Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning i augusti fick hästen problem med ryggen, vilket gjorde att hon reds försiktigt ett par månader. först i november var hon åter fullt...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: vinkelina
·
Hästhantering Hej!:) Jag undrar hur starka Falabellor är ungefär?:) Tacksam för svar!:)
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Lager
·
Hästhantering Hej! Har läst om NH på olika sidor och i olika böcker, och har märkt att vissa har lite egna metoder och filosofier utöver den kända...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 659
Senast: skuggi
·
Träning Jag är extremt ny på att rida dressyr då jag är skogsmulleryttare egentligen, men ägaren till min medryttarhäst vill gärna hjälpa mig...
Svar
2
· Visningar
2 583
Senast: ffengvall
·
Ridning Vet inte om tråden hamnat rätt nu men.. Har funderat på det här med ridkänsla, ryttarkänsla. Verkar som att många i mitt stall inte...
2
Svar
32
· Visningar
3 450
Senast: Ray
·
Hästhantering Jäkla hästar vad man blir trött på dem ibland! Jag har ett 5årigt sto, inriden i somras, som av allt att döma nu på den senaste tiden...
2
Svar
35
· Visningar
4 894
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag får hem min första egna häst om tre veckor. Jag har bara ridit "klassiskt" på ridskola och varit medryttare/skötare fram...
Svar
18
· Visningar
4 286
Senast: axel
·
Ridning hur ska jag gå till väga? jag ska provrida en häst som är runt 15, som har stått i hage i över 6 månder och inte blivit hanterad på hela...
Svar
13
· Visningar
4 097
Senast: lil-sis
·
Hästhantering Hej Svensk med danskt tagentbord!) jag er medryttare och har børjat igångtræning med en hest som varit från træning i ca 6mån. En 8årig...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: Buck
·
Hästhantering Funderar på att utbilda min ena miniatyr som terapihäst och ha honom så han kan besöka typ särskolor, vanliga skolor & ålderdomshem mm...
Svar
2
· Visningar
3 185
Senast: hier
·
  • Låst
Träning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
75 009
Senast: Brille
·
Ridning Hej allihopa. :) undrar om det inte är några i enköpings, västerås eller strängnäs området som skulle vilja dra ihop en grupp ryttare av...
Svar
2
· Visningar
817
Ridning Hej! Jag har lite problem med min medryttarhäst på 22 år,hon är hur fin som helst att rida ut på med andra och då är det inga problem...
Svar
11
· Visningar
2 053
Senast: Mapple
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder, finns det någon bra metod för detta? Jag håller på att bli galen på min ena häst som är en riktig skitlisa...
2
Svar
20
· Visningar
3 355
Träning Blir snart tokig. Har ridit så länge nu på div hästar men det bara GÅR inte att få till formen.Ibland kan det hokus pokus gå en liten...
Svar
7
· Visningar
1 615
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Räcker en kanin i bur i stallet som sällskap, eller har hästen inget "utbyte" av den? Vad tycker ni, vilken erfarenhet har ni. Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: Wera
·
Träning Hästen du rider är 5 år gammal, nykommen till en ridskola och man vet inte riktigt bakgrunden. Den skall vara inriden och "grundriden"...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 767
Senast: Ingridl
·
Ridning Skulle bara höra vad ni anser är ett lämligt "skrittavstånd" till ett ridhus, givetvis är det bästa så närmst som möjligt men vad är för...
2
Svar
23
· Visningar
2 639
Senast: Sasse
·
Ridning Innan vintervilan hade ponnyn lika lätt för sig i bägge varven. Han gjorde aldrig mer än ett eller två bock/backutsprång på raken, och...
Svar
5
· Visningar
2 069
Senast: dotzie
·
Hästhantering Hej tänkte kolla om någon har något tips. Har en unghäst på som snart är 2 år som är lägst i rang och står tillsammans med en unghäst...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: KikkiDixie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp