Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag ska lasta en svårlastad häst (min häst :angel: ) på lördag och behöver alla tips jag kan få hur man ska göra... Jag vet att jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 987
Senast: Cornelia
·
Ridning Ännu en tråd om ridtravare och galopp, jag vet :grin: men det här funderar jag över: Pärlan har ju svårt med höger galopp p.g.a att han...
Svar
16
· Visningar
1 833
Senast: Ms_Antrop
·
W
Hästhantering Hejsan! Jag har ett Shetlandssto som är ett år och några dagar. Detta är min första häst och jag har en livslång hästvana (jag är 17...
Svar
9
· Visningar
1 173
Senast: syrran
·
Ridning Hej! Kan en vuxen (169 cm, 68 kg) rida en c- eller D ponny:confused:? Nu är det ju meningen att dottern ska rida mest men jag vill oxå...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 146
Senast: Fannih
·
Hästhantering Hejsan! Var på nh kurs förra veckan dock utan min häst då det sket sig med transporten. Fick låna en annan häst på plats istället...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 316
Senast: Lager
·
Ridning Jag har haft en unghäst i ungefär 6månader. I början så gick hon väldigt bra och hon tog ett jämnt bra stöd på bettet. Men nu har det...
Svar
15
· Visningar
1 323
Senast: mackan
·
V
Träning Jag köpte en ny häst för någon månadsen.. kommer inte ihåg när det va men i alla fall han är världens mysigaste :D När man rider honom...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: wannabe
·
Träning Hej! Undrar hur man fattar galopp utan att man först travar och sen galopperar? utan att galoppen börjar direkt från skritten :)
Svar
10
· Visningar
3 702
Senast: Lillflizen
·
Hästhantering Var igår till veterinären tillsammans med stallägaren och dennes 2 islandshästar samt chaufför. Vi var hos en rätt "känd" veterinär. Det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 783
Hästhantering Hallå! Jag står i ett stall med ca 10 hästar, i olika storlekar och raser, alla är välkomna :love: Det jag tycker är lite fascinerande...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 172
Senast: Baldihanna
·
Ridning I mitten av Augusti ska jag hämta hem min häst som varit på inridning i 3 månader. Jag har ingen passande sadel hemma som hänger och...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Messy
·
Hästhantering Om hästen (4-årig ranglåg nsv bruks valack, LB introvert) följer en (som i join up/followup) "som en svans" och stannar och går inte om...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 261
  • Låst
Träning Tja, jag fortsätter väl då...har jobbat idag så det blev ingen tur med Majken. Hoppas på fint väder imorgon men det ska ju komma...
108 109 110
Svar
2 182
· Visningar
144 069
Senast: IngelaH
·
Ridning Var ute och motionerade dotterns häst idag och upptäckte att en hel del av de (skogs-) vägar som syns på kartan och även på...
Svar
3
· Visningar
1 193
Senast: Popcorn
·
Hästhantering När man läser trådar här får man lätt uppfattningen om att alla har problem på något sätt, och det är väl så att man inte behöver skriva...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 764
K
Träning Hej! Är ny här på buke så jag vet inte riktigt hur allt funkar riktigt, men jag försöker så gott jag kan :) Jo mitt problem är att...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: iNHALE
·
Ridning Alltså jag har världens hemskaste problem. Efter två år i hoppspecialen på ridskolan, så har jag fått hemsk sits. Men det värsta är, jag...
Svar
6
· Visningar
1 531
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 257
Senast: alegria
·
Hästhantering Svårplacerad tråd, men kör här! Iaf, kommer eventuellt få stalla in min häst till hösten eftersom jag nog byter stad. Har alltid haft...
2
Svar
20
· Visningar
2 449
Senast: JeaNette__
·
Träning Antar att det måste finnas flera på denna sida som rider ardennerhästar?. Jag skaffade mig en 3 årig ardenner för 9mån sedan och har...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 391
Senast: Musako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp