Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter ...funkar det? Jag skulle vilja övervintra min nerium, bägarranka, chili och citrusväxt i förrådet, men det är oisolerat. Hur effektiv...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: SaraXX
·
Fordon Vi kommer förmodligen behöva en bil till. Men vi vet inte alls vad vi ska kolla efter! Våra krav: Låg bränsleförbrukning Liten och...
2
Svar
30
· Visningar
1 520
Senast: BornAgain
·
A
Hemmet Funderar på att köpa en elektrisk värmefilt eller bäddvärmare. Vilken är bäst för värme i en säng?
Svar
10
· Visningar
1 886
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag fick nyligen reda på att jag har komplex PTSD. Det är alltså saker som hänt mig under en längre tid som skapat mina problem som...
2
Svar
35
· Visningar
2 956
Kultur Har senaste veckorna tittat lite sporadiskt på Lilla huset på prärien. Lite överraskad över hur otäcka vissa avsnitt är. Minns det inte...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Sel
·
Hemmet Diskmaskinen ville ha salt, väldigt längesen jag fyllde på så inget konstigt. Hade i en hel förpackning, lampan slocknade och jag...
Svar
14
· Visningar
1 855
Senast: Fibusen
·
Relationer Fick låna sambons mobil för att söka i en app som jag själv inte har installerad. När jag sökte så kom hans sista 4 sökningar upp på...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 044
Relationer Syster fyller jämt och hon sjunger i kör och läser böcker. Någon som har ett tips? Finns det något speciellt som körsångare gillar?
Svar
7
· Visningar
723
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Hästsport, hundsport, löpning o.s.v. är ju trevliga saker att ägna sig åt, men måste man absolut tävla för att det skall vara värt...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 194
Senast: Happimess
·
Mat Behöver tips! Lunchmacka som äts kall, vad kan man ha på en sån? Har möjlighet att förvara i kyl så det behöver inte vara nåt som klarar...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 086
Senast: Milosari
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter att störa oss på saker. :up:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
128 069
Senast: Mineur
·
Fritid Jag behöver en ryggsäck jag kan använda till att ha laptopen i när jag promenerar till jobbet, men också för längre skogspromenader. Det...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Brassneck
·
Kropp & Själ Kan vi prata lite om döden? Vad tror ni händer efter dödsögonblicket? Tror ni att det är slut och allt bara slutar, eller tror ni på...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 552
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Önskar framförallt svar från er som har erfarenhet själva/via anhörig eller genom ert arbete eller så. Alltså helst inga vilda...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: MiniLi
·
S
Kropp & Själ Har fått en hård knöl ovanpå lilltån, som en förhårdnad. Den är ganska liten men hög vilket gör att den skaver i skor och gör väldigt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: svartis
·
Mat Har lite oplanerat fått en tåghämtning imorgonbitti i Uppsala. Tanken slog mig att kanske gå ut och äta nån mysig frukost. Tips på...
Svar
3
· Visningar
435
Kropp & Själ Det har borjat kannas hostigt och har i UK har vi fatt mer och mer restriktioner efter att antalet corona fall okar igen. Efter ett...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 937
Senast: Sel
·
Samhälle Jag hoppas på att kunna flyga snart igen, men vill då köra bil istället för kollektivtrafik till Landvetter. Finns det något alternativ...
Svar
10
· Visningar
1 099
Senast: doppler
·
Kläder & Bli fin Har inga yllesaker förutom ett par sockar. Känns ju som energislöseri att tvätta dem separat i ylletvätt. Så alternativet är väl att...
2
Svar
31
· Visningar
2 372
Senast: monster1
·
Fritid Har försökt googla men blir inte klok på detta... Min partner flyger hit från LAX om några veckor, och har sen 16 timmars layover (över...
Svar
0
· Visningar
530
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp