighet att söka vidare. Jag kommer in på båda. Jag är uska nu med utbildning inom psyk men har även jobbat inom vård och...
Svar
11
· Visningar
2 423
Senast: fio
·
Fritid Alltså vad fan är det här? Jag har lagt ut en sak på blocket och hade först mitt nummer dolt för att slippa nötter som ringer mitt i...
2
Svar
38
· Visningar
2 843
Senast: CaisaCax
·
Mat Nu är vi här igen. Murphy och Murphys sällskapshen lagar mat ihop. Och hamnar i klinch (detta har hänt tidigare kring ämnet stuvade...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 670
Senast: skerper
·
Fritid Har ngn på Buke varit på Safariresa till Afrika någongång? Svägerskan har en dröm om att fira sin 40 års dag med en "häftig" resa och...
2
Svar
32
· Visningar
2 219
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har inte ätit särskilt bra den här hösten och känner absolut att det påverkar min energi och mitt mående. Tröttare, mer sötsug...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 577
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Någon som testat tygbindor och kan rekommendera något märke? Jag har testat att sy själv men de sitter inte på plats ordentligt. Så nu...
Svar
14
· Visningar
1 013
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag har stort behov av träningstights med ficka. Helst mobilficka, men nyckelficka funkar. Det stället jag i huvudsak...
Svar
19
· Visningar
1 019
Senast: Jerseyite
·
Trädgård & Växter Med den sorgliga anledningen av en stundande begravning funderar jag på om det finns någon möjlighet att få tag i blåklint i Sverige i...
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp