Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har en bekant som råkat glömma bort ett möte på arbetsförmedlingen och är nu skitnojig att bli utkastad och förlora sitt...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Casteloro
·
Skola & Jobb Hej! Behöver tips om riktigt bra inomhusskor som jag kan använda till jobbet. Jag går i stort sett hela tiden = Inte bra för mina...
Svar
10
· Visningar
2 171
Senast: Casteloro
·
Skola & Jobb Jag har kört helt fast i livet just nu. Jag står helt stilla utan att komma någonstans och vet inte helt vad jag vill. Nu när jag fyllt...
Svar
8
· Visningar
1 312
Skola & Jobb Och framförallt de lika rättigheterna som inte finns. http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/rapport-fran-en-vartermin-i-kaos/...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
6 456
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Visst är det väl måndagar som man helst vill vara ledig från jobbet? Jag menar helgen kanske var jobbig och man är ibland så där lite...
2
Svar
39
· Visningar
3 169
Senast: WBanna
·
Skola & Jobb Jag är trött på krånglet med min lön och semesterdagar som kommunens nya lönesystem ställer till med. Nu är det problem igen och det gör...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 491
Skola & Jobb Är det någon som har koll på hur sånt här fungerar? Jag har inte jobbat speciellt mycket i mitt liv, har ingen A-kassa utan får...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: yllva
·
Skola & Jobb Det är en skoluppgift och jag vill inte att någon ska lösa den åt mig, men jag vill gärna ha hjälp att tänka. Jag är nybörjare på detta...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: ridtravare
·
Skola & Jobb När jag kom hem från jobbet idag så låg ett brev från försäkringskassan att de inte accepterar min grad av sjukskrivning (50%) eftersom...
2
Svar
22
· Visningar
6 854
Senast: honung
·
Skola & Jobb Ska försöka dra det lite kort. Jag utbildade mig, fick ett superbra jobb som passade mig perfekt. Men i "fel" stad långt från mitt...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Som rubriken säger, vad gäller när man vill säga upp sig från en sommaranställning? Vilken uppsägningstid är bruklig? Jag blev...
Svar
7
· Visningar
966
Skola & Jobb Jag är långtidssjukskriven pga bipolär diagnos och panikångest. Jag har äntligen fått rätt diagnos och rätt medicin. Nu är det då dags...
Svar
14
· Visningar
4 297
Senast: Thomasine
·
Skola & Jobb Jag har i ca 2 månaders tid fått skjuts med en kollega till och från jobbet. Han har inte velat ha något betalt, då han "kör ändå". På...
Svar
7
· Visningar
1 638
Senast: Flixon
·
Skola & Jobb Läser floristik nu och har minst 250 arter att lära mig på både svenska och latin på 2 veckor. Vad är era bästa tips för att lära sig...
Svar
7
· Visningar
1 384
Senast: Idas
·
Skola & Jobb Hej älskade Buke! Jag är lite nyfiken på för och nackdelarna med att arbeta i privat sektor vs. att arbeta i offentlig sektor :) Jag...
Svar
10
· Visningar
4 492
Senast: Blueberry
·
Skola & Jobb Jag tror jag måste ha hjälp med att tänka här. Jag ska flytta och söker nu jobb inom yrket jag nu läst till. Jag har än så länge riktat...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 693
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har blivit kallad på intervju! :o Men vad ska jag tänka på? Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag låta bli att gå under av nervositet...
Svar
12
· Visningar
8 006
Senast: Elina8
·
Skola & Jobb Skulle ni kunna tänka er att byta jobb till något roligare och mer stimulerande än det ni har idag och därmed gå ner 10' i lön första...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 992
Senast: mino
·
Skola & Jobb Hur fungerar det på collegenivå? De måste ju betala all mat innan men anpassas den till allergiker, vegetarianer osv.? Vore så otroligt...
Svar
6
· Visningar
581
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jag och min sambo går i tankar att försöka få barn och jag vill ha saker och ting klart för mig innan man sätter igång:-) Jag jobbar som...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp