Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning Jag är en vuxen nybörjare som rider på nivå 2-3 på en ridskola. Jag är lite kluven på om jag ska fortsätta eller inte, samtidigt vet jag...
Svar
16
· Visningar
2 794
Hästhantering Vet inte om jag lagt in det på rätt ställe :confused: flytta det gärna annars :) Jag har ett dilemma och det är att jag inte vet om...
Svar
16
· Visningar
2 866
Senast: Digbil
·
Ridning Du är ute och rider (i detta fall en större häst, 176 cm i mkh, 12 år) och hästen är oerhört störd, stressad och irriterad på bitandes...
2
Svar
21
· Visningar
2 544
Senast: CBJack
·
C
Hästhantering Hej! Det är såhär att jag har ett 4årigt sto (egen uppfödning). Ska försöka förkorta historien något. Hon har gått i lösdrift större...
Svar
13
· Visningar
1 536
Senast: sandrafors
·
Träning ...inte har minsta grund på sin häst? :/ Nu tänker jag på ryttare som egentligen inte ens har start, broms och styrning, utan det är...
Svar
14
· Visningar
2 170
Senast: Biomon
·
N
Ridning skulle vilja börja träna mer cavaletti med min D-ponny. Behöver lite tips och inspiration då jag själv inte har så storr erfarenhet av...
Svar
5
· Visningar
5 498
Senast: NoraHansson
·
Hästhantering Nästa vecka får jag troligen hem min unghingst på 1 år. Hur ska jag göra för att det ska bli så lugnt som möjligt ? Han ska gå ihop men...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: urkella
·
L
Hästhantering Jag har en häst som är JÄTTE jobbig, han kan inte stå själv i hagen (ingen häst synlig). Han skriker något FRUKTANSVÄRT heela tiden...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: Mini-Me
·
Ridning Jag har köpt ett islandssto på 4 år, hon är inriden men inte utbildad. Jag rider för AR tränare två ggr i månaden och blandar in mycket...
Svar
5
· Visningar
1 634
Senast: pjufff
·
P
Ridning Hej! :D Jag har en d ponny som är 4 år. Han blir väldigt stark när jag rider ut på honom, det är nästan så att jag inte kan hålla...
Svar
4
· Visningar
951
F
Hästhantering Har nu haft min ponny i 3 år och hittills inte åkt iväg med han någonstans, har försökt träna han regelbundet med transporten men det...
Svar
1
· Visningar
650
Hästhantering Hej allihopa, undrar om ni vill dela med er av era tankar/ideer /tips runt ett 'problem' jag har med min hingst. Jag har en 12-arig...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: banshee
·
R
Träning :) Hallå! Jag skulle vilja ha tips om hur man ska börja på ett bra sätt att få igång ridningen på en unghäst. Han kan sittas på osv...
Svar
9
· Visningar
1 709
C
  • Låst
Ridning hej jag undrar om det är nån som har bra tips eller råd hur man bygger upp musklerna igen på en häst. Ska sätta igång en häst som jag...
Svar
4
· Visningar
3 589
Senast: IngelaH
·
Träning Suck.. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Min syster har en fin tävlingsponny som hon tävlar rätt höga klasser på. Denna ponny...
Svar
14
· Visningar
2 257
Senast: Fia-Lina
·
Ridning värmerekord här idag med 32 grader:crazy: Har varit ca 28-30 grader hela veckan. Hur gör ni då med ridningen? min häst har i alla...
2
Svar
22
· Visningar
6 351
Senast: Ickapeltz
·
Hästhantering Jag har en varmblods valack på foder som jag köper nu i slutet av Juli. I början(haft honom sen 31 Aug-2010) kändes han bufflig och...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Em3li3
·
Ridning Hejsan hoppsan! jag hoppas jag har lagt den i rätt forum, annars får gärna admin ta och flytta på den:) Jag har en fråga eller...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: Lazer09
·
Ridning Hoppas jag får lägga denna tråd här.... Jag har lite planer på att flytta till annat land och då bosätta mig nära någon namnkunnig...
2
Svar
21
· Visningar
3 450
Senast: Hellas
·
Ridning Jag rider på ridskola en gång i veckan. För några år sedan ramlade jag av en häst i galoppen. Sen dess har jag varit rädd för att...
Svar
8
· Visningar
1 612
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp