Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Hej! Jag har ridit i bara 1 och 1/2 år. Nu ska jag och min kompis skaffa en häst tillsammans. Dock vet vi vad vi håller på med. Båda...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: coolgirl95
·
Hästhantering Skulle ta ut vallacken i hagen i går efter ompyssling, i hagen går vallackens lillebror, en unghingst. Hingsten försöker då betäcka...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Morcraban
·
Ridning Nu har min häst blivit friskförklarad efter ännu en inflammation i kotsenskidan. Ska börja sätta igång honom och vill att allt ska gå...
Svar
7
· Visningar
1 245
A
Ridning Jag sitter och funderar på 3 års test.. Måste hästen ha stam? Min 1åring har okändstam på pappans sida men det skulle vara kul att vara...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: annash
·
Hästhantering Jag håller på att träna min häst inför premieringen men har problem med att få henne i bra trav om jag får henne i trav alls för hon...
Svar
10
· Visningar
1 136
Senast: p_c
·
Hästhantering Hästar mår ju bäst av att behandlas som hästar, de ska få leva så naturligt som möjligt osv! MEN! I det vilda så är ju en hästflock...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: sandrafors
·
H
Träning Hej ! Min Häst vägrar trava i paddocken , han är en liten storhäst på 5 år . Han kan trava ute på paddocken och han har haft...
Svar
7
· Visningar
1 543
Senast: Eliseeh
·
S
Hästhantering Undrar om det finns någon/några med erfarenhet och/eller kunskap om hur mycket man kan "nöta" på ett föl? I min unghästbok förespråkas...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: Seabaz
·
M
Ridning Jag har en travare som jag ägt i ca 1 år. Under den tiden har jag skolat henne så hon går att rida. Skulle vara mycket tacksam om ni gav...
Svar
7
· Visningar
3 212
Senast: zabby
·
Ridning Hejsan alla! Jag har en sprallig liten dam, som funkar helt bra på tredelat bett, i dressyren... Men i hoppningen blir det mest slit och...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Eliseeh
·
Ridning Hej! Har ett enormt problem med min ponny som jag nu behöver hjälp. Jag kan verkligen inte rida ut på honom. Varken med eller utan...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 475
Senast: Jate Volim
·
S
Ridning Hej, Jag undrar vad ni har för åsikter om att en tolvåring skulle rida ut ensam (med mobil) på en ganska lugn häst? :confused: Det är...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 734
Senast: tildemani
·
Träning Halloj! Inget köp är på G nu men frågar för framtiden om en del funderingar jag har. Hade en kompis som köpte en D-ponny ist för häst...
2
Svar
22
· Visningar
4 616
Senast: Gelina
·
Träning Jag har en fullblodsvalack på 10 år som jag rider ganska mycket dressyr med, han är väldigt trevlig att rida med bra steg m.m. Det...
Svar
18
· Visningar
2 767
Senast: Jerseyite
·
S
Ridning Jag har en liten undran angående tränare. Förra helgen gästades Stockholm- och Uppsalatrakten av två mästare; Colonel Christian Carde...
2
Svar
24
· Visningar
2 954
Senast: Bella
·
Ridning Vad har ni för värmegräns när ni ska ut och rida? Dvs när anser ni att det är för varmt?
Svar
18
· Visningar
3 152
Senast: Merope
·
B
Hästhantering Hej! Jag har ett 3-årigt halvblodssto som nu efter lastträning är exemplarisk att lasta i och ur transporten. Jag har även tränat på att...
2
Svar
21
· Visningar
4 902
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Skriver problemen direkt: 1. Försöker slingra sig vid utridning. 2. Vill inte bli riden i paddocken. 3. Flyttar sig vid sadling. 4. Är...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: trailtokan
·
M
Hästhantering Min häst står i sjukhage pga fång. Den är i storlek med en box och jag har lagt dit mjukt underlag så enda skillnaden är att hon står...
Svar
10
· Visningar
6 597
Senast: milla456
·
Hästhantering Jag har en 3 årig valack som jag köpte i Januari. Då var han så gott som helt ohanterad. Gick över bommen när jag skulle hämta honom...
Svar
10
· Visningar
2 568
Senast: Lykka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp