Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag undrar lite vad som gäller i följande fall. Att jag varit naiv och godtrogen behöver ni inte påpeka, det vet jag redan. Jag köpte...
2
Svar
37
· Visningar
7 378
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Någon här som har ett fullblod efter Be My Chief eller Boldly so? Har ett fullblod efter dem, född 2003 och om någon har ett fullblod...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Shadows12
·
Anläggning Skulle uppskatta att få lite tips på hur vi ska kunna fixa till våran ridbana. Vi flyttade till egen gård i början av året, på gården...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: Catrool
·
Gnägg En fundering...kan försäkringsbolaget kräva tillbaka ersättning som de batalt ut i samband med sjukdom på hästen om det senare visar sig...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Jag har köpt häst både av privatperson och företagare, är rätt insatt i vad som gäller när man som privatperson av näringsidkare - men...
Svar
7
· Visningar
1 513
Senast: Masse
·
Hästmänniskan i går var jag uppe på hästryggen för första gången på 9 månader, andra gången jag vistades i ett stall sedan oktober. Var igår och...
Svar
2
· Visningar
1 389
Hästmänniskan När jag köpte min häst för tre år sedan hade jag inga ambitioner att träna dressyr/hoppning. Jag var mest intresserad av att ha en...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 048
Senast: Smulan75
·
Ekonomi & Juridik Jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu. Nu är det så att jag i dagarna ska köpa två hästar som nuvarande ägare vill ha ett kontrakt...
Svar
17
· Visningar
3 279
Senast: Duplo
·
Gnägg Jag har alltid funderat på hur en häst egentligen kan springa med mer eller mindre höga knän. Menas det att de lyfter bakbenen högre...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag undrar om någon har erfarenhet av problem med pass på importhäst? Ska ev köpa en imp som på besiktning och koll av chip ej visade...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Pegija1
·
Gnägg Sitter och tittar på H****et och drömmer om en ponny till barnen. Det skiljer dock sju år mellan dem, lillkillen blir snart 4år och den...
2
Svar
26
· Visningar
9 724
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Jag började fundera lite på det här då jag har fått erbjudande att rida lite på en häst som visat sig vara oförsäkrad. Det handlar inte...
Svar
7
· Visningar
1 401
Hästmänniskan Jag skulle vilja höra lite erfarenheter av er som varit med om en lite allvarligare ridolycka, som lett till flera veckors konvalecens...
2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: Cilva
·
Anläggning Dax att börja beställa hem stolpar till sommarhagarna. Men hur många kommer vi behöva? Tanken är att det med tiden ska komma upp slanor...
2
Svar
25
· Visningar
4 532
Senast: MaRomer
·
Gnägg Finns det såna här eller inbillar jag mig alldeles? Förr var vi ett helt gäng som höll på med ridtravare som hängde här, men nog måste...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Robina
·
Hästmänniskan I många annonser står det att hemmet är viktigare än priset, men vad är det då som avses med det?Är en ridskola ett dåligt hem i den...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 103
Senast: nickan1
·
Gnägg Nu är stunden kommen och det är min tur att ta farväl av en älskad vän sen 15 år :cry: I helgen ska en kompis med systemkamera fota oss...
Svar
15
· Visningar
1 822
Ekonomi & Juridik Hej! En bekant till mig har råkat ut för en incident där både vi utomstående och hon som hästhållare står handfallna inför hur fel det...
2
Svar
27
· Visningar
3 747
Senast: Blomskan
·
Hästmänniskan Hejsan! Nu är det så att jag tar studenten till sommaren (!!!) och jag har ingen aning om vad jag ska göra efteråt. Är inte "göralös"...
2
Svar
21
· Visningar
2 045
Senast: Lager
·
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Miedo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp