Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ han som skriver golits inlägg funderar på hur nationen samlat sig efter Ulf och Ebba von Papens, samt lille Johns upprop till nationen...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: MiaMia
·
Samhälle Herregud, vilket land är det vi bor i? Och inte ens en ursäkt fick han, utan det var "olyckligt för den drabbade men att polisen ibland...
2
Svar
21
· Visningar
1 850
Samhälle En av de sista Förintelse-överlevarna har gått bort: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hedi-fried-dod Jag vet inte om det riktigt...
2
Svar
22
· Visningar
3 290
Senast: IngelaH
·
Mat Här hemma har vi under en period haft matkasse från Hello Fresh, detta är något vi uppskattar! men känner att recepten börjar bli ganska...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Tog ett registerutdrag från SPAR (Statens person- och adressregister) förra året och såg till min förvåning att Åklagarmyndigheten...
Svar
19
· Visningar
1 710
Senast: Rosett
·
Fordon Det händer då och då att tankluckan på min bil fryser. Alltså inte det inre tanklocket utan själva luckan. Om man drar i spaken inne i...
Svar
15
· Visningar
2 659
Senast: tanten
·
Fritid Jag sjunger gärna med när jag lyssnar på musik och märker att det inte alltid funkar att få till det bra. Dels beror det på att ens röst...
2
Svar
21
· Visningar
1 524
Senast: Elo
·
IT & mobiler Nu har både jag och sambon gått bet på att fixa en bråkande app på min låsskärm, så nu vänder jag mig till allsmäktige Bukefalos. I...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Marty
·
IT & mobiler I tidernas begynnelse anslöt man sin iPad till sin Mac, för att föra över musik och bilder. När jag nyligen skaffade en ny iPad, var det...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Butros
·
Skola & Jobb Har såklart läs metodlitteratur och kandidathandbok men kanske finns det nån bukefalist som vill ge sin syn på vad som är viktigt att...
Svar
0
· Visningar
366
IT & mobiler Hallå alla, Ni brukar ju ha svar på allt :). Vi har en skoluppgift som ska spelas in i Teams och jag vet att jag har sett det där...
Svar
2
· Visningar
509
Hemmet Hemnet-knarkar för fullt och tittar på en massa planlösningar, den ena värre än den andra ;). Och några få smarta, genomtänkta. Hur har...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
9 468
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Läs inte om äcklingskänslan ger dig kväljningar. Jag ska lämna avföringsprov. Hur sjutton gör ni? Ska man fiska upp det ur toan...
2
Svar
31
· Visningar
1 754
Senast: Kakis
·
Juridik & Ekonomi Sålde min bil till en vän. Det har varit lite krux men nu har hen börjat betala av bilen. I kontanter. Fick 20 000,- igår som jag nu...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 114
Senast: golit
·
Kläder & Bli fin Nån som har denna? Jag har köpt den på Nelly men när jag fick hem den så kändes den så himla tunn! Testade ta på mig den och stå ute på...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: BernT
·
Samhälle Åklagaren yrade på fängelse men tingsrätten beslutade om rättspsykiatrisk vård. Han döms också för terrorbrott mot Annie Lööf men inte...
Svar
16
· Visningar
1 288
Senast: Nahar
·
Tjatter Tänkte köpa en ny rygga i födelesdagspresent till min sambo som fyller år om ett par veckor. Han vill ha något som är bekvämt, men ändå...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag ska installera en kattlucka i min ytterdörr men min sticksåg når inte igenom dörren, inte ens när jag sågar från båda sidorna...
2
Svar
34
· Visningar
2 609
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag är ute på djupt vatten här - jag funderar på att fettsuga insidan på mina lår för att rida bättre/utan smärta då båda mina höfter...
2
Svar
22
· Visningar
3 629
Senast: skogaliten
·
Hemmet Jag ska köpa en kapselmaskin i present, för runt 1000 hade jag tänkt. Får man något vettigt för den pengen? Är det någon funktion man...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp