Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

S
Kropp & Själ Har fått en hård knöl ovanpå lilltån, som en förhårdnad. Den är ganska liten men hög vilket gör att den skaver i skor och gör väldigt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: svartis
·
Mat Har lite oplanerat fått en tåghämtning imorgonbitti i Uppsala. Tanken slog mig att kanske gå ut och äta nån mysig frukost. Tips på...
Svar
3
· Visningar
435
Kropp & Själ Det har borjat kannas hostigt och har i UK har vi fatt mer och mer restriktioner efter att antalet corona fall okar igen. Efter ett...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 898
Senast: Sel
·
Samhälle Jag hoppas på att kunna flyga snart igen, men vill då köra bil istället för kollektivtrafik till Landvetter. Finns det något alternativ...
Svar
10
· Visningar
1 084
Senast: doppler
·
Kläder & Bli fin Har inga yllesaker förutom ett par sockar. Känns ju som energislöseri att tvätta dem separat i ylletvätt. Så alternativet är väl att...
2
Svar
31
· Visningar
2 362
Senast: monster1
·
Fritid Har försökt googla men blir inte klok på detta... Min partner flyger hit från LAX om några veckor, och har sen 16 timmars layover (över...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag ska precis kliva in i vuxenvärlden och mitt liv är redan helt förstört. Jag har inte klarat skolan då jag har grav social ångest...
Svar
9
· Visningar
1 265
Senast: Vinur
·
Hemmet Är det svårt att byta en sådan här själv? Jag har tappat min nyckel och hade gärna sluppit att betala ett antal tusenlappar för att byta 😓
Svar
11
· Visningar
1 109
Fritid Senare i höst (om det är c-okej) ska jag köra från södra Sverige till Abisko. Upp till Sundsvall har jag hyfsad koll. Men sen ... Förra...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 464
Senast: Lycan
·
Hemmet Hur kan vi minska vår elanvändning? Kort om oss: radhus (hyresrätt) 77 kvm, direktverkande elvärme, två personer. Gammalt hus med...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
6 277
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag har två stycken kaprifoler som växer på spaljéer på varsin sida om verandan. Vi har bott här i fyra år nu, och hittills inte gjort...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: Anders
·
Kropp & Själ Jag har fått tinnitus 😭 oklart varför. Kanske lyssnat för mycket på podd om dagarna lite för högt. Än så länge är det rätt milt, ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 821
Trädgård & Växter Odlar körsbärstomater och jisses så många det börjar bli. I takt med att de mognar så börjar plantorna i sig att dö, är det "tomatlivets...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: TinyWiny
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har en fin potatisblomma på stam som jag skulle vilja försöka att övervintra. Överallt står det att den ska stå ljust och...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: JEHL
·
Juridik & Ekonomi Har bott på hotell några dagar och fascinerat iakttagit folks beteende på frukostbuffén :D Så vad tycker buke? Får man ta med sig mat...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 425
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Detta får gärna bli till en allmän växthustråd. :D Jag fick ett växthus i födelsedagspresent av min familj. Inget gigantiskt, men ett...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 471
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Har precis fått andra p-piller (Cerazette) och nu efter typ 3 veckor är jag helt deppig, trött, håglös etc. Har försökt googla, men...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 392
Hemmet Alltså - jag blir galen! Jag letar efter ett skaft med fjädrande hållare till skurborstar, men jag går fasiken bet! Ni är min sista...
Svar
9
· Visningar
4 368
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Jag använde alltid Nikeskor och trivdes väldigt bra med dom. Men sen började dom bara tillverka superlätta och med usel dämpning. Efter...
Svar
12
· Visningar
648
Senast: Lilla
·
Samhälle UHR (Universitets- och högskolerådet) konstaterade efter att ha frågat lärosätena skulle genomföra höstens högskoleprov, att det inte...
2
Svar
28
· Visningar
1 652
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp