Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Undrar hur mycket utrymme som behövs för två hästar om de ska gå på lösdrift året runt. Hur mycket räknar man med per häst?
Svar
6
· Visningar
4 203
F
Hästmänniskan Är det någon som vet vad det finns för cermonier med hästar i Spanien?? Vill veta alla möjligt både seriösa och mindre seriösa saker dom...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: favoritponny
·
E
Hästmänniskan ...ridhusunderlag verkar vara en bristvara. Jag är av åsikten att skall man göra något så skall man göra det ordentligt och...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: lantlollan
·
Hästmänniskan Jag undrar om man får ha uteboxar som står öppna och som hästen kan gå in i om han vill, eller måste det vara ett regelrätt vindskydd...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: pollipop
·
Hästmänniskan Tydligen har Folksam bestämt att erlichiasprov och behandling inte ingår i försäkringsskyddet. :mad: Hur är det med övriga försäkringar?
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: Welsh
·
B
Hästmänniskan Vad är viktigt när man letar stall till sin häst? Jag har ingen egen häst ännu, men har tänkt skaffa på ett eller annat vis innan året...
Svar
17
· Visningar
1 189
Senast: mandalaki
·
K
Hästmänniskan Stämmer det att ponnyer är billigare i inköp i andra länder, och i sådana fall vilka länder är bäst att köpa från? Jag skulle gärna...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Tysken
·
Hästmänniskan Vem är skadeskyldig om man har hästar i en hage och hästarna lyckas ta sig ur hagen och förstöra grannens gräsmatta? Är det stallägaren...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: lantlollan
·
Hästmänniskan ...någon nackdel med en stooor box? Även om man har en normalstor eller liten häst, alltså att man har en stor box fastän hästen inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 032
Senast: annele
·
Hästmänniskan Ännu en liten tråd om stallbygge... Men jag måste fråga lite saker! Ska i morgon åka till Skåne och kolla in pappa&mammas nya gård! Jag...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Novelette
·
Hästmänniskan Min häst har en liten galla på ena bakkotan och han vilar av det bakbenet mer än det andra så jag ska ta in honom på klinik och kolla...
Svar
5
· Visningar
2 071
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Har små, små funderingar på en ny häst och tänkte därför höra med er om vad man på ett ungefär skulle få betala för en häst med följande...
2
Svar
25
· Visningar
5 947
Senast: Bauke
·
K
Hästmänniskan vet inte riktigt var denna tråd ska ligga.. men men . .. Jo, när man ska köpa häst så genomföra man ju alltid en vet.besiktning, men gör...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Koko_
·
Hästmänniskan I en hästaffär, är det då köparen som står för vet. besiktning och ev. spattröntken?? Viktigt! :crazy:
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: MaLu
·
Hästmänniskan Det finns en tråd här angående minsta storlek på box till respetive häststorlek. Jag undrar om det finns några liknander bestämmelser...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: jennyjenny
·
Hästmänniskan Vad ska man gå för utbildning för att bli ridlärare? O vilka kurser behöver man ha läst på gymnasiet?
Svar
4
· Visningar
789
Senast: dalom
·
E
Hästmänniskan ska man gå på om man leder en häst. Höger när man rider o kör vet jag iaf :D MVH Eem
Svar
12
· Visningar
896
Senast: vippan
·
L
Hästmänniskan Hjälp mig någon som vet! Jag har vbl travare på 16 år som ej är registrerad. Måste jag registrera honom när jag ska skaffa hästpass...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Albatross
·
Hästmänniskan Varför är min sådann tråd borta för :confused: Jag undrade om en ID kontrollant får ID kolla sina egan hästar. Någon som vet :confused:
Svar
7
· Visningar
899
N
Hästmänniskan Nu på fradag börjar vi med stallet :D Det ska bli tre boxar och en spiltbox. På fredag ska golvet bort bilas för att sen läggas på nytt...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: puppan2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp